Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:21

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Hoe veilig zijn we op Porscheforum met informatie 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Hoe veilig zijn we op Porscheforum met informatie
Beste mede forumleden, hoe veilig is het om op dit forum gegevens achter te laten op je profiel, te reageren op PB berichten over wat voor type je rijdt en waar je meestal heen gaat voor de reparatie etc. Hoe veilig is het als we ingaan op vragen zoals dit draadje: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Waar iemand vroeg hoe je zonder stroom de auto open kreeg. Zeer waarschijnlijk te goeder trouw en niets aan de hand maar toch info die ook gebruikt kan worden door minder prettige personen. Is iedereen wel voorzichtig met informatie verstrekken. ik weet het, ik ben het zelf ook niet. Zet ook mijn kleine woonplaats neer etc. Maar toch wat vinden jullie en wat zijn jullie ervaringen. Ook wel eens vreemde PB's gekregen?

10 maart 2009 18:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Je hebt gelijk! Ik heb al een hele tijd geen gegevens bij mijn profiel staan in verband met die mogelijkheid.

Maar ook al schrijf je je in op een rit, dan kun je dit middels google vinden. Als ik mijn eigen naam (Marcel) nazoek in combinatie met porsche, dan komen ze met Google gewoon te voorschijn.

Derhalve: nooit je adres en telefoonnummer vermelden in een openbaar topic. Bij kleine plaatsen, zou ik ook de plaats niet vermelden....

M2P

10 maart 2009 18:38
Profiel
Timeless
Bericht 
Big brother is watching us everywhere , dit helaas inclusief de boeven onder ons :cry:

10 maart 2009 18:41
Profiel
Bericht 
voorbeeldje: gezocht op Marcel 930

P o r s c h e F o r u m | :: Bekijk onderwerp - Treintje Cars ...Marcel B. (Porsche 930) 2. Alfred (Porsche 964 C4) 3. Nickk (Porsche 996 turbo) 4. Peter968 (Porsche 968) 5. Clio RS (Renault) 6. Graaf (Porsche 996 turbo) ...
www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=22221&view=next - 16 uur geleden - Gelijkwaardige pagina's
Meer resultaten van www.porscheforum.nl »

10 maart 2009 18:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Als ze hem moeten hebben, dan vinden ze hem wel. Losstaande van de informatie die hier op het forum te vinden is...

10 maart 2009 18:52
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Ewout en Porsche gegoogled, krijg gelijk mijn forumprofiel te zien!
Gelukkig heb ik zo'n oud gebakje, is misschien minder interessant voor ze.

10 maart 2009 18:52
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ik heb een alarm.

10 maart 2009 18:54
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
En ik een geweer 8) :lol:

10 maart 2009 19:02
Profiel Facebook 
Bericht 
Gaan we dit ook nog aankaarten hier, waarom kom je dan op een forum. :idea:
Ik zelf heb daar geen moeite mee, meer moeite met mensen die geen woonplaats o.z.i.d. plaatsen, weet je totaal niet met wie je te doen hebt.
En als er wat is hier, is het bij mij net als bij Jaap, ik schiet dus en draag de gevlogen wel.
En als ze jouw Porsche willen hebben volgen je ze wel tot ze een kans zien om hem mee te nemen. :idea:

10 maart 2009 19:13
Westervoort
Bericht 
J. Lubbers
Sint Werenfriduslaan
Westervoort

ps overdags ben ik meestal weg. Kun je 't niet vinden vraag je gewoon waar de bakker woont... :wink:

Maw , ze weten je echt wel te vinden hoor ; maak me daar dan ook niet druk om.

10 maart 2009 19:21
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
+1

10 maart 2009 19:23
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Nou, Lubbers, dat is ook weer een beetje de goden verzoeken. Mate, alles met mate.

10 maart 2009 19:25
Profiel
Westervoort
Bericht 
:wink:

10 maart 2009 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Bericht 
Je zou dit een "gesloten" forum kunnen maken waarop alleen de juiste mensen kunnen inloggen door een brief verificatie of iets dergelijks.

Dan is de stap misschien te groot om een post te doen met "hoe krijg ik een porsche open zonder sleutel". Ook geen last van pseudo-reklame van ritten die niet-porsche gerelateerd zijn.

My humble opinion :-)

10 maart 2009 19:35
Profiel
Westervoort
Bericht 
Juist het open karakter van het forum is een kracht ; toegankelijk voor iedere liefhebber.

En de dingen die hier niet thuishoren...daar zijn wij voor.

10 maart 2009 19:43
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Jurgen schreef:
...daar zijn wij voor.

:mrgreen: :mrgreen: Afbeelding

10 maart 2009 19:51
Profiel Facebook 
Bericht 
Die toegankelijkheid ben ik helemaar vóór, Jurgen. Dat sluit echter niet uit dat, juist door het openbare karakter, hier mensen meelezen (inclusief de profielen, woonplaatsen en dergelijke) die er andere dingen mee doen dan wat je zou willen :idea:

10 maart 2009 19:52
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik denk dat wij nogal eens de invloed en het bereik van dit forum overschatten. Ik geloof niet dat een autodief dit forum gaat gebruiken om een auto open te krijgen. dan heeft hij nl. de auto nog niet gestart en een baksteen door de ruit gaat altijd sneller... :idea:

en als je er wél bang voor bent, moet je het gewoon niet doen. Als mensen hier op het forum hun adres, mob nr of emailadres schrijven komt er redelijk snel vanuit de gebruikers wel een waarschuwing en anders passen wij het inderdaad wel aan. ik heb nog nooit een vreemde pb gekregen anders dan pb's van bezoekers hier. Soms heb ik wel mijn twijfels bij de geestelijke gesteldheid van de schrijver, maar dat is een heel ander verhaal. Wat ik wél heb geleerd is dat ik mijn eigen mobiele nr nooit meer zal gebruiken op de papieren van een rit (destijds de honk-your-horn rit) als 'te gebruiken in geval van nood'. Daar heb ik later wel heeeeeeeeeel erg veel spijt van gehad. Mocht die situatie zich nog eens voordoen, koop ik wel ergens een prepaid kaartje...

10 maart 2009 19:53
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:lol: Marcel als een bok op de haverkist en Mischa is nog niet online geweest sinds het openen van het topic zo te zien ;).

10 maart 2009 20:16
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Als "ze" het op je Porsche hebben gemunt, dan krijgen ze hem vroeger of later toch wel. Car-jacking, inbraak en bedreiging (lekker zo snacht's een paar Yoego's naast je bed met overtuigende middelen).
Dus wat dat betreft........

Gewoon opletten met wat je doet en als je in de gelukkige omstandigheid bent van een (inpandige) garage natuurlijk altijd binnen stallen. Uiteraard goede sloten en een paar flinke honden (zoals bij mij) doen ook wonderen.

10 maart 2009 20:40
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Marcel heeft wel een punt. Kom hier ook foto's van dure inboedel, van high end sets tot detaill-foto's van huis/woonkamer...
Bovendien schromen sommige forummers er niet voor hun complete dagindeling en bezigheden op het net aan te kondigen.... :roll: Lijkt soms wel een open invitatie.
prive lekker prive houden.
Zolang je info beperkt tot woonplaats en type auto niks aan de hand. :wink:

10 maart 2009 20:43
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Wist je dat jouw naam en jouw adres op minimaal 1000 plekken is opgeslagen. Jouw interesses, belangstelling en gedrag wordt ook bijgehouden (tijdschriften, verzekering etc). Wij staan aan de vooravond dat iedereen kan achter halen waar jij je bevind.
Zie hier een voorproefje....
http://www.bwired.nl/

En als je denkt, van mij weten zij niets, dan kom je bedrogen uit. Hoe geheimzinniger je doet hoe opvallender het voor geinteresseerden zal zijn. :wink:

10 maart 2009 20:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
LeoH schreef:
...
Zolang je info beperkt tot woonplaats en type auto niks aan de hand. :wink:

Hangt er ook vanaf waar je woont. Mijn tuin is qua oppervlakte ongeveer 50% van mijn woonplaats.
Maar ik maak wel altijd mijn nummerplaat netjes onleesbaar. :wink:

10 maart 2009 21:02
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:
:lol: Marcel als een bok op de haverkist en Mischa is nog niet online geweest sinds het openen van het topic zo te zien ;).

Hehehe.....Goed punt soepkip! :wink: Inderdaad ben ik me zeker bewust van de privacygevoeligheid van het plaatsen van info op het internet. Het gaat me nog niet eens zozeer om het gevaar dat m'n auto gestolen wordt (heb niet eens een P :wink: ), maar eerder 1) het van verschillende plekken aan elkaar linken van info 2) het feit dat het 'voor de eeuwigheid' op internet staat. Daarom doe ik ook niet aan hyves en plak ik op het forum mijn nummerbord af en gebruik ik hier niet mijn achternaam. Maar ieder maakt hierin z'n eigen keuze natuurlijk.

10 maart 2009 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
Als je op hyves je profiel en gegevens alleen zichtbaar maakt voor vrienden kan iemand anders je gegevens toch niet lezen?
Als ik mis ben,dan pas ik dat direkt aan.

10 maart 2009 22:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende