Auteur |
Bericht |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Maar het ging hier niet over het succes van de fabrikant, maar van de eigenaars (tweedehandsprijzen)
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 maart 2009 11:09 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Ook eens met horn. Tevens voegt (voor mij) een 993 niet veel toe aan de beleving, behalve dat ik 10 mille lichter ben.
Daarnaast is de 964 ook mijn laatste porsche. De 911 modellen daarna kunnen mij niet meer zo bekoren. Moet daarbij zeggen dat de modellen van nu (997, 987) wel weer mooier worden. Maar ik heb het allemaal al wel eens gezien en het is mij teveel een massaproduct geworden.
Ga na mijn 964 cabrio richting AM of Wiesmann
|
18 maart 2009 11:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat schrijf ik toch (zelfs) ook .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 maart 2009 11:24 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
8 Jaar een 2,7, 8 jaar een SC, 7 jaar een 964, de 993 is werkelijk een topper en voor mij de beste luchtkoeler
En we moeten niet alles te serieus nemen, ook ff kunnen dollen
Blijven lachen hé
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
18 maart 2009 11:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ook hier ben ik het volledig mee eens .
Zelfde beleving tegen hogere (kost)prijs. Hoewel, als je er lang genoeg in blijft rijden wordt dat wellicht gecompenseerd door het verschil in onderhoudskosten .
De enige redenen dat ik zou gaan voor een 993 zijn de betere cabriokap-constructie met geïntegreerd windschot en de motor die lekkerder oppakt
..... maar beide passen gelukkig ook op/in een 964 zodat ik het uiterlijk van een 993 daarbij niet voor lief hoef te nemen .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 maart 2009 11:44 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Toch wel, tot hiertoe heb ik enkel zaken geschreven die mijn gedachtengang aangaande de prijsstelling onderbouwen.
Puur rationeel en niet emotioneel
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 maart 2009 12:41 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Wat bergijp je niet dan zal ik het proberen uit te leggen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 maart 2009 13:10 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Daarmee mijn vraag wat bergijp je niet, of wil je niet begrijpen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 maart 2009 13:34 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Iets soortgelijks heb ik ook al eens geschreven en ben het volledig met Paul eens.Ik heb naar mijn gevoel op tijd de 993 weggedaan afgelopen najaar.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 maart 2009 13:47 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Wat gaat de opvolger van de 993 worden? 964 of ouder? anders ga je er waarschijnlijk nog meer op afschrijven als op je 993.
Ik denk dat de waarde van alle luchtkoelers ook hoog gehouden worden door de markt in duitsland daar zijn ze er nog erg van gecharmeerd.
|
18 maart 2009 16:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat denk ik niet. Denk dat de 993 wel nog een jaar of 2,3 redelijk stabiel zal blijven. Maar als de 997 in het groot op de 2e handsmarkt komt, gaat het hard. Ook van de 997 zijn er veel gemaakt dus zal het aanbod de prijs drukken. Tegen die tijd is de 993 ook alweer een jaar of 15 a 20 oud en zeker wel klassiekers. Maar klassieker liefhebbers is ander volk dan mensen die een coole 2e of 3e auto op de oprit willen hebben staan...
Enfin, ieder z'n meuk.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 maart 2009 16:16 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
tzt wil ik best een 993 tje er bij
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
18 maart 2009 17:28 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nooit doen, zo'n ouwe bak
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
18 maart 2009 17:48 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Back on topic : t.z.t. wil ik voor een leuke prijs best een 996 erbij.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
18 maart 2009 17:53 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik heb de 993 4 jaar gehad en niet op afgeschreven. Maar als opvolger was de bedoeling een 997 over een jaar of 2.
Hoewel ik daar aan begin te twijfelen.Die nieuwe zijn misschien gewoon te goed voor mij.
Ik heb nu bijv. een A6 avant 3.2 quattro gekocht.En begrijp me niet verkeerd, superauto maar alles gaat zo makkelijk dat wil het een beetje spannend worden je behoorlijk tekeer moet gaan.
Hetzelfde ben ik toch ook een beetje bang voor met een 997.
Met de 993 en ouder heb je toch altijd een beetje de spanning dat het toch een beetje "tricky bastards" zijn en dat maakt het voor mij dan wel weer leuk.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 maart 2009 19:50 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ieder z'n mening hoor maar kijk wel even naar de feiten. Porsche verkocht ruim 16.000 94 993'en 20.000 95'ers, geen slechte cijfers en vergelijkbaar met de 964. En de 993 bleef zoals zoveel 911'en in die tijd ruim vier jaar in productie.
De redenering dat een 997 een concurrent kan zijn van een 997 volg al helemaal niet. Totaal ander publiek. Op het moment dat een 997 betaalbaar wordt is de 993 een klassieker, net als een 964 etc. En nog 10 jaar later is de benzine op/schaars, dus waar praten we over.
Dit draadje ging trouwens over 996 prijzen
|
18 maart 2009 20:50 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
deze staat uiteindelijk voor denk zo'n 55k in nederland op je stoep.
En dan vind je ze nog wel goedkoper maar dan is het een USA of Roemeen ofzo.
maar goed.... ze worden behoorlijk betaalbaar dus.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 maart 2009 21:10 |
|
|
JP-S
|
moe...
Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van de 996 discussie. Zowel de 996 als de 997 zijn moderne autos waarvan er volop geproduceerd zijn. Er is geen automerk te bedenken die momenteel zijn occasionprijzen voor autos tot 8 jaar oud (zijnde niet klassiek) in stand weet te houden.
De autos die tegen spotprijzen worden aangeboden zijn zo goed als zeker van een particulier met gratis aangeboden arbeidstijdverkorting, of van een bedrijf die de financieringsstrop enigens strakker om de nek begint te voelen. Als je nu een nieuwe mercedes of volvo gaat halen kun je ook rustig op prijzen van 25% korting of meer rekenen.
Helaas hebben de meeste autokopers ook iets in te ruilen en wordt het aankoopvoordeel daar weer direct ingeleverd.
Iedereen die zich op dit forum haast lachend uitlaat over de waardedaling van de 996 en 997 ten opzichte van de 3.2, 964 of 993: Doe je voordeel ermee! Praatjes vullen geen gaatjes! Ga eens lekker langs het autobedrijf om een inruildeal te bespreken. Ben benieuwd hoe waardevast de oudje gebakjes dan blijken te zijn!?
Zo, ik ben het kwijt...
|
18 maart 2009 23:00 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Voor mijn oud gebakje krijg ik momenteel +35% na 4jaar, voor mijn nieuwe , een van -40% op 1.5jaar(997 4s) en een van -60% op 1.5 jaar(Cayenne Turbo).
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2009 0:52 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dus Paul, doe er je voordeel mee..... en verkoop dat oude gebakje
|
19 maart 2009 4:20 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als we allemaal zo denken, is er ook geen tweedehandsmarkt meer.
Zou ook dom zijn van iemand om de aanschaf van een nieuwe wagen als investering te zien. Als ik dat zou denken, kon ik al lang geen nieuwe wagens meer kopen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2009 10:46 |
|
|
JosB
|
Re: moe...
Een nieuwe Mercedes van EUR 80.000 nu voor EUR 60.000?
Joep, heb je hier concrete voorbeelden van?
25 % korting lijkt me wel errug veel.
|
19 maart 2009 10:53 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De E-klasse moet wel lukken aan -25%, de nieuwe E staat volgende week in de showroom en er zijn nog voldoende van het oude type op voorraad.
Heb nog niet lang geleden een SLK en G-klasse besteld aan respectievelijk -18% en -15%.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2009 11:10 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Ik heb precies 1 jaar geleden een nieuwe e gekocht, nu krijg ik daar nog de helft voor. Op de nieuwe Range Rover sport krijg ik dik 25% korting. De vorige E gaat omdat er nu het nieuwe model komt, weg met 40% korting, dus mijn inruil viel nog mee.
_________________________________________ Create your own future
|
19 maart 2009 11:16 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Heb hier vanuit mn "office" uitzicht op een 993 cabrio en een 996 (3.4) op de parkeerplaats, echt geen lelijke auto`s.. maar wetende dat mn 964 nog in de stalling staat zie ik mij die nog niet inruilen op een van deze 2... Vind mn "ouwe meuk" er gewoon ruiger uitzien 993 voorkant kan ik nog steeds niet mooi vinden, en de voorkant van een 996 is op zich wel mooi..maar voor een Boxster, niet zoals een 911 eruit hoort te zien..dus wordt waarschijnlijk 10 jaar doorsparen voor een 997
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
19 maart 2009 11:25 |
|
|