Auteur |
Bericht |
Appie64
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
|
968 accu na een week leeg, oorzaak???
Oei, wou vanmiddag de 968 (1992’er) starten en wat denk je accu leeg
Vorige week maandag nog mee gereden en eind december, i.v.m. het vrieskoude weer er een nieuwe accu in gezet.
Er lekt dus ergens stroom, heeft iemand een idee wat de meest voorkomende plaatsen in een 968 zijn waar stroom kan lekken??
Alvast bedankt voor de reacties,
Grt.
Albert
_________________________________________ Banden - Velgen - Onderhoud, tegen een zeer goede prijs kwaliteit. http://www.bandenenautoserviceassen.nl
|
15 maart 2009 19:03 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Alarm is het eerste waar ik aan denk.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
15 maart 2009 19:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Verlichting van het handschoenen-kastje
Geschakelde + en permanente + op de radio omgedraaid
|
15 maart 2009 19:25 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
verlichting in kofferbak compartiment.
Heb ik een keer gehad, stand waarin die geen licht gaf maar wel stroom trok. En nu in 1 van de drie standen brandde het lampje wel.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
15 maart 2009 19:45 |
|
|
Appie64
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
|
Hmm, is lastig te meten/controleren lijkt mij? Heb de indruk dat als ik het klepje dichtdruk het lampje uitgaat, kan Natuurlijk ter controle het lampje verwijderen en kijken wat de accu doet! Radio zit er al sinds juli 2008 in en heeft geen problemen gegeven, ga het toch ff controleren.
Moet relatief eenvoudig te meten zijn, maar heeft nog nooit problemen gegeven.
Tot zo ver bedankt voor de reacties cq. suggesties, Tja elektronica & auto’s
Grts,
Albert
_________________________________________ Banden - Velgen - Onderhoud, tegen een zeer goede prijs kwaliteit. http://www.bandenenautoserviceassen.nl
|
15 maart 2009 20:09 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Gaf bij mij ook nooit problemen, totdat je bij het in of uitladen per ongeluk het knopje verzet
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
15 maart 2009 20:17 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Op druppellader zetten dan start die altijd!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
15 maart 2009 20:56 |
|
|
cabrio wim
|
Min pool accu loskoppelen en daartussen een lampje bevestigen, licht dit op heb je lekstroom.
Haal dan een voor een de zekeringen los, en bij die waar het lampje dan uitgaat kun je zien welk circuit die zekert.
En kun je daar het probleem gaan zoeken.
|
15 maart 2009 20:58 |
|
|
Appie64
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
|
Vanmorgen aan het meten geweest, multimeter tussen minpool accu en massa kabel aangesloten.
Ik meet een lekstroom van 50mA ongeacht welke zekering ik er uit trek!!
Komt dit bekend voor?
Grt.
Albert
Ps. misschien moet ik vaker dan één keer per week de P gebruiken
_________________________________________ Banden - Velgen - Onderhoud, tegen een zeer goede prijs kwaliteit. http://www.bandenenautoserviceassen.nl
|
16 maart 2009 13:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
50 mA is niet bijster veel (0,6 Watt). Dat is iets meer dan de interne lekstroom van een accu maar heel wat minder dan een lampje.
Zeker weten dat de meting klopt?
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 maart 2009 16:18 |
|
|
Appie64
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
|
Maurice,
Ja de meting klopt, het is inderdaad niet veel, ik houd het de komende week even goed in de gaten.
Grt,
Albert
_________________________________________ Banden - Velgen - Onderhoud, tegen een zeer goede prijs kwaliteit. http://www.bandenenautoserviceassen.nl
|
16 maart 2009 20:06 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Accu zelf al getest of laten testen??
Zie de diverse andere draadjes mbt accu's
|
16 maart 2009 21:08 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Heb je de meting verricht met en zonder ingeschakeld alarm?
Ik heb overigens een paar weken terug een 8 maanden oude accu in de auto van mijn vrouw ook opnieuw moeten vervangen...
Dus een uitvoerige (langdurige) test aan een professionele accutester kan uitkomst geven.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
16 maart 2009 21:13 |
|
|
Appie64
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
|
Accu is nog geen 3 maand oud. Ik ben een fervent (vliegtuig)modelbouwer en heb een vrij geavanceerd schulze laadapparaat welk gelijk tijdens het laden de accu test (interne weerstand etc.) en volgens de lader is de accu nog in goede staat
Beide, gaf vrijwel geen verschil in stroomafname, het gebruiken van de centrale vergrendeling en het uitgaan van de binnenverlichting wel!
Ik ga de komende dagen het in de gaten houden…en houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
Grt.
Albert
_________________________________________ Banden - Velgen - Onderhoud, tegen een zeer goede prijs kwaliteit. http://www.bandenenautoserviceassen.nl
|
16 maart 2009 22:12 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Succes!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
16 maart 2009 22:18 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Vorige week een januari j.l. geplaatste accu (onder garantie) laten
vervangen in mijn Audi. Geen idee wat me nu weer in de maag gesplitst was.
Overjarig? DOA/defect? Afgekeurd exemplaar?
Kwam er toevallig bij grote beurt icm APK uit bij de VAG dealert dat 't
apparaat volgens hun diagnose vervangen diende te worden.
|
16 maart 2009 22:26 |
|
|
christianvanloon
|
Wellicht de accu zelf gewoon niet goed inderdaad.
50 mA is inderdaad niet veel of 'standaard'...
|
17 maart 2009 0:19 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Die 50 mA die je hebt gemeten heeft niets te maken met de accu zelf; maar met iets in de auto.
Uitgaande van een ca. 60 Ah accu, moet een volle accu die 50 mA gedurende ca. 1200 uur uithouden voordat hij leeg is; dat zijn ca. 50 dagen. Als je de auto met een volle accu wegzet moet hij na een maand zeker nog te starten zijn. Zo niet dan was de accu niet vol of hij is niet OK.
Zelfontlading van de accu mag na een-twee maanden nog geen issue zijn.
Een alarmsysteem trekt ook wel iets van 10-15 mA; 50 mA voor het alarm alleen lijkt me te veel. Dit kan overigens wel het geval zijn door een slechte backup accu van het alarm; ik zou me zeker ook daar op richten als mogelijke oorzaak van deze lekstroom.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
17 maart 2009 18:00 |
|
|
Appie64
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
|
Lindemans,
Correct, hier had ik zelf ook al aan zitten denken, de backupaccus van het alarm zullen naar 17 jaar zo onderhand wel hun beste tijd hebben gehad. Ik hou het ontladen "in de gaten" en ga mij eens in het geïnstalleerde alarm verdiepen.
Grt.
Albert
_________________________________________ Banden - Velgen - Onderhoud, tegen een zeer goede prijs kwaliteit. http://www.bandenenautoserviceassen.nl
|
17 maart 2009 19:55 |
|
|
mooiweerrijder
968 still going strong since 2006.Utrechtse heuvelrug
|
Oei moet ik zeggen. Dit topic is herkenbaar. Mijn 968 heeft hier ook last van. Ben al lang aan het zoeken geweest waar het zit. Maar dat ding dat leeft of zo als ik er niet bij ben. Zou er eigenlijk een logger op moeten zetten om de te kijken wanneer het gebeurd. Maar dat soort meetgereedschap heb ik niet. Dus dat ik maar ben overgestapt naar een druppellader.
Mocht je het vinden dan houd ik mijn aanbevolen waar je het hebt gevonden.
|
18 maart 2009 20:44 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Zit dat accutje van het alarm niet op de een of andere manier parallel aan de accu?
Of zitten daar diodes tussen?
Lijkt me niet vreemd als dat de oorzaak is.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
19 maart 2009 3:53 |
|
|