Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:03



Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tot welk P-type groep behoor jij? 

Tot welk P-type groep behoor jij?
De oer Porsche 956 ... eh ... 356 ! 1%  1%  [ 1 ]
De 911/912 van voor 1986 19%  19%  [ 22 ]
De 911 en opvolgers vanaf 1986 48%  48%  [ 56 ]
Porsche 924, 928, 944 van voor 1986 6%  6%  [ 7 ]
Porsche 928, 944, 968 vanaf 1986 9%  9%  [ 10 ]
Porsche Boxter of Cayman 15%  15%  [ 17 ]
Porsche Cayenne 1%  1%  [ 1 ]
Overige modellen 3%  3%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 117

Tot welk P-type groep behoor jij? 
Auteur Bericht
Bericht Tot welk P-type groep behoor jij?
Op dit forum zijn alle typen Porsches wel aanwezig en zou graag eens willen weten hoe de verdeling is tussen verschillende groepen. Globaal heb ik een onderverdeling in gedachte min of meer gebasseerd op ouderdom gecombineerd met modellen.
Motivatie waarom je gekozen hebt voor een bepaalt type is ook wel interesant om te weten.
Mijn motivatie voor de 944 is dat ik een leuk model vind en dat deze belasting vrij wordt volgend jaar. De 944 past ook budgetair bij mij want eigenlijk trekt een 911 type mij wel meer aan. Ik overweeg als het financieel mogelijk is over te stappen en sinds kort ook intresse voor de 964 omdat dat toch een echte 911 is maar wel met moderne techniek en de prijs is vergelijkbaar met goede exemplaren van voor 1986.
De grens 1986 is gekozen ivm belasting regeling dat auto's van na die datum niet meer belasting vrij zullen worden.


14 maart 2009 9:41
Bericht 
Is al een lijstje van, kan het zo snel niet vinden. :oops:


14 maart 2009 9:43
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... sc&start=0

:salut:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


14 maart 2009 9:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Zie mijzelf zowel in een 911,993,904,en 356 rijden,........overig dus :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


14 maart 2009 9:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
André schreef:
904

Dit is voor jou inderdaad wel het meest waarschijnlijke model :mrgreen: :wink: OUD & LEKKER TRAAG 8)

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... X%26um%3D1
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


14 maart 2009 9:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
:ass: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


14 maart 2009 10:16
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
[url=http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5724]Keuze van type

(...)
Ik vraag mij alleen af waarom iemand juist voor dat bepaalde type is "gegaan".
Misschien is dit wel iets voor een nieuw topic :idea:
..... [/url]

:salut:

Zoals Olaf eerder in een topic van jou schreef:
:@: Clemento :arrow: ... heb je weleens de zoekfunctie gebruikt op dit forum :?: :idea:

;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


14 maart 2009 10:32
Profiel
Bericht 
Edit: Als je reageert op een post die meteen erboven staat, hoef je niet te quoten. Dat leest lastig en je reactie is logisch genoeg. Als je wilt reageren op een bepaalde zin uit een andere post, quote dan alleen die zin.
Volledige quote van direct bovenstaande post dus verwijderd.


Zoals in de vragen staat ben ik vooral in de jaargrens 1986 geintereseerd.
Er zijn natuurlijk veel meer nuances qua types maar dit is mijn indeling voor de poll-keuze.


14 maart 2009 10:44
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
Even ingaand op je openingspost. Ik vermoed dat een goede 964 steeds meer waard zal blijven dan een goede 3.2. Zoveel scheelt dat belastingvrije voor de niet-zakelijke gebruiker nou ook weer niet,
en je hebt wel een veel bruikbaardere/moderne(en betere?) auto dan met de 3.2 en zijn voorgangers.
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


14 maart 2009 10:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
911, there's no substitute! 8) Het is trouwens Boxster.


14 maart 2009 11:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Denk dat de carrera 3.2 mt G50 de meest begeerlijkste gaat worden ...blijft de stijlvolste :!:
_________________________________________
Timeless objects


14 maart 2009 11:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
Zonder weer een 915 vs. G50 discussie op gang te willen brengen. 915 heeft ook voordelen.
Ik heb hier 2 AMS tests rondslingeren.
1984 3.2 met 915 bak: 40-100 in IV,11,1 sec; 60-120 in V, 15,5 sec
1986 3.2 met G50 bak: 40-100 in IV,13,6 sec; 60-120 in V, 18,1 sec
verg.: 1984 911 Turbo: 40-100 in III, 9,5 sec; 60-120 in IV, 16,3 sec

Natuurlijk zijn die cijfertjes arbitrair en zijn er ook wel andere cijfers te vinden, maar idealiter zou ik toch een G50 bak hebben met 915 overbrengingen. :wink:
Ik heb zelf een 915 bak; prima bak, indien warm, en niet in de file/stad. :roll:
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


14 maart 2009 11:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Airhead schreef:
Ik vermoed dat een goede 964 steeds meer waard zal blijven dan een goede 3.2. Zoveel scheelt dat belastingvrije voor de niet-zakelijke gebruiker nou ook weer niet,
en je hebt wel een veel bruikbaardere/moderne(en betere?) auto dan met de 3.2 en zijn voorgangers.

Ik heb een ander vermoeden. Ik denk dat over 10 jaar een goede 3.2 duurder zal zijn dan een goede 964. Ik geloof niet dat een 964 beter is. Wel moderner. Maar ook kwetsbaarder (kan meer kapot en gaat meer kapot).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 maart 2009 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat vermoed ik ook, Harald. Ondanks de crisis lijken 3.2-tjes niet te zakken in prijs, terwijl dit bij "nieuwere" modellen wel gebeurt.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


14 maart 2009 11:57
Profiel WWW
Bericht 
Komt misschien mijn investering er nog uit. 8)


14 maart 2009 12:05
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
HORNSTER:
Citaat:
Ik heb een ander vermoeden. Ik denk dat over 10 jaar een goede 3.2 duurder zal zijn dan een goede 964. Ik geloof niet dat een 964 beter is. Wel moderner. Maar ook kwetsbaarder (kan meer kapot en gaat meer kapot).



zou jij denken? er zijn volgens mij meer 911 3,2 tjes gebouwd dan 964 3,6jes, denk jij dat de 964 gaat zakken dan de komende 10 jaar?

je ziet nu al bij de 964 de gekste vraagprijzen :shock: het gaat soms nergens over :?
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


14 maart 2009 12:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
Ik vermoed dat het verschil tussen toestand/staat slecht-"normaal"-goed gaat toenemen. Bij de 3.2 zie je al dat originele roestvrije exemplaren met lage km. standen erg zeldzaam/duur worden.
Daarnaast heb je de hoofdmoot waar de carrosserie of techniek groot/duur onderhoud behoeven, en dan heb je nog een klein groepje die al helemaal binnenstebuiten gekeerd zijn, zoals die van Wim.
Wim ziet zijn tijd/geld waarschijnlijk nooit meer terug, ik zeker niet :roll: ; maar exemplaren uit de laatste groep rijden wel het lekkerst . :)
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


14 maart 2009 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Ik snap niet hoe een versnellingsbak, afgezien van meer/minder weerstand, van invloed is op acceleratietijden ?? Als de bakverhoudingen anders zijn, en al of niet beter passen bij het vermogensverloop van de motor, lijkt me dat de belangrijkste reden, niet ?

Ik zou overigens pre-73 ook zeker als categorie invoeren. Ik ben overigens van alle categorien :)


14 maart 2009 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 NPC 1687
Amsterdam
Bericht 
Ik heb gekozen voor een Boxster 987 (2005), ik wil per se een cabrio. :D
De Boxster is denk ik een betaalbare auto die veel fun geeft.
De 911 cabrio van een recent bouwjaar valt nog even niet in mijn budget, ik wil ook nog zo veel ander dingen doen.
De 911 staat wel op mijn lijstje als volgende auto, maar moet wel een cabrio zijn!! :D
_________________________________________
Rij nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen!




www.verkeersschooltrilling.nl


14 maart 2009 14:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mijn keuze is een 993 omdat die wat meer voor het dagelijks gebruik ingezet kan worden.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


14 maart 2009 14:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Oer-956 voor mij :wink:


14 maart 2009 15:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
993

1) de allerlaatste luchtgekoelde 911
2) moderne techniek
3) de "looks & feel" van de de echte 911'en
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


14 maart 2009 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
een nieuwe maurice de hond :?: :roll:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


14 maart 2009 15:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
clemento, je had beter de keus luchtgekoelt of watergekoelt in plaats van bj 86..en wat betreft wegenbelasting daar rijd volgens mij niemand een oldtimer porsche voor... :)


14 maart 2009 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
964

Laatste echte 911..luchtgekoeld, klassieke looks
Moderne techniek, vliegende bomgevoel

944 turbo

Biggest bang for your buck
onverwoestbaar blok
"vliegtuiggevoel op snelheid" 8)
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


14 maart 2009 16:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Autoke, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.