Auteur |
Bericht |
aso69
rotterdam
|
ja, een alpine A310 van ongeveer zelfde kwaliteit ook te koop
5.0 chevy
M5 klopt ook alleen geen 5.0
|
06 maart 2009 9:35 |
|
|
Robto
|
Is een dergelijke auto als daily driver in te zetten?
|
09 maart 2009 0:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ja in principe wel. Hangt vooral af van hoeveel km je er elke dag mee gaat rijden! 10 is niet zo'n goed idee. Maar dat geldt in principe voor elke Porsche!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 maart 2009 0:33 |
|
|
Robto
|
Bedankt voor je reactie. Ik zou deze auto dan naast de motor gebruiken voor ww verkeer. Zeg dat er tusen de 200 en 800 km per week mee gereden zou worden. Is het dan nog de moeite?
Ik zag uit de vorige advertentie dat de auto al over de 500dkm heeft gelopen...
|
09 maart 2009 9:46 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Dat is toch de andere 3.2 die de man heeft maar niet deze diamond blue carrera?
(zie je Aso69- dat heb je met je summiere advertenties- zo summier dat mensen confuus worden erover )
200 tot 800 km per week met een 3.2 is hardcore- maar dat doe ik dus ook.
Woohoo- welcome to the fold .
Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
09 maart 2009 11:44 |
|
|
Robto
|
Bedankt Bert. Nu zie ik ook dat er nog een carrera was. Ik moet maar uit de vorige posts opmaken dat er toen rond de 150k op de teller stond... Of lees ik ergens overheen?
Bedoel je met hardcore het lijden door het gemis van comfort?
Ik ben serieus in de markt, zeker nu met de vernieuwde oldtimer regeling, maar ik vraag me af of ik het comfort ga missen van een jongere auto. Het verschil naar een 996 is vanaf deze prijs niet zo groot meer...
|
09 maart 2009 12:43 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
996?! You got to be kidding me.
Je zal missen:
1. Het aircooled geratel
2. de directe sturing
3. het roeren in de spaghetti saus indien je wil schakelen (alhoewel, aso 69 heeft nieuwe busjes dus dat is goed. Zet erop een WEVO gearshift en swepco gearbox oil maar geen shoft shift kit en je hebt een vriend voor het leven)
4. het rijden met het raam open op een kiertje maar de verwarming knoerhard
5. Het hilarische lachen van je passagiers
6. Elk rond punt lekker sideways nemen (probeer dat maar eens met PASM HA!
7. Radio? Wat zeg je?
8. Thuiskomen alsof je net hebt moeten rennen voor de echtgenoot van je laatste liefdes verovering. (maar toch de daad gedaan )
9. De rekening van de service met niets anders dan routine onderhoud.
10. Nieuwe achterbanden in 15 inch 215/70/15? Special order by pirelli of Michelin, maar nog steeds goedkoper dan 1 voorband voor een 996. Wisselen om de 30 000 km of zo.
11. De kinderen van alweer-een-zilvere-996 rijder wijzen naar jou auto en nemen fotos ervan
Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
09 maart 2009 13:20 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 maart 2009 14:10 |
|
|
Robto
|
Hahaha.. vooral puntje 8. lijkt me een goede!
Toplijst! Hier vond ik ook een impressie over de 3.2
http://www.dreamsonwheels.nl/porsche911carrera.htm
Geen stuur- of rembekrachtiging, schakelen alsof je in de spaghetti roert...
Ik heb laatst in een 996 gereden van een vriend van mij en toen ik daarna weer in mijn Punto stapte had ik, buiten de power van 320 PK, toch zoiets van; "hmm, is dit 50k waard?"
Misschien moet ik het rijden van de 3.2 eens ervaren om echt een keuze te kunnen maken...
Aso, wellicht kun je nog even de km stand toelichten?
Hoe zit het trouwens met de achterbank (of wat ervoor doorgaat). Valt daar nog een stoer jochie van een jaar of 5 te stallen?
|
09 maart 2009 14:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Een 3.2 is een heerlijke rijders-auto. Ultieme feedback. Geen electronica die stuk kan. Achterin kun je een peuter goed kwijt.
_________________________________________ oud is beter
|
09 maart 2009 14:30 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Die keren dat ik in een 996 heb gereden dacht ik "Wat een ongelofelijk goed uitgebalanceerd onderstel en besturing heeft deze 911 in vergelijking met andere 911'en". Dus ik weet niet in wat voor Punto jij rijdt.
|
09 maart 2009 14:31 |
|
|
Bertroex
|
Sja,
De 3.2 heeft wel een rembekrachtiger, maar het voelt toch aan alsof je op een dode kat trapt. reeeeeeeeemreeeeemreemremSTIL.
Geen servo stuur? tuurlijk niet. Torsion bar 911 heeft dat echt niet nodig, maar het is een contra-intuitief systeem. Sturen is heel licht als het gewicht achter ligt. Dus bij gas geven: licht stuur, bij remmen: zwaar stuur.
Bochten pakken is bijgevolg HEERLIJK: rem, schakel terug, zwaar stuur en dus lekker precies insturen, apex, gas, en eruit. Haarspeldbochten: rem, schakel terug, zwaar stuur en lekker insturen, handen los en porsche gaat naar center line terwijl je gas geeft en planken.
Parkeren is gewoon effe oefenen: niet zeuren, gewoon doen.
Bert
|
09 maart 2009 14:38 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Jij bent zeker en vast ambassadeur van de impactbumperclub in je dagelijkse leven
Mooi gesproken Bert
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
09 maart 2009 15:26 |
|
|
Robto
|
De afweging was niet op basis van het rijgedrag, maar op basis van de beleving voor 50k. Het interieur wijkt niet veel af (stuur, console, etc) en al rijdend besefte ik na een tijd (rustig) rijden niet meer dat ik in een Porsche zat.
Natuurlijk is dat heel anders wanneer je sportief gaat rijden, maar ik voelde me niet prettig om in de auto van iemand anders, en zeker niet voor de eerste keer in een Porsche, sportief te gaan rijden. Er zou maar wat gebeuren...
|
09 maart 2009 15:33 |
|
|
aso69
rotterdam
|
verkocht
|
11 maart 2009 14:35 |
|
|
aso69
rotterdam
|
niet getreurd A310 is nog te koop?
|
15 maart 2009 13:29 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Gefeliciteerd!
Dan kan hier dus een op
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
15 maart 2009 13:34 |
|
|