Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 8:28

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
stuurslot 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht stuurslot
Lees net dat er in A'dam een 3.2 is gejat, mmmm. Voor een betere nachtrust, wie weet wat een goed stuurslot is?

18 maart 2009 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Stuurslot zit natuurlijk al standaard op de P.
Zorg dat het wel blokkeert als je de sleutel verwijdert: stuur bijna halve slag uit het midden. Dit zou het weer iets moeilijker moeten maken voor de dief...

Je bedoelt toch niet zo'n vreselijk 'plastic' ding bovenop het stuur? :shock:
Geloof niet dat dat iets helpt.

Neem dan een PLUS aanvulling bovenop de WA :idea:

18 maart 2009 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
Ik heb wel een klasse 3 alarm, maar gedoe om dat allemaal te laten keuren voor de verzekering en dan om het jaar een duur taxatie rapport...

zie nu op internet Disklok, is een schijf die compleet over je stuur gaat, lijkt me wel wat.

Worden net ff te veel 3.2 gestolen laatste tijd

18 maart 2009 13:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
drietwee schreef:
Ik heb wel een klasse 3 alarm, maar gedoe om dat allemaal te laten keuren voor de verzekering en dan om het jaar een duur taxatie rapport...

Tja ... :?

Taxatie-rapport is eens in de 3 jaar :idea:

En dat beetje "gedoe" om je alarm te laten keuren moet je MI maar voor lief nemen ... als je de angst hebt - en het financieel niet kunt dragen - dat er 'n ander met je Porsche vandoor gaat ..

18 maart 2009 14:01
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Denk dat je inderdaad beter kunt investeren in een goede verzekering. (plus de bijkomende taxatie en keuring alarm)

Als ze je auto mee willen nemen dan helpt een stuurslot echt niks. Zelfs dure klasse 4/5 alarm systemen doen dan niks.
De 911 van een kennis stond een paar jaar geleden op zijn opprit met nog twee autos ervoor in de hoop dat de weg dan voldoende geblokkeerd was. Volgende ochtend stonden beide autos een stukje opgeschoven en was de 964 gewoon weg ondanks sloten en alarm.

18 maart 2009 14:18
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Olaf schreef:
drietwee schreef:
..... en dan om het jaar een duur taxatie rapport...
Taxatie-rapport is eens in de 3 jaar :idea:

Niet altijd, ik "mag" :? na twee jaar alweer laten (her)taxeren ;).

18 maart 2009 14:22
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
... heb je vast en zeker 'n speciale Porsche :?: :roll: ... of 'n speciale verzekering :lol:

18 maart 2009 14:26
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
Nee, maar ik mag wel 20kkm/jaar met de 911 genieten tegen goede voorwaarden en gunstige premie ;).

..... maar voor een betere nachtrust van 32: Wie weet wat een goed stuurslot is? :wink:

18 maart 2009 14:44
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
In mijn verzekeringspapieren staat niets over een taxatierapport. Alleen dat ik elk jaar mijn alarm moet laten keuren. En dat is niet zo duur.

18 maart 2009 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
belangrijkst blijft toch je eigen P, slechts 58 dmiles, 14 jr eigenaar, dat krijg je met een verzekering ook niet terug.

ik ga voor deze Afbeelding

18 maart 2009 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
@Ewout let op! Meestal staat er in de kleine letters dat je dan "slechts" voor de dagwaarde bent verzekerd, hetgeen inhoud veel minder dan de taxatiewaarde! Meestal kun je voor dezelfde premie ook de taxatiewaarde laten verzekeren, als je maar steeds zorgt voor een up to date taxatierapport.

18 maart 2009 15:37
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Ik zal het toch nog maar even navragen. Bedankt voor de tip.

18 maart 2009 15:41
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik had de mvp45 in mijn oude golf cabrio. Altijd erg tevreden mee geweest. http://www.verschelde.com/mtl-auto.html

18 maart 2009 16:02
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
'n K9 wil ook nog wel eens helpen :wink:

:@: drietwee :arrow: emotie krijg je inderdaad niet terug - maar het advies dat je Ewout geeft zou je zelf natuurlijk ook ter hand kunnen nemen :idea:

MI goed verzekeren en bij diefstal hopen dat je Porsche (niet) terug wordt gevonden :wink:

18 maart 2009 16:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
Ik weet dat je gelijk hebt Olaf, maar dan moet ik eerst een nieuw alarm erin zetten want mijn Klasse III is te oud, dan weer een taxatie. Auto staat op de oprit dus al redelijk veilig hoop ik, stuurslot wil ik er dan nog wel bij zetten.
Overigens, vaak staat ook mijn accu onderbroken, ook die schakelaar moeten ze eerst nog vinden 8)

18 maart 2009 16:50
Profiel
Bericht 
hoezo je klasse3 te oud? je rijd even bij een alarminbouwer langs die alles scm certiviceert [ 30 euro ] taxatierapport [ 120 euro ] en je bent verzekert tegen taxatie [ niet tegen dagwaarde :oops: ] dan slaap je toch lekkerder...en de premie is hetzelfde

18 maart 2009 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Bericht 
Ik heb wel een stuurslot gekocht:
Afbeelding
maar nu ik alle verhalen lees over oudjes die blijkbaar nog vaak gestolen worden denk ik er over om een iets betere te kopen. Deze is niet TNO/SCM gekeurd. Of zou dat niet uitmaken?

Wordt een alarm niet meteen meegenomen met de algehele taxatie?

En ik dacht er ook over om een schakelaar in te bouwen om de accu af te sluiten maar dat is meer voor het langere stilstaan, tenslotte gaat het alarm ook uit als je de stroom er af haalt.

En dat alles voor die niets ontziende k-zakken die geen respect hebben voor andermans bezit. :evil:

18 maart 2009 18:14
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
gaat het alarm uit als je de stroom eraf haalt? alarm heeft toch vaak een standalone accu voor het alarmsysteem?

18 maart 2009 18:15
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Alarm gaat (vaak) af - als je de stroom er vanaf haalt :idea:

18 maart 2009 18:17
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
bully schreef:
hoezo je klasse3 te oud? je rijd even bij een alarminbouwer langs die alles scm certiviceert [ 30 euro ]

Dat is wel heel makkelijk gesteld :roll: . Geldt alleen als de hoofdunit voorzien is van de juiste scm/tno-sticker (oranje) :idea: én alles naar behoren werkt.
SCM-gelijkwaardig kan overigens wel zonder dat die sticker aanwezig is en diverse verzekeringsmij'en accepteren dat ook.

18 maart 2009 19:05
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Stimpy911 schreef:
Wordt een alarm niet meteen meegenomen met de algehele taxatie?

Nee, dit moet bij een bedrijf dat SCM certificaten af mag geven.

19 maart 2009 18:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
Stimpy911 schreef:
Ik heb wel een stuurslot gekocht:
Afbeelding

Dit ding is waardeloos. ik heb in een demo gezien dat ze het slot er binnen de minuut af hebben. Stuur werd doorgezaagd en open gebogen waarna ze het slot er vanaf schoven. zo een full disc is dus beter (maar ook niet zaligmakend)

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

19 maart 2009 18:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Bericht 
Een goede vriend van mij heeft een slot gekocht dat over zijn versnellingspook en handrem gaat. (en dat voor een oude Astra :roll: ) Geen idee wat de kwaliteit is, maar het vertraagd alweer de snelheid waarmee men het zaakje stelen.

Maar zoals eerder al gezegd... als ze jouw P willen hebben, dan krijgen ze hem hoe dan ook mee. En als de auto te vervelend is beveiligd, dan komen ze je huis in. Soms zelfs het liefste als je thuis bent :evil:

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

20 maart 2009 13:00
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Wat een goede beveiliging is, dat weet je pas als je weet hoe ze auto's doorgaans meenemen.

Iemand die daar iets van weet ?

Van collega is een keer de Ford K gestolen (waar je zin in hebt :-) ).
Werd zo met een lier achterop een dolly getrokken. Stuurslot oid maakt dan ook niks uit. Buren dachten dat hij wegens pech door de garage werd opgepikt....

24 maart 2009 17:06
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
Inmiddels zo'n disklok gekocht, denk dat het onverlaten wel afschrikt, ziet er prima uit en bedek hele stuur,
ik zie trouwens dat er in H'lem een veel mooiere 3.2 staat.... en cabrio nog wel :)

24 maart 2009 17:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende