Ik begin me zo langzamerhand ernstig te irriteren aan het huidige bestuur van de 914 club... Ik ben dan ook nog niet klaar met de heren
't is een aardige soap, maar ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden:
Begin 2003 was er een grotendeels nieuw bestuur voor de club.
Ik had zelf m'n taak als penningmeester neer gelegd omdat ik het veel te druk had, en zou aanblijven al algemeen bestuurslid en webmaster
Het bleek al heel snel dat ik niet met het nieuwe bestuur door 1 deur kon. Op alle slakjes werd zout gelegd, wat tot eindeloze discussies leide en per saldo niks op leverde.
In plaats van een club van auto liefhebbers, begon het meer op een brei-club van roddelende omaatjes te lijken.
Na een maand heb ik dan ook gezegd dat ik geen deel meer wilde uitmaken van een dergelijk bestuur.
Zoals gezegd was ik voor 2002 penningmeester van de club. Voor 2003 moest het penningmeesterschap dus worden overgedragen.
Dat gaat niet zo vlot, want je moet allerlei instanties af: inschrijving K.v.K laten aanpassen, volmacht bij de bank over laten zetten, etc.
Bij de nieuwe penningmeester wilde het maar niet tot z'n botte hersens doordringen dat die papiermolen niet altijd even vlot draait... hij bleef maar zeuren wanneer e.e.a. nou "eindelijk" eens werd over gedragen.
Toen uiteindelijk alles geregeld was heb ik de spullen over gedragen aan de nieuwe penningmeester (eigenlijk te vroeg, want de volmacht bij de bank stond nog op mijn naam, maar ik wilde graag van het gezeur af zijn)
en heb zelfs nog de software voor het telebankieren op zijn computer geinstalleerd...
Krijg ik 2 weken na de overdracht een zeer gepikeerd e-mailtje van de nieuwe voorzitter: "wanneer ik nou eindelijk de spullen ga overdragen"
Duh!
Hij beschuldigd mij er meteen maar van dat de club schade leidt doordat er allerlei betalingsachterstanden zijn onstaan.
Dat terwijl ik op de dag van de overdracht nog de laatste betalingen had gedaan, zodat de nieuwe penningmeester zich daar niet meteen druk over hoefde te maken. Ten tijde van de overdracht was dus alles betaald.
De maat was bij mij toen echt vol (en dat wil wat zeggen, want je kan bij mij een heel eind gaan voordat ik echt boos wordt)
Ik heb toen de clubwebsite van het internet af gehaald...
Toen waren de poppen natuurlijk echt aan het dansen! Dat Jeroen uit het bestuur was opgehoepeld kwam de heren helemaal niet zo slecht uit (opgeruimd staat netjes), maar die website, ja die wilden ze toch eigenlijk wel graag houden...
Dus na een aantal maanden vielen er ineens allerlei dreigbrieven van een door de club in de arm genomen advocaat in de bus.
Ik moest binnen 48 uur de website weer in de luchtbrengen of er zwaaide wat!
De heren hadden namelijk verzonnen dat de website niet van mij, maar van de club was.
Ik denk daar iets anders over: Ik heb die website gemaakt. Geen enkel ander clublid heeft daar iets aan bijgedragen.
In mijn ogen is het vrij simpel. Vergelijk het er mee dat je je auto op een clubevenement ten toon stelt. Het feit dat er een bordje op staat met "porsche club" en dat 'ie op het parkeer terrein van de club staat wil niet zeggen dat de auto dan ook maar van de club is. Als het evenement is afgelopen, neem je je auto weer mee naar huis
Toen de advocaat dus ook geen zoden aan de dijk zette, besloot het bestuur me dan maar als lid te schorsen...
Op de aankomende ALV gaan de leden dus stemmen of ik wel lid mag blijven van de club. Leuk detail: ik mag niet op die vergadering aanwezig zijn om mijn kant van het verhaal te vertellen (je kan dus wel raden hoe de stemming gaat uitpakken).
Intussen heeft het bestuur me in het clubblad, via mailings en op de nieuwe clubsite (en nu dus ook bij de andere clubs) alvast lekker zwart gemaakt en van van alles en nog wat beschuldigd. De werkelijke gang van zaken laten ze gemakshalve maar even achterwege...
Je zal misschien denken... een website... waar gaat het over!
Zal ik je ook even uitleggen:
De site was de ALLEREERSTE clubwebsite van een officiele club wereldwijd (en dan hebben we het over ruim 460 clubs) die aan de richtlijnen van de Porsche AG voldeed.
Dat heeft me ruim een jaar van bijna al m'n vrije tijd gekost om dat voor elkaar te krijgen. Was erg leuk, want daardoor heb ik heel veel/nauw samen gewerkt met de Porsche AG in Stuttgart.
Het uiteindelijke resultaat was een presentatie van de site tijdens een vergadering met de voorzitters van de europeese porsche clubs tijdens de Auto Classica in Essen.
En dat Porsche ervoor heeft gezorgd dat er voor de clubs gratis een standaard "template" beschikbaar is.
De site heeft verschillende autobladen gehaald (o.a. een hele goede recentie in AutoVisie).
De site was ruim 80 pagina's groot met een gigantische hoeveelheid aan 914 informatie (zeg maar een online 914 Morgan).
Een geautomatiseerde advertentie sectie, gastenboek, een klein forum, een club-screensaver en zelfs een video-game.
De site heeft ook een lange tijd als voorbeeld gestaan voor alle Porsche clubs ter wereld.
Dus als een stel drollen denkt dat ik dit wel even overdraag terwijl ze me als een hond denken te kunnen behandelen, dan hebben ze het mis!
Het intereseert me werkelijk geen reet wat een ander van me vindt of denkt. Als iemand zegt dat ik een eikel ben, dan hebben ze waarschijnlijk nog wel gelijk ook.
Maar ik pas er voor om me van van alles en nog wat te laten beschuldigen of voor crimineel te laten uitmaken.
Don't verrek with a verrek
gr.
Jeroen