Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 18:46

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Steven N., duidelijk geinfecteerd... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
BMW 325i E36
Franeker
Bericht Steven N., duidelijk geinfecteerd...
Beste Porsche liefhebbers,

Ik ben Steven, broertje van de hier bekende fotograaf Mark. Ik ben 22 jaar, woon in Franeker en studeer momenteel Commerciele Economie. Op dit moment druk bezig met afstuderen, dus over een paar maanden klaar voor de arbeidsmarkt. Mijn afstudeeropdracht bestaat uit het schrijven van een ondernemingsplan, dus misschien start ik in de nabij toekomst mijn eigen onderneming mochten het ondernemingsplan rooskleurige uitkomsten geven.

Los daarvan ben ik een enorm grote auto fan, met name BMW en Porsche. Ik ben zelf in het bezit van een BMW 325i Coupe welke ik voornamelijk gebruik voor het circuit. Hieraan is uiteraard het een en ander aangepast om hem daarvoor geschikt te maken. Zoals:
- Interieur strippen
- Bilstein B8 onderstel met Eibach veren
- 2 kuipstoelen
- 5-punts gordel
- Carbon airbox
- alle rubbers vervangen door harder materiaal
- sper differentieel 25%

Komende maanden;
- AST Sportline 2 onderstel
- Wiechers schroefkooi
- Slicks
- en kleine dingen als shortshifter, alu beplating interieur enz.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Heb hier meerdere malen Zandvoort, Zolder, drift dagen Lelystad en de Nürburgring aangedaan. Daarnaast ben ik vorig jaar 2e geworden bij de Dunlop Drivers Cup, helaas nét geen eerste. Hieraan heb ik een nieuw setje banden van Dunlop overgehouden en een hoop publiciteit.
Dit jaar ga ik mijn race licentie halen om volgend jaar écht te kunnen starten met mijn race-carriere :lol:

Porsche's spreken mij al jaren aan, al was mijn eerste ervaring pas vorig jaar toen in bij Jeroen Molinger even in de 996 GT3 RS mocht zitten. Maar zo had ik afgelopen weekend mijn eerste rij-ervaring met een Porsche. Mark doet natuurlijk zijn uiterste best om mooie foto's te schieten. Zo ook voor Downforce Motorsport, in ruil hiervoor mocht hij de 996 GT3 MK2 van de eigenaar voor een weekend mee om hier ook mooie platen van te schieten. Ik kopier mijn verslag hiervan even van een ander forum:

Citaat:
Driving-fun is voor mij in een woord te beschrijven: GT3!

Dit weekend heeft mij laten zien waar ik het voor doe. Ik hoef niet rijk te zijn, een twee-onder-een-kap met garage met een simpele daily diesel vind ik prima. Maar een fun auto moet er gewoon naast zijn! Op de moment heb ik de E36 natuurlijk, deze zal ik ook nog heel lang houden denk ik. Ik dacht zelf, hierna wil ik een Z4M Coupe ook al moet ik er lang voor sparen. Die gedachte heb ik laten varen, er moet een Porsche komen! Geen oude 911 voor de emotie, nee the whole package... een GT3! Dan maar wat langer sparen en wat langer lol hebben met de E36.

Mark mocht van Jan de GT3 mee hebben voor het weekend om na de bedrijfsreportage van Downforce ook de GT3 vast te leggen. Wat is die wagen geweldig zeg! Zoals misschien al helder is, is er een duidelijke verdeling tussen Mark en mij. Mark is de autoliefhebber in hart en nieren en weet dan ook alles van elk merk te vertellen inclusief geschiedenis. Ik interesseer me daar minder voor, ik wil gewoon sturen. Er moet actie in zitten! Daarom loopt Mark met een dure camera en geef ik het geld aan Peter voor de geweldige trackdays. Maar het woord driving-fun heeft voor mij sinds dit weekend een hele andere betekenis gekregen.

De GT3 is zo'n genot om mee te rijden. De auto klopt gewoon. Je kan er prima een weekend mee weg, rijdend op de cruise control rij je er zo mee naar Italie. Maar vergeet dan niet de mooie binnenwegen te nemen! Te genieten van wat de GT3 allemaal te bieden heeft.
Daarnaast ben ik natuurlijk een enorm trackday liefhebber, daar is de GT3 natuurlijk helemaal in zijn element. Dat merk je ook aan de GT3 van Jan, met het Manthey onderstel is hij nét iets te hard voor de klinkerweggetjes misschien, maar op strak asfalt is het een geweldenaar! Ik heb nog nooit in een wagen gereden die zo strak stuurde, zo direct de wensen vervulde van zijn bestuurder.

Ik kan jullie zeggen, de E36 gaat niet weg voordat ik een Porsche kan betalen. Dit kan natuurlijk een impuls uitspraak zijn, maar om het gevoel te beschrijven wat ik nu heb. Het geluid is werkelijk fenomenaal, zelfs voor een standaard uitlaat is het bij de beesten af. Ik zie mezelf er al in rijden, zonnebril op, iemand naast me om het mee te delen natuurlijk, voorin twee weekend tassen waarmee de kofferruimte ook meteen volledig is gevuld, in het portiervak een Ringkaartje voor de heen- en terugweg, daarbij twee vouchers van een hotelletje aan de Italiaanse riviera en de Tomtom gevult met de mooiste routes door Zwitserland en enkele strakke snelwegen langs de middellandse zee. Jep, dat is voor mij vakantie. Nu nog hard werken voor die centen. Heeft iemand hier nu die centen al en zoekt hij de beste DF wagen die hier te koop is, bel alsjeblieft Jan!

Afbeelding

Mark komt later vast met meer!

Het moge duidelijk zijn,

Jan bedankt!

Uit het verhaal komt een ding duidelijk naar voren. Ik wil een Porsche! Deze gaat er dan ook zeker komen en tot die tijd vermaak ik mij prima met racen in mijn BMW. Daarnaast natuurlijk ook volgend jaar, welke klasse ik dan ga racen moet de toekomst uitwijzen.

Ik ken hier al een aantal leden; Jeroen Molinger, Ben968, DrKnauf, Mark Nauta natuurlijk en volgens mij nog meer alleen hier zijn zoveel mensen actief :D
Weet dan ook zeker dat ik het hier naar mijn zin zal hebben.

Mochten er vragen zijn voor me, stel ze natuurlijk! Zie jullie vast snel op een circuitdag of meeting.

Laatst bijgewerkt door Steven N. op 21 nov 2012 10:38, in totaal 2 keer bewerkt.

25 maart 2009 20:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ja, wie kent Dr Knauf nou niet. :mrgreen:

Welkom hier, verslaafde. :wink:

25 maart 2009 21:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht 
Hi Steven, das nog 'ns een degelijk verhaal. Leuk zo'n E36!

25 maart 2009 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
Hey broertje!! Leuk dat je je hier ook aangemeldt hebt.

Zoals de meesten wel zullen begrijpen, er komt natuurlijk nog een rijverslag met de 996 GT3 online. En natuurlijk ook een mooie photoshoot ;).

25 maart 2009 21:14
Profiel WWW Facebook  Twitter 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Welkom, leuk stukje. Verder is afschrijving negatief sparen, dus wie weet is die GT3 er eerder dan je denkt!

Aan de andere kant is het ook leuk om "onderaan" te beginnen en langzaam te groeien. Wat dacht je van een 968CS, kan je ook erg goed het circuit mee op!

25 maart 2009 21:22
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Welkom hier, goed verhaal!

25 maart 2009 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
'01 996 C2 Cabriolet
Bericht Re: Steven Nauta, duidelijk geinfecteerd...
Steven Nauta schreef:

Ik ken hier al een aantal leden; Jeroen Molinger, Ben968, DrKnauf, Mark Nauta natuurlijk...

Je kent mij toch ook Steven :shock:

:wink:

25 maart 2009 22:31
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
hey sjunkie xxxxl welkom hier bij al dat porsche tuig :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

25 maart 2009 23:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
ach mike is de raarste niet.

Maar goed, snel 1 kopen kunnen we touren.

26 maart 2009 0:30
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
fastboss schreef:
ach mike is de raarste niet.

Nou... daar zou ik nog wel eens een polletje aan durven hangen :mrgreen: Welkom Steven!

Wel leuk, ik heb exact jouw beemer ooit in dezelfde kleur en uitvoering 3 jaar als daily leasebak gehad. maar dan zonder al die extra's die jij erin geschroefd hebt... :lol:

26 maart 2009 8:43
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, broertje van.

26 maart 2009 16:57
Profiel WWW
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Leuke inleiding, welkom en veel succes met afstuderen!

26 maart 2009 19:57
Profiel
PorscheForum Rookie
BMW 325i E36
Franeker
Bericht 
Bedankt voor het warme welkom heren!

Organiseert het Porsche forum ook circuit dagen trouwens? Lijkt me een gezellige club om mee te sturen (ook al heb ik een BMW :oops: )

Zal de BMW nog wel even blijven rijden, ook omdat ik nog student ben natuurlijk. Ik wil ook niet zeggen dat ik alleen een GT3 ambieer, maar dit uitdrukking gebruikte ik om mijn enthousiastme over te brengen :wink: Ben ook erg gecharmeerd van types als de 968CS, 964 C2 en RS en Cayman. Dat laat ik allemaal open.

26 maart 2009 22:06
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Hou de evenementenkalender maar in de gaten :!:

27 maart 2009 14:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht 
ehm, ik vind dat je met die BMW beter thuis ben op een "driving-fun" forum ofzo... hier rijden Porsches!

...

:lol:

welkom!!
leuk dat je nu ook officieel Porsche gek bent, je had alleen nog een beetje overtuiging nodig.
en BMW's zijn ook super auto's! Ik blijf me verbazen over de bauwkwaliteiten van mijn oude e30 uit 1989 met 220.000 km...

27 maart 2009 22:25
Profiel WWW Facebook  Twitter 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Welkom. Tenminste een redelijk gezonde verslaving :mrgreen:

28 maart 2009 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
hai Steven,

Welkom man, leuk dat je hier ook hebt aangemeld. Ik laat je nog wel eens de turbo, cayman en GT3 RS proeven; qua rijkwaliteiten lijkt mij dit geen probleem voor je!

28 maart 2009 23:11
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Welkom hier Steven. Leuk dat jij en je broer dezelfde passie delen.
Wie van jullie beiden gaat als eerste zijn Porsche droom realiseren?

Laatst bijgewerkt door Ewout op 29 maart 2009 10:04, in totaal 1 keer bewerkt.

29 maart 2009 8:44
Profiel
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
welkom Steven :salut: ik hoop dat je droom snel vervult zal worden :)

29 maart 2009 8:53
Profiel
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
mooi verhaal trouwens zo zie je maar hoe raar het kan lopen :lol: ikzelf ben geinfecteerd door do993tupperware toen ik een keer met hem over het circuit ben meegereden :pale:

29 maart 2009 8:57
Profiel
PorscheForum Rookie
BMW 325i E36
Franeker
Jeroen, dat zijn altijd leuke berichten om te lezen! :wink: Lijkt me leuk om weer eens te kunnen genieten van het geweldige wagenpark. Ik vind je Cayman nog steeds een enorm bijzondere wagen. De Turbo zal ook erg goed van zijn plaats gaan. Al is de GT3 RS natuurlijk geniaal, wat moet dat een heerlijk rij-machine zijn.

Ewout, ik denk dat Mark eerder een Porsche zal rijden. Aangezien hij al bijna een Porsche had gekocht, een 968 ipv de M3 die hij nu heeft. Ik steek mijn studentenbudget op dit moment liever in het rijden van trackdays, Nurburgring, drift dagen enzovoort. Meer ervaring opdoen. Tegen de tijd dat ik verdien komt die Porsche vanzelf. Ik wil het natuurlijk wel meteen goed doen, want trackdays zal ik altijd willen blijven rijden.

Verder iedereen bedankt voor het warme onthaal!

30 maart 2009 0:30
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]