Auteur |
Bericht |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik heb de 993 4 jaar gehad en niet op afgeschreven. Maar als opvolger was de bedoeling een 997 over een jaar of 2.
Hoewel ik daar aan begin te twijfelen.Die nieuwe zijn misschien gewoon te goed voor mij.
Ik heb nu bijv. een A6 avant 3.2 quattro gekocht.En begrijp me niet verkeerd, superauto maar alles gaat zo makkelijk dat wil het een beetje spannend worden je behoorlijk tekeer moet gaan.
Hetzelfde ben ik toch ook een beetje bang voor met een 997.
Met de 993 en ouder heb je toch altijd een beetje de spanning dat het toch een beetje "tricky bastards" zijn en dat maakt het voor mij dan wel weer leuk.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 maart 2009 19:50 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ieder z'n mening hoor maar kijk wel even naar de feiten. Porsche verkocht ruim 16.000 94 993'en 20.000 95'ers, geen slechte cijfers en vergelijkbaar met de 964. En de 993 bleef zoals zoveel 911'en in die tijd ruim vier jaar in productie.
De redenering dat een 997 een concurrent kan zijn van een 997 volg al helemaal niet. Totaal ander publiek. Op het moment dat een 997 betaalbaar wordt is de 993 een klassieker, net als een 964 etc. En nog 10 jaar later is de benzine op/schaars, dus waar praten we over.
Dit draadje ging trouwens over 996 prijzen
|
18 maart 2009 20:50 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
deze staat uiteindelijk voor denk zo'n 55k in nederland op je stoep.
En dan vind je ze nog wel goedkoper maar dan is het een USA of Roemeen ofzo.
maar goed.... ze worden behoorlijk betaalbaar dus.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 maart 2009 21:10 |
|
|
JP-S
|
moe...
Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van de 996 discussie. Zowel de 996 als de 997 zijn moderne autos waarvan er volop geproduceerd zijn. Er is geen automerk te bedenken die momenteel zijn occasionprijzen voor autos tot 8 jaar oud (zijnde niet klassiek) in stand weet te houden.
De autos die tegen spotprijzen worden aangeboden zijn zo goed als zeker van een particulier met gratis aangeboden arbeidstijdverkorting, of van een bedrijf die de financieringsstrop enigens strakker om de nek begint te voelen. Als je nu een nieuwe mercedes of volvo gaat halen kun je ook rustig op prijzen van 25% korting of meer rekenen.
Helaas hebben de meeste autokopers ook iets in te ruilen en wordt het aankoopvoordeel daar weer direct ingeleverd.
Iedereen die zich op dit forum haast lachend uitlaat over de waardedaling van de 996 en 997 ten opzichte van de 3.2, 964 of 993: Doe je voordeel ermee! Praatjes vullen geen gaatjes! Ga eens lekker langs het autobedrijf om een inruildeal te bespreken. Ben benieuwd hoe waardevast de oudje gebakjes dan blijken te zijn!?
Zo, ik ben het kwijt...
|
18 maart 2009 23:00 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Voor mijn oud gebakje krijg ik momenteel +35% na 4jaar, voor mijn nieuwe , een van -40% op 1.5jaar(997 4s) en een van -60% op 1.5 jaar(Cayenne Turbo).
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2009 0:52 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dus Paul, doe er je voordeel mee..... en verkoop dat oude gebakje
|
19 maart 2009 4:20 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als we allemaal zo denken, is er ook geen tweedehandsmarkt meer.
Zou ook dom zijn van iemand om de aanschaf van een nieuwe wagen als investering te zien. Als ik dat zou denken, kon ik al lang geen nieuwe wagens meer kopen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2009 10:46 |
|
|
JosB
|
Re: moe...
Een nieuwe Mercedes van EUR 80.000 nu voor EUR 60.000?
Joep, heb je hier concrete voorbeelden van?
25 % korting lijkt me wel errug veel.
|
19 maart 2009 10:53 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De E-klasse moet wel lukken aan -25%, de nieuwe E staat volgende week in de showroom en er zijn nog voldoende van het oude type op voorraad.
Heb nog niet lang geleden een SLK en G-klasse besteld aan respectievelijk -18% en -15%.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2009 11:10 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Ik heb precies 1 jaar geleden een nieuwe e gekocht, nu krijg ik daar nog de helft voor. Op de nieuwe Range Rover sport krijg ik dik 25% korting. De vorige E gaat omdat er nu het nieuwe model komt, weg met 40% korting, dus mijn inruil viel nog mee.
_________________________________________ Create your own future
|
19 maart 2009 11:16 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Heb hier vanuit mn "office" uitzicht op een 993 cabrio en een 996 (3.4) op de parkeerplaats, echt geen lelijke auto`s.. maar wetende dat mn 964 nog in de stalling staat zie ik mij die nog niet inruilen op een van deze 2... Vind mn "ouwe meuk" er gewoon ruiger uitzien 993 voorkant kan ik nog steeds niet mooi vinden, en de voorkant van een 996 is op zich wel mooi..maar voor een Boxster, niet zoals een 911 eruit hoort te zien..dus wordt waarschijnlijk 10 jaar doorsparen voor een 997
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
19 maart 2009 11:25 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ach bedrijfsmatig is dit goed te doen, je kan hem flink afschrijven.
Heb mijn Touring 3 jaar terug gekocht (een super auto) en geniet er enorm van
Betaalde er 65 k voor en wat zal hij nu waard zijn, minder als de helft
Kijk alweer voorzichtig naar wat anders, mooie A4 of i.d.
Zijn wel de krenten uit de pap.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
19 maart 2009 11:58 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
zo is dat...Of je brengt het naar de belasting,en dan krijg je een schouderklopje van "goe gedaan jochie" of je koopt er wat leuks voor jezelf voor.
Moet je natuurlijk wel winst maken.......in deze tijden
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
19 maart 2009 13:49 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Is goed voor de cashflow maar het blijven kosten.....
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
19 maart 2009 14:19 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Hoor eens een kenner
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
19 maart 2009 14:26 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Valt in België best mee
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2009 15:29 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Marcel,
Zal ik jou eens in je oor fluisteren wat een verse Terberg 5 asser met opbouw kost
Maar hij doet zijn werk SUPER
Zie foto Cobouw
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
19 maart 2009 15:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Hangt van de firma af.
Je hebt ook firma's die een helikopter of Jet helemaal niet duur vinden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2009 16:24 |
|
|
horn
PF #57
|
duur is relatief.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 maart 2009 16:34 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
iets wat je niet kunt betalen,dás pas duur.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
19 maart 2009 16:58 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
mijn opa wist het al..het gaat om de duit en de fluit...
|
19 maart 2009 17:04 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ken alleen een tandarts arrest mbt een prive vliegtuigje; dat een auto van de zaak niet zou mogen lijkt me sterk
_________________________________________ Got coffee?
|
19 maart 2009 17:32 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
helaas.... zou ook niet weten wat daar verstandig aan was met 95% prive-kms en een enkele zakelijk.
|
19 maart 2009 18:56 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Als hij netjes z'n bijtelling betaald zullen ze dat niet erg vinden in Apeldoorn lijkt me.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
19 maart 2009 21:35 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik zit met mijn vrouw in een maatschap en zit daarnaast ook nog in een vennootschap. Wij mogen twee auto's op de praktijk zetten. Zolang je maar bijtelling betaalt vindt de fiscus dat prima. Wij rijden ook voornamelijk privékilometers en maar weinig zakelijk. Daarnaast heb ik ook gewoon een fiets op de zaak gezet. Was geen probleem.
|
19 maart 2009 22:58 |
|
|