Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk
Hoi.
Easy! Heb zelf een 3.0 204 pk in een 2.4 gebouwd. Een verademing.
Elektrische aanpassingen:
Als je elektrische schema's kunt lezen is ombouwen geen probleem. Heb een schema getekend voor dit project. De draadboom stekker vanaf het SC blok moest aangepast op 5 stekker punten op 2.4 kastje in compartiment. (Afhakelijk van de lengte van draden kun je de aanpasing doen in het aansluitkastje of op de draadboom stekker. Ik heb de SC kabelboom stekker orgineel gelaten.) Ontsteking HKZ 3 draads omwisselen voor 6 draads type. De SC HKZ past direct op 6 draads stekker motorblok. Maar let wel op juiste aansluiting 14 pins stekkerblok op aansluikast (paars/zwart) naar de tacho! U bent niet de eerste die hierdoor een hkz opblaast..
Dit zijn zo'n beetje de belanrijkste aandachtspunten voor kabel swap 2.4 naar 3.0
Failsafe op massaswitch voor benzinepomp / warmup regelaar.
Extra rode relais nodig voor benzinepomp sc (inclusief nw relais voet 5 aders).
Let op aansluiten draad zwart/paars naar tacho.
Externe spaningsregelaar is overbodig vanwege interne in dynamo sc
DF en +B verplaatsen op stekker
Essentiele mechanische aanpasingen:
Voorpoten verwisseld, turbopoten 79 met sc klauwen.
Groene bilsteins rondom
SC torsiestangen voor/achter
Alu achterophanging
Flex brandsofleiding aanvoer/retour met groter diameter
Langere bak 915/62
Front oliekoeler
Ben ik wat vergeten?
Suc6 met swap 2,7 naar 3,0
Eduard