Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 12:39

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Stomme TNT 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Als het verzekerd verzonden is heb je in principe recht op vergoeding conform het verzekerde bedrag als de zending verloren is gegaan.
Alleen heb je pas echt een poot om op te staan als je bij het aannemen van de zending of weigert (gezien de brief die er bij zat) of een aantekening maakt op het formulier dat je tekent dat er sprake is van beschadiging of manco.
Door de zending te accepteren zonder vermelding ga je in principe accoord en is de vervoerder niet zonder meer aansprakelijk te stellen.
Maar goed je hebt een brief van TNT erbij gehad dus het kan meevallen.
Succes er mee.

14 maart 2009 0:56
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Erg vervelend en dit moet uiteraard netjes worden opgelost
..... maar om nou op basis van dit incident (over) de gehele organisatie te (ver)oordelen :roll: .

Waar gewerkt wordt, worden ook fouten gemaakt. Dat kun je een bedrijf niet aanrekenen. Wel eventueel hoe daarmee wordt omgegaan.

Het oordeel is wat mij betreft (wel) op jezelf van toepassing als je zo met een pakket verf omgaat terwijl er een brief bij zit dat het beschadigd was onder het vervoer.

14 maart 2009 10:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik had afgelopen week twee keer een briefje in de bus dat ze geprobeerd hadden een pakje aan te bieden. daar ik beide dagen niet thuis was ging ik dat gisteren ophalen bij het postagentschap hier om de hoek. Terwijl de mevrouw van de boekwinkel annex postagentschap aan het zoeken was in de stapel dozen in de hoek achter de balie :shock: flikkerde ze de hele stapel dozen om. Met één doos in haar hand schopte ze de rest van de dozen terug de hoek in. op een aardig lompe manier.

"Ik kan uw doos er niet bij vinden"
"Gelukkig maar, want er zit een externe harddisc ik" :mrgreen:

Hadden ze mijn externe harddisc aan een andere klant meegegeven. Dat hebben ze gisterenmiddag uitgezocht en mijn harddisc opgehaald bij die mevrouw. Die had de doos al uitgepakt... :shock: Enfin, het doosje van de Toshiba (thx voor de tip Harley :salut: ) was nog dicht en alles zat er nog bij...

Klote TNT... :wink:

14 maart 2009 11:55
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Tja, een fout gemaakt en goed opgelost dus Afbeelding.

14 maart 2009 12:42
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Nu net met DHL aqan het vechten geweest.....

Morgen moet een Duitse klant van mij met spoed produceren, aangezien we geen wagens in de buurt zouden hebben vrijdag hebben we in overleg met de klant 30 kg product verstuurd per DHL. Onze receptioniste heeft keurig zaterdaglevering aangevinkt.

Check ik net of het product is aangekomen, blijkt eht nog ergens in een depod te liggen :shock: Ik bellen met DHL, wordt me doodleuk verteld dat het niet geleverd wordt en ze er ook niets aan kan veranderen :evil:

Gelukkig hebben we goede magazijnmeester en goede jongens in het magazijn......vannacht of morgenochtend heel vroeg rijdt een van hen alsnog naar die klant om de productie te redden en een stilstandsclaim te voorkomen.

Het laatste woord is hier iig nog niet over gesproken.

p.s. Ik was nooit bijgelovig, maar DHL en verzenden op vrijdag de 13de.... niet doen!

14 maart 2009 14:31
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
dreamer schreef:
Onze receptioniste heeft keurig zaterdaglevering aangevinkt.

Vraagje uit interesse, welk "product" heb je geboekt?
Gewoon een vinkje zetten bij zaterdaglevering wil nog niet zeggen dat dit dan automatisch ook gebeurd daar het "product" dit misschien niet toelaat. :wink:

14 maart 2009 15:49
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Het product is een speciale sambal........ (goed verpakt) Product moet je overigens toch aangeven bij aanmelden van een zending, had dit problemen opgeleverd had ik dit liever bij aanvragen of afhalen van de zending gehoord i.p.v. dat ik er door controle achter moet komen en daardoor de boel nog kan redden.

Overigens normaal ben ik erg tevreden over DHL, is volgens mij pas de eerste keer in een jaar of 7 (met veel zendingen) dat het niet gaat zoals verwacht.
Met TNT wel veel mindere ervaringen, hun drive om ontstane problemen op te lossen is overigens wel erg goed. (zal wel met ervaring te maken hebben :wink: )

@metalgreen911SC. Werk je bij DHL?

14 maart 2009 18:14
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Wil jullie een akkefietje dat wij vorig jaar met TNT hebben gehad niet onthouden.
Voor de 11 Stedentocht hebben we afgelopen jaar mooie rugzakken speciaal laten maken in Azie.
Omdat de tijd begon te dringen hebben ze die per express post verstuurd. Dat betekende 2 dagen verzendtijd vanuit Azie per vliegtuig tot in Nederland.
Express verzending zegt niks over de snelheid waarmee vanuit het buitenland naar Nederland wordt verzonden maar over het feit dat zodra het Nederlandse bodem bereikt het binnen de kortst mogelijke tijd moet zijn afgeleverd op het bestemmings adres.
Maar goed ik had per mail alle verzend documenten en douane verklaringen al gehad en wist wanneer het verzonden was en wat de datum van aankomst moest zijn.
Na negen dagen nog steeds niks en aangezien de verzender in eerste instantie verantwoordelijk is even met ze gebeld. Zij een trace laten doen en kregen binnen een uur antwoord dat de pakketten al lang en breed in Nederland stonden en wel binnen 2 dagen vanaf verzending.
Dus hier TNT ingeschakeld, kan alleen via een 0900 nummer. Dat was donderdag voor de elfstedentocht. Ik het hele verhaal uitgelegd.
Nou meneer dan moet u een formulier invullen en opsturen en dan gaan we er mee aan de slag.
Maar eh als ik een formulier opstuur dan heeft u het in het beste geval vrijdag pas en komen weekend staan er ruim 200 man op die zending te wachten. En de zending is al een week in Nederland weten we.
Helaas dat is de procedure meneer :evil:
Paniek al om dus. Wat nu. Via via wist ik inmiddels dat de zending bij het internationale sorteer centrum stond. Alleen kom maar eens aan contact gegevens, dat wordt (terecht) goed afgeschermd. Maar goed dat soort zaken uitzoeken is deels mijn werk en de volgende ochtend had ik een zeer aardige meneer van het sorteer centrum aan de lijn die zich wel af vroeg hoe ik bij hem terecht was gekomen maar ook ons probleem heel goed snapte. Hij ging op zoek.
Een half uur later belt hij terug met de mededeling dat de pakketten inderdaad al een week op de sorteervloer stonden en dat er blijkbaar iets mis is gegaan want hij meldde inderdaad dat het om een express zending ging. Als wij de BTW zouden voldoen konden we per direct alles op halen.
Aldus ging een delegatie naar Amsterdam om daar vrijdag middag (nog geen 36 uur voor de start van de Elfstedentocht) de startpakketten op te halen.

Over de dienstverlening van TNT heb ik gemengde gevoelens. Wel keurig netjes maar alles via protocol en geen begrip voor persoonlijke situaties. Op mijn klachtenbrief heb ik behalve de ontvangstbevestiging nooit meer iets vernomen.
Alle hulde in dit geval naar de uiterst gemotiveerde medewerker van het sorteercentrum die een klein drama heeft weten te voorkomen. :thumleft:

15 maart 2009 0:58
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
maurice schreef:
Op mijn klachtenbrief heb ik behalve de ontvangstbevestiging nooit meer iets vernomen.

En dát maakt me pas echt pissig. Dat er fouten gemaakt worden kan gebeuren, maar hóe met die fouten wordt omgegaan, dát maakt het verschil. :evil:

15 maart 2009 10:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2