In mijn beleving komt een aantal (dure!!) problemen/ onderhoudsissues iets vakler voor of is het in ieder geval iets om kritisch op te zijn bij aanschaf, dus even een aanvullinkje....
1. Ball-joints Esgigt: misschien nog niet tegen gekomen omdat ze eerder al vervangen zijn? Mijn S2 heeft 130.000 op de klok en beide joints/ draagarmen zijn inmiddels vervangen. Inderdaad een grap van 700 euro de stuk.
2. Vliegwiel: Mij ook niet bekend
3.Koppeling. Blijft prijzig volgens mij en elke 100 tot 150dkm een keer nodig.....Als die nu nog goed voelt en functioneert kan die vaak nog wel ff mee;
4. Olielekken nokkenas. Mij ook niet bekend
5. Tandwielen nokkenas: niks toe te voegen aan wat hierboven is gezegd;
6. Pinion bearing: dit is volgens mij de lager in je versnellingsbak die bij de 968 bekend is als zwak punt. Als je rond de 100 km/h in 5 een gezoom/ gehuil hoort wat lijkt op versleten wioellagers kan deze lager in de bak wel eens het probleem zijn. Laat de auto dan maar staan want dan zit je aan een nieuwe versnellingsbak of een revisie;
7. niks aan toe te voegen