Wil jullie een akkefietje dat wij vorig jaar met TNT hebben gehad niet onthouden.
Voor de 11 Stedentocht hebben we afgelopen jaar mooie rugzakken speciaal laten maken in Azie.
Omdat de tijd begon te dringen hebben ze die per express post verstuurd. Dat betekende 2 dagen verzendtijd vanuit Azie per vliegtuig tot in Nederland.
Express verzending zegt niks over de snelheid waarmee vanuit het buitenland naar Nederland wordt verzonden maar over het feit dat zodra het Nederlandse bodem bereikt het binnen de kortst mogelijke tijd moet zijn afgeleverd op het bestemmings adres.
Maar goed ik had per mail alle verzend documenten en douane verklaringen al gehad en wist wanneer het verzonden was en wat de datum van aankomst moest zijn.
Na negen dagen nog steeds niks en aangezien de verzender in eerste instantie verantwoordelijk is even met ze gebeld. Zij een trace laten doen en kregen binnen een uur antwoord dat de pakketten al lang en breed in Nederland stonden en wel binnen 2 dagen vanaf verzending.
Dus hier TNT ingeschakeld, kan alleen via een 0900 nummer. Dat was donderdag voor de elfstedentocht. Ik het hele verhaal uitgelegd.
Nou meneer dan moet u een formulier invullen en opsturen en dan gaan we er mee aan de slag.
Maar eh als ik een formulier opstuur dan heeft u het in het beste geval vrijdag pas en komen weekend staan er ruim 200 man op die zending te wachten. En de zending is al een week in Nederland weten we.
Helaas dat is de procedure meneer
Paniek al om dus. Wat nu. Via via wist ik inmiddels dat de zending bij het internationale sorteer centrum stond. Alleen kom maar eens aan contact gegevens, dat wordt (terecht) goed afgeschermd. Maar goed dat soort zaken uitzoeken is deels mijn werk en de volgende ochtend had ik een zeer aardige meneer van het sorteer centrum aan de lijn die zich wel af vroeg hoe ik bij hem terecht was gekomen maar ook ons probleem heel goed snapte. Hij ging op zoek.
Een half uur later belt hij terug met de mededeling dat de pakketten inderdaad al een week op de sorteervloer stonden en dat er blijkbaar iets mis is gegaan want hij meldde inderdaad dat het om een express zending ging. Als wij de BTW zouden voldoen konden we per direct alles op halen.
Aldus ging een delegatie naar Amsterdam om daar vrijdag middag (nog geen 36 uur voor de start van de Elfstedentocht) de startpakketten op te halen.
Over de dienstverlening van TNT heb ik gemengde gevoelens. Wel keurig netjes maar alles via protocol en geen begrip voor persoonlijke situaties. Op mijn klachtenbrief heb ik behalve de ontvangstbevestiging nooit meer iets vernomen.
Alle hulde in dit geval naar de uiterst gemotiveerde medewerker van het sorteercentrum die een klein drama heeft weten te voorkomen.