Auteur |
Bericht |
Stijn van Kooten
|
@ ironpatje: zoals meerdere mensen hier al aankaarten ben je zeker wel richting de 30.000 kwijt. Wij zijn nu een DS aan het restaureren en toen we een keer nieuwe raamrubbers nodig hadden, waren we al 468 euro kwijt! Dit waren dan wel originele!
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
28 feb 2009 21:41 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Was ook maar de vraagprijs , die 300 had ik er nog wel af onderhandeld! Nee, dat is nou juist niet de bedoeling! Waarom? Dit gebruik je toch gewoon van die kever? for the time being......waarom niet?
staat erbij (heeft te maken of bepaalde zaken al wel of niet gemonteerd worden (af)geleverd!)
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
01 maart 2009 2:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Omdat ik denk dat ze niet gaan passen - sowieso te breed en qua zit zeker te hoog
Affijn, wij zien jou binnenkort in de goedkoopste Speedster Replica van Nederland rijden
|
01 maart 2009 11:02 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
je kan alles doen passen
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
01 maart 2009 11:16 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Dat denk ik nou ook weer niet! Ik heb twee linkerhanden , remember!
Ik ben wel benieuwd of zo'n project dus ook low-budget haalbaar is!
Tot nu toe heeft mij nog niemand kunnen overtuigen, waarom dit dus niet voor zo'n 10.000 euro zou kunnen en wellicht daarna elk jaar weer wat aanpassen/verbeteren/vervangen.
Tuurlijk kan je gelijk alles nieuw, gelijk een motorrevisie, nieuwe remmen, interieur, kortom alles nieuw.
Ja, dan zal je vast wel ergens rond de 25-30 gaan uitkomen, maar ik geloof nooit dat de lol minder zal zijn van low-budget project!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
01 maart 2009 12:52 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
Deluxe Kit: € 4695,00
Polyester hoofddeel carrosserie
Deuren
Motorkap
Kofferdeksel
Alle binnenpanelen
Alle scharnieren
Verzinkt subframe
Alle kit delen gemonteerd
+ chassis inkorten 395 euro
= 5190 euro, en neem nu een goede (heel goede) donor-kever voor 4810 euro (om af te ronden he...)
je kan dus alles gebruiken (mits een beetje aanpassen) motor, ophanging, dashbord, tellers, stoelen, bumpers,stuur, interieur, rubbers ???.....
't zal misschien niet perfect zijn (maar daarom niet minder plezant....), maar dan rij je wel voor ongeveer 10.000 euro
(+ je kan de rest van de donor-kever nog verkopen )
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
Laatst bijgewerkt door ironpatje op 01 maart 2009 14:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 maart 2009 13:03 |
|
|
Stijn van Kooten
|
ramen? rubbers? stuur? interieur?
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
01 maart 2009 13:26 |
|
|
mb carrera
porsche 911 carrera 1986 mosgroentwisk
|
ik zou het heel knap vinden als het zou lukken maar denk echt dat je richting het dubbele gaat.
iig succes!
|
01 maart 2009 13:41 |
|
|
Patrick
|
Ja maar dan gaf ik liever iets meer uit en liet hem spuiten.
|
01 maart 2009 16:06 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
| | | | ironpatje schreef: Deluxe Kit: € 4695,00 Alle kit delen gemonteerd + chassis inkorten 395 euro = 5190 euro, en neem nu een goede (heel goede) donor-kever voor 4810 euro (om af te ronden he...) je kan dus alles gebruiken (mits een beetje aanpassen) motor, ophanging, dashbord, tellers, stoelen, bumpers,stuur, interieur, rubbers ???..... 't zal misschien niet perfect zijn (maar daarom niet minder plezant....), maar dan rij je wel voor ongeveer 10.000 euro (+ je kan de rest van de donor-kever nog verkopen ) | | | | |
Dan ben je er nog niet, dashbord, tellers, stoelen, bumpers, interieur en rubbers passen allemaal niet.
Daarbij komen er nog diverse roosters, grepen, verlichting, inkorten chassis en natuurlijk het schuur en spuit werk.
Enhe zal wel leuk staan met een keverstuur...
_________________________________________ Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
|
09 maart 2009 17:02 |
|
|
horn
PF #57
|
ik had een buggy voor 800 euro...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 maart 2009 21:29 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Ik had eerlijk gezegt verwacht dat een replica 356 een stuk duurder zou zijn .
Zag toevallig vandaag op Discovery een test met een 550 spyder replica , van 18000 pond , en ze vertelden dat een orgineel exemplaar rond de 400000 pond is .
Wat kost een orgineel exemplaar van een 356 .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
09 maart 2009 21:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Speedster
... tegen 'n tonnetje of twee
|
09 maart 2009 21:41 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Vind ik nogal een verschil; 356 Speedsters zijn nog te vinden (1 a 1,5 ton al gauw dacht ik) maar een 550 vindt je gewoon niet. Volgens Albert Westerman moet je dan in het wereldje zitten. Er is laatst voor het eerst in 20 jaar een 550 Spyder openbaar te koop aangeboden en die moest 1.050.000 euro kosten.
Replica's zijn uiteraard van beide "gewoon" te koop.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 maart 2009 21:44 |
|
|
horn
PF #57
|
ik denk dat tussen de verschillende replica's ook nog eens een hoop verschil zit...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 maart 2009 21:50 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Heb je er fijn mee gereden?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
09 maart 2009 21:52 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Daar heb je absoluut een punt, qua prijs en kwaliteit wel te verstaan; Intermeccanica bouwt bijvoorbeeld ook gezellige replica's voor de dikkere beurs.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 maart 2009 21:53 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Voor dat geld heb ik liever één replica 550 en nog een stuk of 10 andere originele Porsches....
|
09 maart 2009 21:56 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
09 maart 2009 21:57 |
|
|
John
Cayenne
|
wow een replica Cayenne.....of al een Panamera
waar gaan we heen in deze wereld....
|
10 maart 2009 13:03 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De 550 Spyder gaat rond de 700.000, als je dit budget hebt, rij je binnen het jaar met een 550. Als je 1.050.000 wil betalen garandeer ik je dat je morgen al rijd.
Uiteraard gaat Dhr Westerman dit zeggen, wat dacht je als je zelf enkele 550'ers in je garage hebt staan.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
10 maart 2009 14:00 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heb ze inderdaad wel eens te koop zien staan de afgelopen jaren. Een exemplaar met race historie zal wel meer kosten. En een ongerestaureerde ook. Maar alleen met connecties? Lijkt me niet....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 maart 2009 14:18 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Dit is niet wat Westerman zegt, dit is wat hij werkelijk moest kosten. Prijs is sterk afhankelijk van de geschiedenis (races) van de auto (in dit geval een behoorlijke dus). Albert Westerman gaf ooit aan dat een Spyder tussen de 5 ton en de 1 mio doet.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
10 maart 2009 14:18 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Denk dat ik bijna hetzelfde schrijf. De man waar mijn wagens gerestaureerd zijn zit volop in die handel.
Heeft vorig jaar zijn Spyder verkocht voor €750.000, deze wagen was voorzien van zijn volledige historie. Er was zelfs nog een beker bij van een van de races die de wagen gewonnen had.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
10 maart 2009 15:20 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
| | | | Citaat: even van de "bouwer"...
Dat kitje voor die prijs is bij lange na niet compleet. interieur, tellers, stoelen, lampen, spiegels, logo's, sierstrips, bumpers en noem maar op. Daar redt je het dus echt niet mee..... Verder alle nieuwe ondersteldelen, motor, versnellingsbak, wielen etc etc etc....
Henkdebouwer... | | | | |
Sluit me helemaal aan bij de opmerkingen van Henk,
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
10 maart 2009 17:33 |
|
|