Auteur |
Bericht |
amandus
Timeless
|
Fikkie is toch een Hond
_________________________________________ Timeless objects
|
09 maart 2009 17:34 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Volgens mij is Porsche nooit een zeer exclusief merk geweest.
Zoals Paul Frère vroeger zei, het verschil tussen Porsche en Ferrari ?
Porsche is sportief, Ferrari is elitair en exclusief.
Onder sportief moet je ook verstaan denk ik een betrouwbare auto voor circuit en races. Een Alfa 8C mag misschien exclusief zijn, maar ik denk dat hij even sportief/betrouwbaar is als alle andere Alfa's, niet dus.
Nog een geluk dat we niet meemaken dat Porsche met een nieuwe traktor uitkomt. Hoe zou dat vroeger onthaald geweest zijn ?
Wat is eigenlijk exclusief ? Ferrari, Aston Martin, Lamborghini ?
Hangt er van af waar je woont, maar hier ben ik ze ook al zat gezien.
Iets exclusief voor mij is de Bugatti Veyron, Pagani Zonda, Apollo Gumpert.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
09 maart 2009 17:45 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Daar zeg je wat: moeten die kappers-auto's er niet uit ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 maart 2009 17:51 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
De eerste 2.5 deed:
Topsnelheid 240 km/u
Acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
Echt snel is anders, maar valt m.i. nét binnen de 'sportautomarges'. Hetgeen voor veel KJN-s niet geldt.
|
09 maart 2009 18:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Vroeger kocht ik altijd de Autovisie jaarboeken om lekker op te kwijlen (tot ik 16 was: toen kreeg ik andere interesses ). Ik kende de meest(e) auto's echt alleen van papier. In het wild zag je ze nooit. Herinner me nog: witte 308 GTB, 400i, AM DB nog iets, Countach (in groen op de Autobahn) en een incidentele Rolls. Voor de rest zag je ze echt bijna nooit. Nu struikel je in 020 over de AM's, Maserati's etc.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 maart 2009 18:23 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Het ligt er waarschijnlijk inderdaad aan waar je woont. De enkele Porsche die je hier ziet is een kjn en 997 modellen, en nu wil ik niet op een hele hoop tenen tegelijk trappen, maar deze auto´s worden bijna zonder uitzondering door vrouwen bereden. Voor de rest zijn het de exclusievere merken zoals Ferrari, Lambo enz.
_________________________________________ Create your own future
|
09 maart 2009 18:35 |
|
|
amandus
Timeless
|
Marbella , daar wonen toch alleen omgebouwde
_________________________________________ Timeless objects
|
09 maart 2009 18:59 |
|
|
Jort
Groningen
|
Heeft ook nadelen hè, die welvaart.
_________________________________________ Tjolk.
|
09 maart 2009 19:06 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Er worden er hier wel veel verbouwd
_________________________________________ Create your own future
|
09 maart 2009 19:26 |
|
|
993turbopeter
|
Blijft toch exclusief i.v.m BMW - aUDI-MERCEDES : produktieaantallen rond 1 000 000, PORSCHE rond 100 000. Wel veel i.v.m. Ferrari en dergelijke. En weet 100 BMW-kes zijn nog niet zo mooi als 1 porsche.
|
09 maart 2009 21:06 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
...ontnuchterende opmerking
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
09 maart 2009 21:34 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Voor mij is Porsche een sportwagen, maar geen exclusieve supercar, met enkele uitzonderingen : de 911 R, 959, GT1 straatversie en in zekere mate Carrera GT (alhoewel dat 1300 stuks ook niet echt exclusief is).
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
09 maart 2009 21:57 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
964 4ever
|
09 maart 2009 21:58 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Tuurlijk, je toko moet kunnen blijven draaien, alleen
zit er m.i. een groot verschil in het uitbrengen van een 924 Martini of een 930 SE na behaalde race-resultaten en het uitbrengen van een RS60 versie Boxster die behalve wat spiegeltjes en kraaltjes niks met de RS Spyder te maken heeft.
Iedereen vond dit filmpje zo fantastisch, maar door de keuzes van Porsche kunnen ze dit niet zo heel lang meer blijven aanvoeren als argument.
Ach, en dat een hoop mensen dat zo maar accepteren verbaasd me wel (had op het forum 5 jaar geleden maar eens 'gas' of 'diesel' geroepen ) maar geeft aan dat de marketingmachine schijnbaar voor een grote groep alsnog werkt.
|
10 maart 2009 1:01 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Dat zien we al in Groot-Britannie, waarbij Porsche Club GB het meest bevolkt wordt door 996, 997 en boxster rijders die hun porsche kochten omdat het de volgende stap was naar de ferrari.
Het resultaat is dat de enthusiast naar andere kanalen uitwijkt en een van deze kanalen is dat de Die-Hard porsche gewoon ziekelijk veel geld uitgeven aan ouwe porsche troep. 1. Het wordt niet meer gemaakt. 2. klojo's kennen er niets van 3. Onderdelen zijn best zeldzaam te vinden dus je begint te netwerken. 4. En dan wat waterkoelers pesten
Zaterdag nog voor gehad: 996 kwam achter me aan op de autoweg met knipperlichtje op. Heb wel mijn afrit gemist maar gvd die kerel wist wat zo'n oud ding kan doen, plots.
Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
10 maart 2009 1:39 |
|
|
Jort
Groningen
|
Precies, het verbaast mij dan ook niet. Ik begrijp de argumenten van beide kampen in deze. Maar behalve de welvaart die ik eerder memoreerde, zijn we misschien ook wel meer dan ooit slaaf van de steeds geraffineerdere marketingafdelingen. Denk maar aan de megapixels waanzin, kapot gecomprimeerde cd's/muziek (" loudness war"), als hongerige visjes slikken we de haakjes algeheel door en verkondigen het liefst nog dat het smaakte ook. We weten wellicht niet beter.
Begrijpelijk dat veel die hard liefhebbers in het geval van Porsche af zullen haken, maar het zou me verbazen als daardoor de afzetaantallen flink te lijden zullen krijgen. Gedeelteliijk een verschuiving van doelgroep. Ingecalculeerd door de afdeling marketing.
_________________________________________ Tjolk.
|
10 maart 2009 2:47 |
|
|
horn
PF #57
|
ik denk dat op middellange termijn de afzet aantallen zullen stijgen. Porsche is de komende jaren voor velen toch (nog) een jongensdroom die zo binnen bereik komt (leaser etc).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2009 8:08 |
|
|