Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 16:49

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Harry v/d Veer gestopt?, wie weet waarom? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Harry v/d Veer gestopt?, wie weet waarom?
Kwam voorheen wel eens bij v/d Veer in Eindhoven.
Hoorde bij de Leander Voorjaarsmeeting dat hij gestopt is.
Iemand enig idee waarom, was wel een mooi groot bedrijf met zeer veel onderdelen voor een best redelijke prijs.

23 maart 2009 13:14
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Afbeelding

23 maart 2009 14:22
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
Weet echt niemand hier iets meer over :?:

23 maart 2009 21:34
Profiel
Timeless
Bericht 
Lydia misschien , zij is zoek :lol:

23 maart 2009 21:36
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
Nog steeds :oops:

23 maart 2009 21:39
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht 
http://www.harrievanderveer.nl/

Site is gewoon nog in de lucht??

23 maart 2009 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996 C4 Tip 1999
Eindhoven
Bericht 
ik meen dat die hele buurt daar (ligt midden in woonwijk) op de schop gaat en hij dus "moest" vertrekken. vast een mooie vertrekpremie oid voor gekregen ;) (gokje)

ik heb hem de laatste maanden wel nog een paar keer bij het postkantoor zakelijk gezien met een 928s4 overigens...

24 maart 2009 17:06
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 uit 1990, Ex 911 3.2 targa uit 1989.
Best
Bericht 
Ik heb nog twee artikels uit het Eindhovense dagblad...

Eerste artikel

Deurwaarder laat Porschegarage ontruimen
Door onze correspondent GEERT VAN ELTEN, 26-08-2006

EINDHOVEN – ’Porsche Van de Veer!’ Voor de laatste keer nam Harrie van de Veer gisteren even voor negen uur de telefoon aan in zijn garagebedrijf aan de Hoefkestraat in Eindhoven.

Het garagebedrijf in de Eindhovense Rochusbuurt.
„Dat was mijn vrouw“, zegt hij. „Die wilde weten of ze er al waren.“ Ze, dat zijn de deurwaarder en de politie, die op last van woningcorporatie Wooninc. het pand komen ontruimen. Wooninc. wil gaan bouwen op het terrein en heeft jarenlang met de garagist onderhandeld over een verhuiskostenvergoeding. Over drie weken doet de rechter een bindende uitspraak. Maar een andere rechter heeft beslist dat de corporatie niet langer hoeft te wachten.

Even later stapt de deurwaarder inderdaad binnen, met twee netwerkinspecteurs van de politie. Van de Veer zit vol emoties, maar overhandigt beheerst een kopie van een brief aan de Belastingdienst, waarmee hij zijn inboedel heeft overgedragen vanwege een belastingschuld. Daarna activeert hij het inbraakalarm, verlaat met de anderen de garage, sluit af en geeft de sleutel aan de deurwaarder. Als die met de agenten en mensen van bergingsbedrijf Kusters begeleid door het snerpende alarm een inventarisatie houden van het pand, staat de garagehouder aan de overkant van de straat met de armen over elkaar te kijken.

Harrie lucht zijn hart nog maar eens. „Ik snap niet waarom Wooninc. niet heeft kunnen wachten tot er duidelijkheid was over de vergoeding. Met die zekerheid had ik een ander pand kunnen zoeken en was ik binnen een paar maanden weg geweest.“ Hij vreest dat zijn enorme voorraad specifieke Porsche-onderdelen straks niet meer herkenbaar is en daarmee zijn waarde verliest. „Ik heb pas nog een bod gehad van een half miljoen, maar die collega kan het pas over een half jaar komen halen, die moet nog gaan bouwen.“ Bergingsbedrijf Kusters is gisteren de hele dag bezig geweest met het opladen van auto’s en onderdelen.

Wooninc. kon gisteren niet reageren op een verzoek om een toelichting op de noodzaak juist nú te ontruimen. De gemeente laat weten dat de corporatie voorlopig niet kan gaan bouwen in de Rochusbuurt. Nadat over nieuwbouwplannen op een andere locatie in de Rochusbuurt onrust bij bewoners en omwonenden was ontstaan, heeft wethouder M. Fiers bepaald dat voor beide locaties pas een bouwvergunning wordt afgegeven als de plannen draagvlak hebben in de buurt.

24 maart 2009 20:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Best
Bericht 
Tweede artikel:

’Geen heimwee naar de Hoefkestraat’
door onze correspondent Geert van Elten, 27-12-2006

EINDHOVEN - Van de 28 jaar dat Harrie van de Veer in de Hoefkestraat (Rochusbuurt) zijn bedrijvigheid had, huurde hij twintig jaar van Joep Jansen, die er ooit een timmerfabriek had. Daarna werd het pand aangekocht door woningcorporatie Wooninc.

Harrie ’Porsche’ van de Veer heeft geen heimwee naar de Hoefkestraat.
„Al die tijd wist ik dat ik er uit zou moeten“, vertelt de groothandelaar in nieuwe en gebruikte Porsche-onderdelen. „Maar we zijn het nooit eens geworden over een redelijke verhuiskostenvergoeding.“ Verschillende gangen naar de rechtbank mochten hem niet baten, zodat op een zonnige ochtend vier maanden geleden de deurwaarder met verschillende agenten verscheen. Verbitterd maar met opgeheven hoofd stond Van de Veer de sleutels af.

In september heeft de rechter de verhuiskostenvergoeding vastgesteld op 125.000 euro. Advocaat Liesker liet namens Wooninc. weten dat het uit te betalen bedrag zou worden verminderd met de gemaakte kosten. „Dat zullen we nog wel eens zien op 9 januari“, grimlacht de garagehouder. „Dan buigt de rechtbank zich over de vraag of de ontruiming wel terecht was en waarom Wooninc. er zo veel haast bij had.“

Van de Veer is nu zestig jaar, maar hij maakt van het gedwongen vertrek beslist geen vervroegd pensioen. „Ik ben geen man van uitslapen en ’s ochtends de krant lezen. Ik wil wat te doen hebben. Als ik me goed voel, ga ik misschien wel door tot mijn 75e.“

Voorlopig is er werk genoeg. Onlangs heeft hij een hal gehuurd aan de Broekstraat in Bergeijk, waar hij begonnen is met het uitpakken van de 461 kratten waarin het bergingsbedrijf zijn magazijnvoorraad in heeft opgeslagen. „Dat is verschrikkelijk. Als klanten bellen – meestal garagebedrijven en soms een particulier – of ik een bepaald onderdeel op voorraad heb, weet ik niet waar ik moet zoeken. En er is veel kapot: koplampen zijn stuk en leren stoelen gescheurd. Ik heb al een expertisebureau ingeschakeld voor een taxatie van de schade. Die zal ik zeker verhalen op de deurwaarder. Hij had er op moeten toezien dat alles goed zou gaan.“

In de Hoefkestraat heeft overbuurman Rob van Tuijl nu een weids uitzicht. „Ik zie het hele gebeuren als machtsmisbruik“, zegt hij. „Het gaat alleen maar om geld.“

Harrie van de Veer is blij met de sympathie die hij in de hele buurt heeft gevoeld. Maar heimwee heeft hij niet. In Bergeijk maakt hij een nieuwe start, hoewel hij verwacht nog een jaar nodig te hebben voordat het bedrijf weer als vanouds draait. Dan zal hij ook weer personeel aantrekken. Weg uit Eindhoven dus, maar dat deert niet. „Ach, of je vanaf de snelweg nu de drukke stad in moet of naar Bergeijk, wat maakt het uit. En mijn Belgische klanten vinden het alleen maar prima.“

24 maart 2009 20:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Best
Bericht 
Ik had de auto daar in onderhoud...prima kerel.. rijdt in een prachtige 928 GTS uit het laatste modeljaar... Wist alles van Porsches.. Mar hij schijnt in Bergeyk actief te zijn... maar ik denk zelf niet meer zo actief als in de Hoefkesstraat....

24 maart 2009 20:41
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Het oude pand aan de Hoefkestraat

Afbeelding

24 maart 2009 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Rond het jaar 2000 mijn ex daar laten reviseren , en toen was al sprake van een verhuizing . :idea: :?:

24 maart 2009 21:17
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Dat was wss in de tijd dat het pand van Joep Jansen overging in handen van woningcorporatie Wooninc. :idea:

Lees het bovenstaande artikel er maar eens op na :wink:

24 maart 2009 21:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Dat is dus precies wat Harry niet wilt.
Internet .
Hij is nog van de oude stempel .

24 maart 2009 23:45
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Dat is inderdaad niet verstandig, maar in dat geval wél een website/-shop opzetten die je vervolgens niet up-to-date houdt is nog veel onverstandiger :roll: .

25 maart 2009 10:50
Profiel
Bericht 
Als je een website hebt dan vind ik dat hij geupdate moet zijn! Wil je dat niet haal hem dan uit de lucht...

25 maart 2009 10:51
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
We weten weer wat meer, niet leuk allemaal.
Maar laat dit wel een goede raad zijn, op zeker moment moet je wel akkoord gaan met een vergoeding :idea:
Natuurlijk is het makkelijk praten, maar je kan beter eigenaar zijn van je pand :!:
Wij zitten ook meer als 125 jaar op deze plek en de gemeente wil ons graag zien vertrekken.
Maar sinds de onderhandelingen is dit al de derde burgemeester en zoveelste wethouder, en elke keer kan je weer opnieuw beginnen :cry:

25 maart 2009 11:39
Profiel
Bericht 
Met een beetje mazzel is er volgend jaar weer een nieuwe wethouder. :cry:

25 maart 2009 12:14
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
gast schreef:
Tja, politiek en ondernemers :arrow: 180 graden tegenover elkaar.

Tja Marcel, had zelf gedacht dat dit wat makkelijker zou gaan.
Valt behoorlijk tegen :evil:

25 maart 2009 12:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
gast schreef:
Tja, politiek en ondernemers :arrow: 180 graden tegenover elkaar.

Dat hoeft niet.

25 maart 2009 13:17
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Ben ik het ook niet mee eens; vaak een kwestie van een gemeenschappelijk belang vinden.

There are no old Porsches, only new owners.

25 maart 2009 13:20
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
WM550spyder schreef:
vaak een kwestie van een gemeenschappelijk belang vinden.

Van die gedachten ging ik ook uit, maar de praktijk valt tegen :evil:

25 maart 2009 13:30
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Van Harry v/d Veer naar een klaagmuur over politiek voor ondernemers :? .
Zal ik het topic maar naar Discussie Overige Zaken verplaatsen? :lol:

Laatst bijgewerkt door EriC4C op 25 maart 2009 17:50, in totaal 1 keer bewerkt.

25 maart 2009 13:46
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
Blij dat je aan mij denkt Marcel :lol:

Maare mijn man is Hans Suwerink / Alpo, kannik lopendaf :wink:

PS
Niet leuk allemaal voor Harry en bedankt voor de info forummers :salut:

25 maart 2009 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa, ex 964 targa
N-Brabant
Bericht Re: Harry v/d Veer gestopt?, wie weet waarom?
Harry verleent nog wel diensten als je erom vraagt (via zijn mobiele nummer wat nog wel klopt :D ). Hij is met mij mee naar Duitsland gegaan voor een AKK op locatie. Hij doet ook nog eea in onderdelen. Zijn zaak heeft hij inderdaad niet meer vanwege bovengenoemde kwesties.

05 apr 2009 12:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende