Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 dec 2024 4:44

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
lichten cayenne 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht lichten cayenne
In mijn cayenneS zitten er nog gewone gele voorlichten, ik zou die willen veranderen door witte"xenon lookalikes". Maar kan mij iemand zeggen hoe ik aan de lichten kom? Die zitten nog al goed verstop als je het mij vraagt. Je kan toch moeilijk de voorflappen er af doen voor een lichtje te vervangen?

24 maart 2009 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Staat er in de handleiding niet hoe je een lampje moet vervangen ?

24 maart 2009 16:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
nee, heb dit al bekeken....

24 maart 2009 16:12
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Even wachten op bijvoorbeeld

John die eerder schreef:
Kwaal bij KJN is dat de adaptieve bochtverlichting lampjes (links en rechts) het nooit langer dan 1 jaar uithouden...die heb ik dus zelf al een paar x vervangen :twisted: :twisted:

Hij heeft dus ervaring met het vervangen van lampjes aan de voorkant bij een Cayenne :lol: en zal je wellicht ook bij de gewone koplampen op weg kunnen helpen.

Weet je al wat je er in gaat zetten?

24 maart 2009 16:38
Profiel
Bericht 
Citaat:
I have a 2004 Porsche Cayenne which needs replacement headlights. How do you remove them?

Citaat:
There is a tool in the trunk kit that allows you to remove the headlight assembly- it is a long straight tube with an end handle. It slides over the end of a hex shaped shaft on the headlight mounting plate- which will be visible if you open the hood and look down alongside the headlight bucket. There should be a small sticker indicating which way to turn the hex shaft- generally if you have the tool on the shaft, you will be turning it toward the front of the vehicle. Push in slightly on the headlight bucket while turning to help loosen it, and when the shaft disengages from under the headlight it will kind of "pop". Keep rotating the shaft, and it will rotate around and start pushing the headlight assembly forward. You should then be able to remove the headlight and replace the bulb.

When reinstalling, first make sure that the shaft is rotated so that the curved part of the shaft that engages the headlight is UP. Then push the headlight into place as far as possible, and then start turning the shaft toward the back of the vehicle, while pushing firmly on the headlight. It will make a "pop" as it seats into place.

ff goooooglen
http://www.justanswer.com/questions/1oo ... enne-needs

24 maart 2009 17:28
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
net zo makkelijk als bij een 996...

met de passende inbus ff een moer een kwartslag draaien en huppetee de gehele unit in je handen...en dan lekker op de keukentafel prutsen........

@eric ze kunnen zeggen van je wat ze willen :wink: , maar man wat een geheugen...

Laatst bijgewerkt door John op 24 maart 2009 18:48, in totaal 1 keer bewerkt.

24 maart 2009 18:46
Profiel
Bericht 
Die lampjes kan je o.a. bij Halfords kopen en iedere andere automaterialen zaak.

24 maart 2009 18:47
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Dat lijkt me een voorbarige conclusie :roll: . Of ken jij (wel) het antwoord op de gestelde vraag?

EriC4C schreef:
Weet je al wat je er in gaat zetten?

24 maart 2009 20:10
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Volgens mij "witte xenon lookalikes" :idea:

24 maart 2009 20:41
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Dat had ik ook gelezen ;). Dat kun je echter met diverse lampen invullen vandaar mijn (bedoelde) vraag :idea: .

24 maart 2009 21:05
Profiel
Bericht 
Ik begreep dat hij op zoek is naar "witte xenon lookalikes" en bij Halfords verkopen ze : Phillips Blue Vision lampen, deze geven meer licht opbrengst in combinatie met een mooi blauw xenon effect. :roll:

24 maart 2009 22:54
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Als jij iets te drinken bestelt, dan maakt het je zeker ook niets uit wat je krijgt? :lol:

Ik heb vanwege de :cry:-verlichting van een 964 diverse varianten waaronder de Blue Vision :? geprobeerd. Over de vorige, Philips Nigthguide, was ik tevreden, vooral over de lichtopbrengst bij grootlicht. Dat gebruik je echter zelden of in ieder geval veel minder dan het dimlicht. Bij de huidige, deze (ook in H7 leverbaar), is de lichtopbrengst ook bij dimlicht juist opvallend beter. Goede looks (wit licht, geen blauwe "pimp" gloed) én merkbaar betere lichtopbrengst.
De verschillende varianten die bij "witte Xenon lookalikes" mogelijk zijn smaken dus wel degelijk anders ;).

24 maart 2009 23:22
Profiel
Bericht 
Volgens mij geef ik een hint naar aanleiding van zijn vraag. Jij heb duidelijk meer ervaring en kan daardoor een beter antwoord geven, maar daarmee is mijn hulp toch niet fout ?

24 maart 2009 23:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Thanks voor de tips! En nee, ik weet nog niet welk merk ik er ga in steken. Dat bekijk ik alsnog wat er het beste zal zijn.

25 maart 2009 9:32
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
gooi dan gelijk nieuwe ledjes erin ala:

Afbeelding :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

25 maart 2009 10:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
996 C2
Rotterdam
Bericht Re:
John schreef:
net zo makkelijk als bij een 996...

met de passende inbus ff een moer een kwartslag draaien en huppetee de gehele unit in je handen...en dan lekker op de keukentafel prutsen........

@eric ze kunnen zeggen van je wat ze willen :wink: , maar man wat een geheugen...

Meen je dat ???
ik heb beide wielen er afgehaald om bij de lampen te komen :bang:

26 feb 2010 20:37
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: lichten cayenne
Klinkt logisch! :thumleft:

26 feb 2010 20:49
Profiel
PorscheForum Rookie
996 C2
Rotterdam
Bericht Re: lichten cayenne
turbocruiser schreef:
Klinkt logisch! :thumleft:

Juist het klinkt maar voor de rest dus niet :evil:
nou de volgende keer beter dan maar :D

26 feb 2010 21:13
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Re:
Carreraman schreef:
ik heb beide wielen er afgehaald om bij de lampen te komen :bang:

Zoals John het beschreef staat gewoon in de handleiding. Had een hoop gepuzzel bespaard 8)

28 feb 2010 0:44
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]