Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:32



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ] 
964 Carrera 4 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 964 Carrera 4
Dankzij de Christenfundamentalisten… sorry, ChristenUnie te koop:

Porsche 964 Carrera 4.

Tot eind vorig jaar was de planning dat ik nog jaren in deze auto zou rijden. Helaas is de fiscale aantrekkelijkheid vanaf 2010 verdwenen, waardoor ik besloten heb over te gaan naar een waterkoker…

Doordat de 964 bij mij dienst deed als dagelijks vervoer is de auto technisch in zeer goede staat en is deze ook onderhouden met het oog hierop. Zaken die moesten gebeuren zijn iha ruim aangepakt omdat ik de auto toch nog jaren zou rijden. Een voorbeeld: in 2008 was de airco lek, toen is meteen het verwarmingssysteem meegenomen (zoals b.v. de aanjagermotor die bij oudere 964’s nog wel eens irritant wil gaan piepen).

Optisch:

De auto is zowel van binnen als van buiten in zeer goede staat. In 2008 (wegens vandalisme) nog volledig gespoten in de originele kleur (Amazonegroen, m.i. de mooiste kleur voor een 964) en ook de voorruit is vervangen vanwege steenslag. Binnenin is alleen het dashboard bovenop niet meer perfect (het leer is gekrompen door de leeftijd waardoor het niet meer netjes zit). Stoelen (Rafleer, zwart) vertonen nauwelijks gebruikssporen en zijn in 2008 nog volledig behandeld met Connoly hide feed. Stoelen zijn volelectrisch, stoelverwarming functioneert echter niet meer. Mattenset is in 2007 nog vervangen door origineel Porsche mattenset. Velgen zijn origineel Porsche Cupvelgen 17”, afkomstig van de turbo (dus 9J achter). Velgen zijn laatstelijk in 2009 nog gecontroleerd op slagen en bij één velg is ook richten noodzakelijk geweest en dit is (uiteraard) ook uitgevoerd. Velgen zijn in 2006 gespoten en zien er gewoon netjes uit.

Technisch:

Motor: recentelijk nog de prestaties gemeten met Racelogic performancebox. Deze 964 scoort beter dan begin jaren 90 in de tests werd gescoord. Loopt dus gewoon heel gezond. Auto heeft 290.000 km gereden, maar wel vooral snelwegverkeer. Heeft relatief weinig geleden dus, wat wel blijkt uit de prestaties. Wel is de motor inmiddels gaan zweten. Dit is op te lossen door de motor opnieuw “in te laten pakken”, maar gelet op de kosten heb ik besloten om dat aan te pakken als een revisie nodig mocht zijn. Voorlopig is dit nog niet het geval en ik ken gevallen waarbij dat pas bij 400.000 km nodig was.

Remmen: volledig gereviseerd in 2006, klauwen zijn toen geel gespoten en tevens zijn geboorde remschijven gemonteerd, alsmede Pagid blauw remblokken, stalen leidingen en Castrol SRF remvloeistof. Daarmee is de 964 ook zeer geschikt om af en toe op het circuit te rijden (zelf doe ik dat graag, maar wegens tijdgebrek slechts zo’n 15 ronden Nordschleife af kunnen leggen en de laatste keer was in 2007 tijdens een PF minimeeting).

Onderstel: H&R rood + gele Koni’s gemonteerd in 2006. Carbon veerpootbrug. Auto rijdt daarmee nog steeds comfortabel genoeg voor iedere dag, maar ook zeer strak.

Diversen: zoals gezegd in 2008 airco aangepakt (compressor is in 2006 gerepareerd, in 2008 is grofweg de rest vervangen (en geschikt gemaakt voor R134a) en tevens het verwarmingsysteem onder het dashboard aangepakt (monteur moest er toch zijn…), alsmede de verwarmingsmotor achter op de motor). Uitlaat is in 2006 voorzien van een lege kat + cuppijp. De laatste demper is in 2008 vervangen door een nieuwe demper van roestvrijstaal. Hitteschilden van de motor zijn in 2008 vervangen. Druksensor remsysteem is in 2008 vervangen. In 2007 zijn rubbers vervangen van de kofferbak wegens lekkage. Toen zijn ook meteen de deuren voorzien van nieuwe folie binnenin. Ook in 2008 de tweede klok van links vervangen wegens bekend bladderen van controlelampjes. In 2007 zijn aandrijfassen achter vervangen. 2006 is dubbele stroomverdeler volledig vernieuwd. Eind 2008 nieuwe accu (Bosch). Dynamo is bij 180.000 km vernieuwd (voordat ik de auto kocht). Tweemassavliegwiel van Luk gemonteerd voordat ik de auto kocht.

Auto is voorzien van cupspiegels (origineel). Is verder full-option (enige ontbrekende optie van betekenis is cruisecontrol), dus schuifdak/airco, volelectrische stoelen. Rafleer. Volledig leer (dus ook dashboard, middenconsole, deuren in leer). Boordcomputer.

Auto rijdt goed, trekt niet naar links of rechts, zowel op snelweg als met remmen. Is eind 2008 voor het laatst gecontroleerd op uitlijning (geen wijzigingen noodzakelijk). Staat op Michelin PS2 met N(3)-codering. Eventueel mee te leveren winterwielen (origineel Porsche velgen, met Conti TS790V met N(0)-codering, hetgeen voor winterbanden bijzonder is). Onderhoud in de periode dat ik de auto had (vanaf september 2005, kilometerstand 185.000) vrijwel volledig uitgevoerd door Rennsport te Breda, daarnaast Schmidt Oss en Porsche Centrum Eindhoven. Tot 125.000 km is de auto onderhouden door Porsche Centra in Duitsland. Tussenliggende periode is de historie minder goed vastgelegd, hoewel ook uit die tijd het merendeel bekend is, de auto in ieder geval zijn beurten heeft gehad en noodzakelijk onderhoud in ieder geval niet is overgeslagen.

Auto is verder voorzien van bluetooth handsfreekit, cd/dvd speler met scherm (zie fotoboek), ingebouwde navigatie van Panasonic en er zit een fatsoenlijke installatie in (niet de topinstallatie waar ik ooit over schreef, die gaat in de 996). Voor iemand die niets aan navigatie heeft in de Porsche wordt tevens een los scherm meegeleverd van Panasonic, zodat deze in iedere auto ingebouwd kan worden. Of de hele boel eruit met korting…

Kortom: geen verzamelaarsauto (met bijbehorende prijs), maar wel een liefhebbersauto, waar ik de afgelopen 3,5 jaar met veel plezier in heb gereden, die mij nooit in de steek heeft gelaten en waar ik jaarlijks ruim 30.000 km mee heb gereden, waarvan het overgrote deel snelwegkilometers.

Verder heb ik geprobeerd de auto zo eerlijk mogelijk neer te zetten met zowel de positieve (teveel om te herhalen) als de enkele negatieve punten (hoge kilometerstand, zweten motor, dashboard bovenop). Ik hou er zelf ook niet van om het halve land door te rijden om een compleet andere auto aan te treffen dan is omschreven.

Auto mag uiteraard worden gekeurd.

Auto heeft geen zichtbare schade gehad, wel links achter het scherm aangereden (zie foto in album) en krassen over de auto. Dat heet in advertentietaal dat de auto schadevrij is.

Voorts ben ik zodanig zeker van de staat van de auto dat garantie bespreekbaar is.

Voor gedetailleerde info of gerichte vragen: pb.

Afbeelding

Meer foto's: zie album.


18 maart 2009 23:27
Profiel
Bericht 
Mooie wagen en een goed verhaal.
Succes met de verkoop!


19 maart 2009 9:11
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Beetje weinig info, hit and run... :roll: :mrgreen: Goed verhaal, hopelijk is 'ie snel pleite! Prijsindicatie?


19 maart 2009 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MS964 schreef:
Prijsindicatie?


Mensen die mijn bijdragen tav prijzen hebben gelezen weten dat ik de waarde van 964's realistisch in schat en ik dus niet de hoofdprijs zal vragen. Heb wel wat in mijn hoofd, maar omdat ik een beetje een cafetaria-systeem hanteer met deze auto zet ik er geen prijs bij. Wil je de auto hebben met garantie, winterwielen, navigatie, enz. komt er natuurlijk een andere prijs uit dan wanneer je de minimalistische optie neemt (installatie eruit, geen winterwielen, geen garantie, enz.).


19 maart 2009 12:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
MS964 schreef:
Prijsindicatie?


Mensen die mijn bijdragen tav prijzen hebben gelezen weten dat ik de waarde van 964's realistisch in schat en ik dus niet de hoofdprijs zal vragen.


Daarom ben ik ook zo benieuwd. :mrgreen:


19 maart 2009 12:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
Mensen die mijn bijdragen tav prijzen hebben gelezen weten dat ik de waarde van 964's realistisch in schat

Ik herinner me nog een - zeer goed voorbereid - gesprek hier op het terras. 8) Gefeliciteerd met je gave nieuwe aankoop en succes met de verkoop van de trouwe Amazongroene!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 maart 2009 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Devils son schreef:
MS964 schreef:
Prijsindicatie?


Heb wel wat in mijn hoofd, maar omdat ik een beetje een cafetaria-systeem hanteer met deze auto zet ik er geen prijs bij.


Ja ff een 964 uit de muur trekken :lol: :lol: Wat bedoelt u?
_________________________________________
leven is het meervoud van lef!


19 maart 2009 15:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:shock: Dat legt hij uit in de er op volgende zin! :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


19 maart 2009 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Zal wel een juristenterm zijn, en ik als werkzame bouw ben meer van het handje klap.... Die juristenfacturen zijn altijd super goed gespecificeerd en suggereren daarmee een enorme accuraatheid, echter ........
_________________________________________
leven is het meervoud van lef!


19 maart 2009 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Misschien moet je Dominee Roufout een mailtje sturen dat ie te koop staat 8)
_________________________________________
Timeless objects


19 maart 2009 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
succes met de verkoop, goed verhaal !


19 maart 2009 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
clemens schreef:
Zal wel een juristenterm zijn


Ik ken het meer als 'pensioenen- / verzekeringsterm'.


19 maart 2009 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MS964 schreef:

Ik ken het meer als 'pensioenen- / verzekeringsterm'.


Beloningswereld ken ik het van. Waarbij de werknemer dus kan kiezen voor verschillende opties (w.o. b.v. de optie om pensioen te nemen, of extra salaris, auto van de zaak, of extra salaris, enz.).

Het is dus idd. geen juristenterm.


19 maart 2009 23:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Zojuist een akkoord bereikt over de 964. Er mag dus een slotje op.


20 maart 2009 0:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Dat doe je snel! :thumleft: Gefeliciteerd :D
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


20 maart 2009 0:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
zo dat is snel gefeliciteerd,


robert
_________________________________________
remmen is angst


20 maart 2009 0:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
:D das snel :D gefeliciteerd..


20 maart 2009 0:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Wow. Snelste verkoop evah :?: Gefeliciteerd iig.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


20 maart 2009 0:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:shock: Holy moly! Denk wel bijna een PF-record! Van harte.

Edit: we dachten hetzelfde Stephan. Uitroep. Snelste. Gefeli.

:wink:


20 maart 2009 0:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
slotje dus voor het verkopen van de 964 tijdens een speeddate :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 maart 2009 8:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.