Auteur |
Bericht |
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Cursus Driften 19 April
Wie denkt er niet bij het kijken naar Top Gear, dat wil ik ook een keer doen, driften op een grote asfaltvlakte? Nou dat kan. 19 April geef ik in samenwerking met Driftsport.nl een cursus driften. Wat gaan we doen? 's Ochtends 9.00u ontvangst bij het RDW centrum, koffie en uitleg over de dag. Het adres is Talingweg 76, 8218 NX Lelystad Om 10.00u gaan we in drie groepen van ongeveer 8 auto's de RDW baan op waar wij een drie verschillende parcoursen hebben uitgezet. Wat we onder de knie proberen te krijgen zijn: -Het in een drift houden van de auto op een spiegelgladde epoxy rotonde. -Het driften op hogere snelheid op een natte baan. -Het driftend nemen van een combinatie van verschillende bochten. Na de lunch (die inbegrepen is) gaan we het moeilijker maken. Eén groot parcours met verschillende bochten zijn uitgezet om te driften. De baan wordt constant natgehouden. Om te driften is een set reserve achterwielen erg handig. Liefst met veel profiel. Driften is behalve erg leuk en leerzaam ook voor de velen heel erg moeilijk. Als je kunt driften, kun je op het circuit verder tegen de grens aan rijden zonder 'bang' te worden voor het grote onbekende, het rijden en glijden op en over de grens. Na een dagje driften reageer je in onverwachte situaties op de openbare weg beter dan na een anti-slip cursus. De slijtage van de auto is nihil, de slijtage aan de achterbanden maximaal. De kosten: Meedoen met eigen auto Euro 220,00 Dubbelstarter Euro 25,00 Huur wielen met drift banden Euro 75,00Rij je een Carrera 4 en wil je ook wel eens weten hoe leuk alleen achterwielaandrijving is dan kun je ook een 6-cilinder BMW huren. De dag kost dan Euro 395,00 incl. benzine en banden. Je deelt de auto met een ander maar hebt voldoende rijtijd Als je mee wilt doen ben je ingeschreven indien je betaald hebt op rekening nummer 1390.33.416 tnv. Renntech Steenwijk. Belangrijk: Vermeld bij de overschrijving jouw naam en Nickname. Stuur mij ook een pb met naam als je meedoet. Graag aanmelden voor 20-maart. Drift wielen worden op de dag zelf contant afgerekend.Toeschouwers en kinderen zijn bij het RDW niet welkom. Definitief ingeschreven zijn:1- Jeroen914 met dubbelstarter 2- ErwinD3- Ad v P4- HansGT 5- Yellowbird6- DeniS2 met dubbelstarter 7- Harley met driftwielen 8- HenkK9- Wimpie met driftwielen 10- Maarten11- Mischa met BMW 12- Coen Jansen met dubbelstarter 13- mkt met driftwielen 14- Gizmo met driftwielen 15- Jesse16- Anne2.717- Reinder met driftwielen 18- Johanv (T. v. G. geannuleerd) 19- Helindiniporsche met driftwielen 20- Harry van Rijn met BMW
_________________________________________ Rebel engineering
Laatst bijgewerkt door Renntech op 16 apr 2009 9:00, in totaal 10 keer bewerkt.
|
10 maart 2009 23:56 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 maart 2009 0:27 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik ga de datum nog even checken, maar als ik kan doe ik mee! Dan ga ik (bij gebrek aan P) voor de huur-BMW-optie. Man wat vond ik vorige keer een zalige dag!
Hielkema993 (Peter), BMW delen?
|
11 maart 2009 0:32 |
|
|
Wimpie77
|
Ben erbij! Vorige keer was super!!!
_________________________________________ * * *
|
11 maart 2009 9:56 |
|
|
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
De GT3 van Auke was vorig jaar nauwelijks in een drift te krijgen kan ik me herinneren. Ook niet door de instructeur
Maar dat zal hij zelf wel nog posten.
Zo'n GT3 ligt wel heel erg strak op de weg:D
|
11 maart 2009 11:27 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 maart 2009 11:36 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Het begint hier alweer te jeuken..............
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
11 maart 2009 11:50 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Fantastisch. Geld is al onderweg
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 maart 2009 12:33 |
|
|
Wimpie77
|
Red je wel! Met die snelheid...
_________________________________________ * * *
|
11 maart 2009 16:02 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Waarom niet? Zoveel moeite kost het regelen van je kenteken toch niet? Ik wil hem wel even vanuit Polen naar NL rijden voor je. Betaal ik de benzine
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 maart 2009 16:03 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ach Harley had vorig jaar ook moeite met de 944 in de drift te krijgen, dus dit jaar zal het dan niet veel anders zijn
edit: filmpje: [url=klik]http://www.youtube.com/watch?v=Wh3nmmnHB3Y&feature=channel[/url]
Ik ben ook weer van de partij met een 944 die wel in een drift te krijgen is
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
Laatst bijgewerkt door DeniS2 op 11 maart 2009 20:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 maart 2009 16:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Voor het driften heb je geen kenteken nodig
... en met 'n 1-dags kenteken mag je toch zeker naar de RDW rijden
|
11 maart 2009 16:47 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
daar had ik nog helemaal niet aan gedacht
_________________________________________ Got coffee?
|
11 maart 2009 17:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
dus je komt met de BMW op de trailer?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 maart 2009 18:27 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zit er aan te denken...
_________________________________________ Got coffee?
|
11 maart 2009 18:41 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
die 3.2 kan het ook wel aan hoor
of wil je het beestje sparen
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
11 maart 2009 18:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.. tweede regeltje niet gelezen
|
11 maart 2009 20:15 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
11 maart 2009 20:17 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Waarschijnlijk de verkeerde instructeur gehad, want ik zelf al veel met een GT3 gedrift, juist heerlijke auto's ....ook om mee te driften. Eerlijk gezegd geen beginners auto. Door de kleine stuuruitslag en dus drifthoek moet je erg allert zijn. Maar dat geld bijna voor elke 911. Het inzetten van een drift op lage snelheid is lastig omdat het sperdifferentieel de auto over de (lichte) voorkant wil wegdrukken. Maar als je eenmaal weet hoe je de drift moet inzetten, heb je een geweldige auto waarbij je perfect met het gaspedaal kunt sturen. Het stuur zelf gebruik je haast alleen nog maar om de auto te laten weten welke kant je op wilt, daarna stuur je dus erg veel met het gaspedaal. Veel drift- instructeurs rijden zelf BMW die erg makkelijk in een drift te krijgen zijn. Het komt daarom ook regelmatig voor dat ook zij moeite hebben om een 911 in de drift te krijgen. Het is maar wat je gewend bent, ik vind een BMW weer niks met al dat gewicht op de vooras
Idd, maar dat heeft niks met wel of niet kunnen driften met deze auto te maken.
Vandaag al 15 inschrijvingen binnen gekregen waarvan er ook al weer 10 betaald hebben. Dat gaat goed
_________________________________________ Rebel engineering
|
11 maart 2009 20:32 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Euh, kriebel kriebel.................... kom ik snel op terug..
Even rekenen: eigen P € 220 + banden € 75,- + benzine € 150,- = € 445,-
BMW € 390,- all inclusive............ Tsja, keuzes keuzes keuzes..........wacht even, heb nog een setje cup 1 met banden liggen = € -75,- = € 370,- weet het al...............
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
11 maart 2009 21:05 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Toch fijn hè, zo'n Turbo
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
11 maart 2009 21:11 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Uit de overlevering meen ik me te herinneren dat je ook nog een setje slotbouten erbij moet optellen, toch
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
11 maart 2009 21:13 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Laat het me graag door jou uitleggen.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 maart 2009 21:17 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
11 maart 2009 21:25 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
50-50 meneer de technieker. Ik heb nog wel een setje PS2 voor de BMW liggen met 1 à 2 mm profiel er op. Maar ik vind driften zo overdreven; moet ik maar een andere leuke manier bedenken om er nog een beetje lol van te hebben.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
11 maart 2009 21:26 |
|
|