Auteur |
Bericht |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Liefhebbers voor een cabrio zullen er altijd zijn al vermoed ik dat de grootste groep toch eerder voor een zo jong mogelijk model zal gaan en de liefhebbers van het oorspronkelijke 911 model zullen het blijven zoeken tot het 964/993 model. Uiteindelijk zal de vraag naar een goede 964 coupe C2 zonder tip groter zijn dan een cabrio, ben ik bang, en dat zul je weer terug zien in de prijs.
|
24 maart 2009 14:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik zet er tenminste bij dat ik bevooroordeeld ben.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 maart 2009 15:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik denk het niet. Toen ik mijn C4C kocht was er significant verschil in prijs en ik verwacht dat het bij vergelijkbare exemplaren nog steeds zo is. Het maakt me eerlijk gezegd ook niet zoveel uit. Ik heb gelukkig in het verleden bij lange na niet de nieuwprijs (inderdaad ) hoeven te betalen en ben niet van plan om mijn C4C te verkopen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 maart 2009 16:44 |
|
|
horn
PF #57
|
daarom zei ik, anderhalf jaar geleden waren cabrio's duurder dan vergelijkbare coupe's. C2 of C4 maakt in (vraag)prijs weinig uit.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 maart 2009 17:49 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Als kind had ik naast mijn Porsche-Coupe posters menig vrouwelijk schoon hangen. Ik zou pas bevooroordeeld zijn als ik van mening zou zijn dat dat bij de cabrio-liefhebbers wel eens anders zou kunnen zijn geweest.
Maar ik denk werkelijk dat een Coupe bij de meeste Porsche-liefhebbers het meest tot de verbeelding zal spreken en een beperkt aantal liefhebbers bij aanschaf een Cabrio zullen overwegen omdat men dan pas serieus de voor en nadelen naast elkaar zullen gaan zetten. Tenslotte kun je je geld maar één keer uitgeven. Ikzelf heb het ook overwogen op het moment toen ik er de centjes voor gespaard had. Maar ikzelf ben helemaal weg van daklijn van een Coupe dus was ik er snel uit.
|
24 maart 2009 17:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tóch cognitieve dissonantie dus .
Laten we er maar niet verder op doorgaan, want het begint te lijken op het verdedigen van een eigen keuze i.p.v. een discussie met open mind en dat is niet de (mijn) bedoeling.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 maart 2009 18:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, het is maar net hoe je het wilt interpreteren hè. Zoals je kunt lezen ben ik me ervan bewust dat je het ook zo zou kunnen opvatten is dat in ieder geval niet de bedoeling van mijn opmerkingen (geweest) .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 maart 2009 18:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Maar weer even b2t:
Autotrader.com: 91-95, handbak, max. 100k miles, max USD 25k. 9 van de 19 cabrio.
linkje
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 maart 2009 21:20 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Check!
Tijdens mijn zoektocht vorig jaar viel het mij ook op dat cabrio's vaak aantrekkelijk geprijsd waren.
Ik geef zelf echter de voorkeur aan de lijnen van de coupé en heb me niet laten verleiden
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
24 maart 2009 22:04 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
@ Rad911: Een cabrio blijft ergens een moeilijk product om een juiste inschatting te kunnen maken van zijn marktwaarde. Zo'n auto is tenslotte behoorlijk seizoensgebonden. Maar een prijs wordt in zijn algemeenheid altijd bepaald door de vraag en aanbod. Mijn eerdere stelling werd een beetje gekscherend afgedaan als zijnde 'cognitieve dissonantie' maar als je de proef op de som neemt en b.v. alleen al een kijkje neemt in het 'Porsche Occasions Aangeboden' topic is het merendeel toch echt op zoek naar een coupé.
|
25 maart 2009 0:03 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Seizoensgebonden belangstelling is mi voor een oudere 911 geen item; eerder voor Golfjes, Barchettas en Boxsters.
Ik denk dat de belangstelling voor de coupe (terecht) groter is; echter prijs wordt bepaald door de ratio vraag / aanbod; die kan ondanks grotere absolute belanstelling voor de Coupe, toch leiden tot het duurder zijn van een Cabrio.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
25 maart 2009 1:18 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Heel mooi gezegd Er hoeft idd maar 1 cabrio te koop te zijn icm met tien liefhebbers.. zie wat dat met de prijs doet
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
25 maart 2009 10:12 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Kijk eens bij het aanbod van diverse handelaren/specialisten.
Targa florio, twee keer rode 964 uit 91, zowel coupe als cabrio 30 mille
AVSmiddelharnis, drie keer 964, zowel targa, coupe als cabrio 27 mille
Carlo heeft een 92 er 964 cabrio staan in courante kleurstelling en mooie kilometerstand 29 mille
Waalgarage een 92 er coupe in courante kleurstelling en mooie kilometerstand 30 mille
Prijzen van normale, (dus bijv. geen wtl, etc.) cabrio's en coupe's zijn vergelijkbaar, net zoals bij de 993 cabrio en coupe 2 / 4 uitvoeringen.
E.e.a. hangt af van de specs van de betreffende auto, kleur, staat van onderhoud, kilometrage zegt veel. Gewild blijven de goede ! gedocumenteerde exemplaren in zilver, zwart en donkerblauw met airco en bij de coupe's voorzien van schuifdak. Daarbij maakt het niet uit of het een c2 of c4 is.
|
25 maart 2009 14:12 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
tja, als we dan toch buiten de 964 gaan.. Naar mijn idee geldt voor zowel de 3.2 als de 993 dat de cabrio's toch echt, gemiddeld genomen, duurder zijn dan de coupe's.
En terecht overigens, zo'n cabrio is natuurlijk toch een fractie exclusiever .
|
25 maart 2009 21:15 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
hoe ouwer hoe minder de cabs opbrengen. roest en groene uitslag, jeweetwel
_________________________________________ oud is beter
|
25 maart 2009 21:33 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
hooguit groene uitslag op je gezicht - van het eigentijdse dicht-bij-de-natuur karakter van zo'n basic cabrio. Da's pas een 'groene' auto!
|
25 maart 2009 22:05 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Henk,
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 maart 2009 17:00 |
|
|