Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 2:10



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Blower motoren voorin (hoe te vervangen bij 'n 964) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Leiden
Bericht Blower motoren voorin (hoe te vervangen bij 'n 964)
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de blower / fan motoren die voorin een 964 zitten? Ik kan nergens instructies vinden en zelfs in PET en de werkplaatshandleidingen ben ik de locatie nog niet tegengekomen.

Iedereen bedankt voor reaktie

Douwe


21 maart 2009 0:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Douwe,

Heb je de zoekfunctie op DIT forum al eens gebruikt :?:

... gebruik bv; Blower AND 964 :idea:

Succes met lezen en daarna met het uitbouwen van o.a. de benzine-tank :wink:


21 maart 2009 9:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
succes daarmee, heb e een airco?



het is een leuk project, ben je wel even een paar dagen zoet mee.
De eerste keer dat ik de complete unit eruit haalde was ik twee dagen bezig en toen was het klaar.

dat was de eerste en de laatste keer :evil: :evil:


hier is een link,
http://forums.rennlist.com/rennforums/964-forum/116451-replacing-evaporator-2.html

zoals olaf zegt:
de benzine tank verwijderen maar ook de radio en de airco/verwarmings unit daarnaast.
_________________________________________
remmen is angst


21 maart 2009 9:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Leiden
Bericht 
Olaf en Rob,

hartelijk dank. Olaf, ik heb natuurlijk eerst gezocht en ook gevonden in eerdere posts dat de benzinetank eruit moet maar ik ben op zoek naar nog meer informatie.

Rob,
Ja, ik heb een airco. De link die je hebt gestuurd geeft de procedure voor het vervangen van de verdamper aan en die procedure is ook te vinden in het werkplaats handboek. Alleen, ik wil geen verdamper wisselen maar mijn motortjes.


21 maart 2009 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
waarom wil je ze vervangen?


bedoel je dit:

Afbeelding
_________________________________________
remmen is angst


21 maart 2009 10:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Afbeelding
_________________________________________
remmen is angst


21 maart 2009 10:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Leiden
Bericht 
Bedankt Rob maar deze diagrammen heb ik ook en ze zijn alleen van de rear blower. Van de voorkant kan ik ze niet vinden.


21 maart 2009 11:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Ech wel

Ik ben onderweg dus kan niet zo uitgebreid antwoorden maar dat zijn ze wel
De twee voorin onder het plaatje in de kofferbak
_________________________________________
remmen is angst


21 maart 2009 11:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Blower motoren voorin (hoe te vervangen bij 'n 964)
douwevanhoute schreef:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de blower / fan motoren die voorin een 964 zitten?


Weet je zeker dat het de blower is die stuk is? Vaak is het nl. de .... (kan niet op de naam van het onderdeel komen) en die is wezenlijk goedkoper te vervangen.


21 maart 2009 12:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
mengklep?

Mengen van koude en warme lucht met een stappenmotortje.

Toch ook nog richting 200 pop herinner ik mij.

(Zekering of relais is natuurlijk echt peanuts.)
_________________________________________
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Only dead fish go with the flow
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


21 maart 2009 14:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ach, als je alles uitgebouwd hebt kan je wel makkelijker bij de zekeringenkast :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 maart 2009 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
PaulusdB schreef:
mengklep?


Ik bedoelde de voorschakelweerstand.


21 maart 2009 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
die zit toch aan het schutbord?met die stekker verbinding.

robert
_________________________________________
remmen is angst


21 maart 2009 15:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Afbeelding

zo ver hoef jet het dus niet te demonteren maar je ziet ze op de foto.
_________________________________________
remmen is angst


21 maart 2009 15:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
rob964.c4 schreef:
die zit toch aan het schutbord?met die stekker verbinding.



Ik heb geen idee, ik laat het sleutelen meestal over aan de specialist. De uitlaat heb ik nog wel eens vervangen (laatste demper), maar dat is ook iets waar je niets fout aan kan doen... :wink:

Ieder zijn vak.


21 maart 2009 16:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 C4 1990
Leiden
Bericht 
Iedereen bedankt voor de reaktie.

Rob en Devils son
Ik wil ze liever niet vervangen maar ik heb de indruk dat ze kapot zijn omdat de rearblower wel even draait maar na een paar seconden weer uit gaat.
Het probleem is alleen dat ik pas wil vervangen als ik daadwerkelijk heb kunnen constateren dat ze kapot zijn.
En daarom ben ik nu op zoek naar voldoende informatie zodat ik gericht kan gaan zoeken.


21 maart 2009 20:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ik zou het toch in iets anders zoeken,
volgens mij zou het wel heel veel toeval zijn als ze beide stuk zijn,ze werken afzonderlijk.

als je het kunstof plaatje weghaalt in de kofferruimte(twee schroeven) pas op onder de schroeven zitten 4 rubber ringen als die vallen kan je er niet meer bij.

zie je aan het schot net achter je tank een stekker zitten(meerdere draden) deze regelt het toeren tal van de ventilators.
deze eens losmalen en reinigen.

tevens zou ik de stekker verbindingen achterop de aico bediening los halen en controleren.
let op deze niet zo los trekken maar eerst opzij(in de breedte) schuiven.
ik had nog nooit zo'n bevestiging van stekkers gezien.

kan je de auto niet laten uitlezen, misschien komt daar een fout code uit die het zoeken wat verkort
robert
_________________________________________
remmen is angst


21 maart 2009 21:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
lijkt mij ook niet de voorste blowers zo aan de berichtgeving te zien.

Mocht het wel zo zijn dan is vervangen echt eenvoudig en de bezine tank en ook de airco hoeven echt niet uitgebouwd te worden.

verder is de beschrijving in het werkplaatshandboek wel handig.
het daar vermelde speciale tool heb je ook niet nodig als je bladen van de defecte blower kapot knipt, dan kan de fan eruit en kan je makkelijk bij die torx schroeven ....


21 maart 2009 22:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.