Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:24

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
968CS 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 968CS
Op marktplaats staat er een donker blauwe CS te koop (in Rijnsburg). Is deze wagen voor iemand bekend?

07 maart 2009 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Misschien even een linkje naar de advertentie erbij, want ik kan hem niet vinden. Echter, zover ik weet, kan het in donkerblauw geen echte CS zijn, want die had je alleen in Maritiem blauw.

07 maart 2009 19:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Deze ?

http://link.marktplaats.nl/234726245

Ik ken hem niet, deze zwarte. :wink:

07 maart 2009 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Ja dat is'em, ik kon geen directe link vinden. Volgens de eigenaar heeft hij ook geen M220 of M030 en geen recaro's, wel de comfort seats. Heeft dan weer wel het 3 spoke wheel en manuele windows. Maar dat is niet waarom je de CS zou willen. Het kleur leek me ook al vreemd. Deze heeft niet de kleuren Maritime Blue, Guards Red, Grand Prix White of Speed Yellow

08 maart 2009 1:17
Profiel
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
@ Herky04: gewoon bij aanbieder het chassisnummer opvragen. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent!

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

08 maart 2009 1:56
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Club Sport is gewoon in zwart geleverd hoor!

Wat wel weer gek is, is dat er een achterruitenwisser op zit.
Het was overigens mogelijk, de CS bijna net zo compleet uit te rusten als een gewone 968, mits er maar genoeg opties bijbesteld werden... :wink:

08 maart 2009 2:06
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
dit is een CS op kenteken, verder een uitgeklede gewone 968, de lekkere CS extra's zijn hier niet op te vinden

(een zogenaamd 'aktiemodel' om de verkopen nog wat te stimuleren)

08 maart 2009 14:54
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Bij mijn weten IS een CS een uitgeklede "gewone" 968.
De extra's die de CS lekker maken waren toch niet standaard en dienden als optie meebesteld te worden? (M030, M220)

08 maart 2009 15:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
Bericht 
de echte CSen hebben standaard het M030 pakket, een sper, kuipstoelen, stuur e.d. de latere serie CSen zijn kale standaard 968's die weer konden worden opgeleukt met de standaard optie's

08 maart 2009 15:36
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Wil niet eigenwijs overkomen maar bij mijn weten zijn het altijd opties geweest.

Wanneer in jouw beleving een echte 968 CS altijd M030 en M220 heeft, sluit dit het bovenstaande niet uit natuurlijk :wink:

08 maart 2009 16:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
Bericht 
ik heb geen tijd om diep in de materie te duiken maar dit verwoord aandig mijn gedachten:

From 1993 through 1995, Porsche offered a lighter-weight "Club Sport" version of the 968 designed for enthusiasts seeking increased track performance. Much of the 968's luxury-oriented equipment was removed or taken off the options list; less sound deadening material was used, electrical windows were replaced with crank-driven units, stereo and A/C systems were optional rather than standard, and the sunroof was not available. In addition, Porsche installed manually adjustable lightweight racing seats rather than the standard power-operated leather buckets, a revised suspension system optimized for track use, and larger wheels and tires. Club Sport models were only officially available in mainland Europe & Australia, although "grey market" cars found their way elsewhere.

08 maart 2009 17:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Lijkt me een beetje vreemd om een CS te kopen en hem dan weer aan te kleden met allerlei opties die hem weer zwaarder maken. Achterwissers, elec ruiten, comfort seats, airbag, ... Hetgene waarom ik een CS zo leuk vind is juist vanwegen de opties M220 en M030 en maakt hem zo anders dan de coupé. Als je dan zo'n prijs moet neertellen (16000euro) voor eentje zonder M030 en M220 vind ik toch wat zot?

08 maart 2009 17:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
M220 en M030 zijn altijd opties geweest op de CS, een CS zonder dit, is dus evengoed een "echte" CS !

het helpt soms om je wel ergens in te verdiepen ipv halve waarheden hier te verkondigen :

het hele artikel : http://www.968register.org/christo3.htm

mening van de auteur over het standaard chassis (lees links onderaan) :http://www.968register.org/images/Christo%201993%20Jan%20pg8.jpg

08 maart 2009 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Dan moet je me maar eens 1 reden proberen te geven waarom een CS dan zo véél duurder is? Dan koop je toch een gewone coupe als er geen M220 en M030 voorzien is!

Heb me zeker verdiept in deze materie door vele artikels, website en dergelijke te lezen.

09 maart 2009 0:11
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
CS was nieuw zelfs een stuk goedkoper dan de "gewone" 968. (om de verkoop weer op gang te brengen)

De enige reden dat er nu SOMS meer voor wordt gevraagd, is dat de CS als het ware "mee lift" op het succes van de eveneens kalere RS bij de 964.

09 maart 2009 8:56
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
er zijn nog veel andere dingen die een CS, CS maken, behalve die 2 dingen. Het oogpunt was om de auto lichter te maken dan een standaard uitvoering :
geen elektrische ramen, geen centrale vergrendeling, geen langs buiten te openen kofferdeksel, geen airbags, geen airco (wel optie), minder geluidsdemping, geen elektrisch verstelbare stoelen maar recaro kuipstoelen (optie comfortstoelen), geen elektrische buitenspiegels, enkel luidsprekers in de deuren, geen achterruitenwisser (ik denk nadien bijgeplaatst op deze zwarte), geen geluidsdemping op de motorkap, geen geluidsdemping/afwerking in het motorcompartiment, geen achterzitjes (wel optioneel), beperktere elektrische kabelboom (dus ook niet alle opties waren nog mogelijk in te bouwen nadien), 20mm verlaagde ophanging, 17" cup velgen standaard (ipv 16" op de gewone), kleinere batterij en kleinere dynamo omwille van beperkte elektrische installatie en ik vergeet waarschijnlijk nog wel wat. Zo werd tussen de 50kg en de 100kg gewicht bespaard tov een standaard CS (afhankelijk van de optielijst van die gewone).
Om die reden was hij dus ook goedkoper, het was een verderzetting van het "964 carrera RS" concept, vermoedelijk ook wel ingegeven door de slechte verkoopcijferes van de gewone / dure / 968.

09 maart 2009 10:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Ik ga binnenkort even langs om bij deze auto te kijken, heb mijn huidige porsche (944 turbo) ook van deze eigenaar. Zal mijn bevindingen hier wel posten!

P.S.

Ik ben bekend met de M030 optie maar wat is de M220 optie?

09 maart 2009 10:49
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht 
sperdifferentieel

09 maart 2009 11:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
220 Locking (Limited Slip) differential :salut:

bron: http://porsche.elevate.nl/technical/OptionCodes.html

09 maart 2009 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
dit is natuurlijk veel mooier :lol:

http://auto.marktplaats.nl/porsche/2354 ... ind=1&fs=1

09 maart 2009 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Bericht 
brian951 schreef:

Zo even denk ik dat deze in afdeling Bob de Bouwer past...wel mooi afgewerkt ;-)

09 maart 2009 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo '90, Cayenne '08, 964 C4 '92.
uut...
Bericht 
BmX944 schreef:
Ik ga binnenkort even langs om bij deze auto te kijken, heb mijn huidige porsche (944 turbo) ook van deze eigenaar. Zal mijn bevindingen hier wel posten!

Is de eigenaar verhuist dan? Jouw auto kwam toch uit Noordwijk? Tenminste toen ik m ging bekijken, dacht ik dat ik in Noordwijk was?? :scratch:

09 maart 2009 23:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
951@Norg schreef:
BmX944 schreef:

Is de eigenaar verhuist dan? Jouw auto kwam toch uit Noordwijk? Tenminste toen ik m ging bekijken, dacht ik dat ik in Noordwijk was?? :scratch:

Hou me verder niet met zijn persoonlijke situatie bezig, maar ik kan bevestigen dat het dezelfde verkoper is. Zaterdag ga ik de auto (waarschijnlijk) bekijken.

10 maart 2009 1:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]