Auteur |
Bericht |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Euro gelijkvormingsheidsattest ??
Wat is het en hoe weet ik of mijn auto het heeft?
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
11 maart 2009 13:00 |
|
|
cabrio wim
|
Dit attest geeft u als koper de garantie dat het voertuig volledig voldoet aan de reglementering inzake de goedkeuring van voertuigen (beschrijving en proces-verbaal van goedkeuring). Het wordt afgeleverd door de distributeur van het merk.
Dit attest blijft steeds bij het voertuig waarop het betrekking heeft, ook als dat voertuig van eigenaar verandert. Het moet bij elke technische controle worden getoond. Vraag het dus aan de verkoper en stuur het vooral niet samen met uw inschrijvings aanvraag op. Als het voertuig is uitgerust met een LPG-installatie, vraagt u aan de verkoper ook het LPG-attest.
Maar volgens mij is dit alleen van toepassing in België.
|
11 maart 2009 13:22 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Hmmm heeft mijn auto duidelijk niet en zal ik ook niet eenvoudig verkrijgen. Is inderdaad voor België.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
11 maart 2009 13:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Binnen de EU bestaat de Conformiteitsverklaring voor een bepaald type/jaargang van een merk. Als een bepaalde P. voldoet aan de eisen dan geldt de bijbehorende toelating op basis van deze verklaring ook aut. voor NL, en hoeft daar dan ook geen type keuring te ondergaan.
Van de RDW site:
De conformiteitsverklaring is het “geboortebewijs” van het voertuig (bedrijfsauto).
Met een conformiteitsverklaring wordt aangetoond dat de bedrijfsauto voldoet aan de gestelde toelatingseisen. Als u bij de invoerkeuring bij de RDW geen conformiteitsverklaring meeneemt, dan kan dit in bepaalde gevallen betekenen dat u voor extra kosten komt te staan. Dit is afhankelijk van het land van herkomst van het voertuig en van de documenten die u overlegt.
Ook kan het voorkomen dat bepaalde technische gegevens op het buitenlandse kentekenbewijs ontbreken, met name de trekgewichten en milieugegevens. Bij het ontbreken van de trekgewichten mag u met het voertuig geen aanhangwagen trekken.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 maart 2009 14:52 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Dat heb je dan toch niet nodig wanneer je een auto als de mijne van Nederlands naar Belgisch kenteken wilt wijzigen?
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
11 maart 2009 15:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Je hebt het nodig als je een P. vanuit buitenland naar NL haalt, dus kan me voorstellen dat dit ook voor B. van toepassing is
Heb het toen bij PON kunnen bemachtigen.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 maart 2009 22:31 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Dan had het ding er dus ook aan te pas moeten komen toen ik mijn Spyder uit Duitsland haalde?
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
11 maart 2009 23:03 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Volgens mij heb je het alleen nodig als je een nieuwe auto die een tijdelijk (export) kenteken heeft, gaat importeren in welk EU land dan ook.
|
11 maart 2009 23:42 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik had er toch echt een nodig voor mij C3.0.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 maart 2009 12:34 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ook van de RDW website:
Voertuigeigenaar > Auto > Invoeren > Invoer voertuig afkomstig uit EU-land of verhuisboedel
Invoer voertuig afkomstig uit EU-land of verhuisboedel
Een voertuig dat al eerder in een lidstaat van de Europese Unie geregistreerd is geweest, kan op basis van deze eerdere registratie in Nederland worden toegelaten. Dit geldt ook voor een voertuig dat eerder is geregistreerd in Andorra, Monaco, San Marino, Vaticaanstad, Zwitserland, Noorwegen, Liechtenstein of IJsland of dat valt onder verhuisboedel (ongeacht het land van herkomst). De RDW heeft wel gegevens nodig om het voertuig op te nemen in het kentekenregister en een kentekenbewijs te maken.
Europese typegoedkeuring
Als het voertuig is gebouwd volgens een Europese typegoedkeuring, dan staan alle gegevens vermeld op het Certificaat van Overeenstemming. Heeft u alleen het buitenlandse kentekenbewijs en zijn daar niet alle gegevens op vermeld, dan kan het voorkomen dat niet alle technische gegevens (zoals het trekgewicht en milieugegevens) op het Nederlands kentekenbewijs worden vermeld. Heeft u ook een Certificaat van Overeenstemming dan komen alle relevante technische gegevens op het Nederlands kentekenbewijs en in het kentekenregister.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 maart 2009 14:07 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Bedankt; het wordt mij nu iets duidelijker. Europese typegoedkeuring heeft de auto niet.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 maart 2009 14:52 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Heb je wel TUV en Fahrzeugbrief ?? (duits kenteken?)
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
12 maart 2009 15:37 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Nee, Nederlands kenteken.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 maart 2009 15:59 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Dus nieuw gekocht in duitsland en in nederland op kenteken gezet.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
12 maart 2009 16:18 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Gefabriceerd in Brazilie, nieuw verkocht in de USA, geimporteerd naar Duitsland en nu in Den Haag.........of zoiets.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 maart 2009 16:37 |
|
|
Patrick
|
En wat kost zo'n geintje dan heeeeeeeeeel ongeveer ?
(Schaamteloze vraag)
|
12 maart 2009 20:46 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Het attest of de auto??
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
13 maart 2009 10:22 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik ken een iemand die zijn op Belgisch kenteken staande 964 carrera 2 aan een nederlander wilde verkopen, maar voordat hij hem kon exporteren, moest deze verklaring afgegeven worden door de importeur van Porsche. Heeft nog wel even geduurd! Maar anders kon hij de auto in België niet uitschrijven
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
15 maart 2009 0:37 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Ik wil weten wat er nodig is om het andersom (Ned naar Belgie) te doen met mijn auto.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
15 maart 2009 11:13 |
|
|
ricky911
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010Regio Arnhem
|
Vroeger had Belgie apart van andere europese landen een eigen registratie (homologatie) van merken en typen. Zo vindt je bijvoorbeeld op oudere wagen in belgie een apart type plaatje waar chassisnummer etc in staat. Die plaatje komt overeen met een gelijkvormigheidsattest en geeft aan dat deze wagen voldoet aan de eisen gelijkgesteld aan de opgave van de fabrikant waarbij het zelfs zover gaat dat indien de wagen op 16" velgen is gekeurd je deze niet op 17" mocht importeren vanuit een ander europees land naar Belgie.
Vanaf ongeveer 1996 wordt in europees verband gewerkt met het comformiteitsverklaring. Belgie hanteerd uiteraard vanaf dat moment deze registratie en stapt daarmee deels af van eigen registratie. Ik zeg met nadruk op deels, want indien een ouder type voertuig niet bekend is in Belgie maar bv wel in Nederland dan dient men ook vandaag de dag nog steeds een nieuw type goedkeuring aan te vragen in Belgie. Dit is feitenlijk een RDW keuring waarbij men na goedkeuring een attest krijgt.
Is de wagen ouder dan 1969 dat is er volgens mij geen attest nodig.
Indien een merk/type wel voorkomt in de database dan kun je bv voor een porsche 964 uit 1991 bij Porsche Belgie terecht voor dit attest.
Indien je bv een replica op basis van een vw kever op Belgisch kenteken wilt krijgen waarbij het chassis van na 1968 is zul je dus een aparte keuring moeten aangaan. Hier worden hele strenge eisen aangesteld met oa bewijs van herkomst van de wagen etc. Hier zijn hogere kosten aan verbonden. Enkele bedrijven die in Belgie kitcars bouwen hebben hier ervaring mee. Ik heb begrepen dat het noodzakelijk is een apart Vehicle Identificatie Nummer te hebben van de leverancier. Er is bv een Speedster leverancier in Belgie die "op papier" een merk levert met eigen VIN Nummer.
zie http://www.btcnv.be/index.cfm?PageID=10653
Succes,
Ricky911
|
16 maart 2009 9:33 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Zou dus wel eens spannend kunnen worden; auto is ouder dan 1996 maar weer niet ouder dan 1969, niet gebouwd op een Keverchassis, wellicht dat Chamonix 550 gewoon als merknaam en type bekend is...
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
16 maart 2009 10:27 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Heb je de handelaar/importeur al gebeld?? Albert motorsport DE verkoopt ook Chamonix......... www.albertweb.de
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
16 maart 2009 10:42 |
|
|
ricky911
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010Regio Arnhem
|
Ik begrijp dat het gaat om de Chamonix 550 , klopt het dat deze wagens in Nederland worden samengesteld bij Reho engineering dan is de kans aanwezig dat je deze wagen wel op Belgisch Kenteken krijgt. Je zult volgens mij wel een aparte eenmalige keuring moeten ondergaan om het "gelijkvormigheids" Attest te krijgen.
Het gaat om een zogenaamde PVG "Proces verbaal van Goedkeuring"
zie de link http://wegcode.be/wet.php?wet=22&node=art10
Let wel, het is te doen.
Je kunnen informeren bij kitcarproducenten / vertegenwoordigers in Belgie zoals JOrcale Cars en of DAX Benelux, zij kennen de juiste wegen en kunnen je begeleiden.
Oracle Cars
Zand 32
9160 Lokeren
België
Tel. (+32) 09/349 16 55
Fax.(+32) 09/349 16 55
E-Mail
info@oracle-cars.be
Wouters@oracle-cars.be
Dax Benelux
John Kox
Hoogeind 75
B-2321 MEER België
Anders kun je Oracle Cars proberen
Tel. +32 (0)3 3159362
Fax +32 (0)3 6654338
Ps, ik heb geen enkele binding of relatie met bovenstaande producten.
Succes!
|
16 maart 2009 14:53 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Bedankt voor je reactie.
p.s. Reho engineering kun je gerust afschrijven!!
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
16 maart 2009 15:16 |
|
|