Auteur |
Bericht |
ruud&anna
928S4/GTSheemskerk
|
Porsche Speedster
Een crisis kan ook iets positiefs opleveren, omdat het zorgt voor nieuwe ideeën en zoals eerder in slechte economische tijden heeft Porsche al bewezen daar erg goed in te zijn
Dit is de ultieme gelegenheid voor Porsche om een tweezits cabriolet volgens de filosofie van Ferdinand Porsche te ontwikkelen, Porsche werkt aan een geheim project, binnen vier wil Porsche een kleine, zeer lichte midden motor roadster realiseren in de zelfde boeiende traditie als de 356 Speedster, de 356 Roadster woog slechts 760 kilogram en met 75 PK een topsnelheid van 180 KM.
In Zuffenhausen wordt er druk over een nieuwe Porsche gesproken volgens dezelfde puristische wortels als de 356 Speedster, de prijs moet onder de 40.000 euro worden om jonge fans van het merk binnen te halen, die als ze een goede carrière hebben gemaakt overstappen naar Boxster, Cayman, 911, Cayenne of Panamera.
Nu in tijden van financieel-economische crisis en het kooldioxide problematiek en Porsche baas Wendelin Wiedeking een meerderheid van de aandelen heeft, dus ook eigenaar is van de Volkswagen groep en Volkswagen een mid engined design concept onder de naam ”Blue sports” heeft gepresenteerd, met de maten van 3,99 meter lang, 1,75 meter breed en 1,26 meter hoog en een gewicht verdeling van 45 voor en 55 achter, is dit ook concept ideaal voor Porsche
Bij de Volkswagen groep zou een platform direct beschikbaar zijn, evenals de bijbehorende motoren. Bijvoorbeeld de Audi TT Roadster 272 PK motor, hoewel de TT Roadster met zijn aluminium panelen al de lichtste is in zijn klasse, streeft Porsche naar nog minder gewicht, ook wordt er gedacht aan een Volkswagen 1400 cc turbomotor van 160 PK, met deze motor is ook 200 PK te realiseren, natuurlijk met de snelle PDK, wat ook weer gunstig is voor het verbruik.
Als de directie het groene licht geeft komt deze reïncarnatie van de 356 op zijn vroegst in 2013 op de markt, eerst is Audi en Volkswagen aan de beurt, tot dan gaat Porsche aan het chassis werken zodat de auto sportiever aanvoelt als zijn concurrenten uit de VAG groep, misschien wordt het uitgevoerd met PASM en de voortreffelijke keramische remmen
Bron: Wolfgang Eschment
computer design :
http://www.porscheforum.nl/album_page.php?pic_id=41615
|
22 maart 2009 12:00 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Ik ben een jonge fan, en zou toch liever in een 911 rijden dan in dat, niet echt mijn ding ...
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
22 maart 2009 12:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Tsja, de volgende stap is wellicht een snelle hatchback. En wie weet is er wel behoefte aan een Panamera station. Nog meer winst valt er wellicht te behalen met een Mercedes A-klasse achtige, voor de mensen die graag Porsche willen rijden, maar de zit te laag vinden. Vergrijzing...
Ze moeten vooral zo doorgaan. Een Aston Martin vind ik ook wel aardig.
|
22 maart 2009 12:27 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Is dit niet gewoon de nieuwe boxster
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
22 maart 2009 12:35 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
dat hoop ik niet...
leuk klein boodschappenwagentje trouwens. Maar toch niet echt mijn kopje thee.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
22 maart 2009 13:46 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Porsche voor het hele gezin . . . . . .
Voor vader met de zakenrelaties een Panamera
Voor moeder om de boodschappen en de nakomeling van de creche te halen een Cayenne
Voor de geslaagde yuppie zoon een knappe 997
Voor de homofiele en knippende zoon een Boxster
En voor de onlangs in het bezit gekomen van een rijbewijs jongste telg van het gezin een nieuwe Speedster
In het grijze verleden ooit eens NIMA A gedaan en nooit meer toegepast, maar heet dit niet productpenetratie
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
22 maart 2009 14:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zou goed kunnen kloppen, want als liefhebber voel ik mij genaaid!
|
22 maart 2009 14:11 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
22 maart 2009 14:22 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Mij lijkt het wel wat ! Zo'n klein en licht cabriootje moet toch geweldig rijden. Voor mij het voordeel van de twijfel en valt dus ook niet in de categorie KJN en Panamera.
_________________________________________ ......
|
22 maart 2009 14:32 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Porsche Speedster
|
22 maart 2009 15:33 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Op zich ziet het er niet verkeerd uit. Zakelijk gezien wss een goed idee, historisch gezien, tjsa.......... Reeds veel besproken, Porsche wordt alleen steeds minder exclusief.....
De 1 vindt een A.M. mooi, de ander...............denk dat ik maar op zoek ga naar een 2CV...
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
22 maart 2009 16:04 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Met mijn broek aan
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 maart 2009 16:10 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
weer een nieuwe 'shared platform' met VW
VW komt namelijk met precies zo'n zelfde speedster...
en dan weer het domme marketing geleuter met verwijzingen naar de 356
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 maart 2009 18:00 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
de nieuwe 356 was en is de 911.
Al de andere modellen zijn leuk maar op een ander niveau.
Wss is dat weer een model dat zijn waarde niet zal behouden en bij de 924, 944 qua prijzen zal komen. Kijk maar naar de Boxster. Men probeert ze 2 de hands wel wat hoger te positioneren maar uiteindelijk gaan er zoveel van gemaakt worden dat er niets exclusiefs meer aan is. + ze rijden als een gewone standaard wagen
|
22 maart 2009 18:58 |
|
|
Stijn van Kooten
|
dit is wel vet: Ik hoop echt er zo'n 997 spedster ooit nog eens komt
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
Laatst bijgewerkt door Stijn van Kooten op 22 maart 2009 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 maart 2009 19:11 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
van alleen 11jes kan de kachel niet branden.
_________________________________________ oud is beter
|
22 maart 2009 19:15 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
@ruud&anna;
Ik vind het een zeer gave auto, om te zien, een soort naked Porsche lijkt me wel wat. Op de foto ziet deze er nog wel zwaar aangekleed uit, maar nogmaals; Gaaf!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
22 maart 2009 19:16 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Elke Sjors z'n eigen Porsche.
|
23 maart 2009 12:24 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
de 911 van Quasimodo
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 maart 2009 14:37 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
dan liever een nieuwe ouwe hoor...
|
23 maart 2009 15:19 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Gedeeld platform met VW verhaal kennen we... Heeft al eens een leuke middenmotor sportwagen met bescheiden motorische prestaties (d.w.z. de type 4 motor) opgeleverd, maar in Europa was het geen marketing succes (i.t.t. de VS/Californie). Deels omdat onduidelijk was wat je kocht; een VW of een Porsche? Carrosserie door Karmann, 4 cylindermotor door VW, versnellingsbak (901 met omgekeerd diff.), stuurinrichting en zo nog wat door Porsche. De aanvankelijke 6 cylinder 914 uitvoeringen met Porsche motoren waren bijna net zo duur als de 911 T 2.0 en zijn daarom maar kort geproduceerd (te weinig verkoop). Terwijl het de betere auto was in termen van rallye en race prestaties.
Ik heb het over de 914.
Vanuit die optiek is het misschien niet zo verstandig van Porsche om aan de onderkant een segment erbij te maken. Maar het zal wel zijn economische redenen hebben. Overigens vind ik dat de Boxster de rol van instap Porsche sportwagen al heeft ingevuld. Zoals Clemens ook al zei...
En een 997 Speedster lijkt weer op een platgeslagen Kever. Zijn we inderdaad terug bij af = 356.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
26 maart 2009 13:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De Boxster is er om dezelfde reden gekomen als dat ze nu aanhalen. Het merk toegangkelijker maken voor het brede publiek.
Blijkbaar heeft Wiedeking beslist dat het nog niet toegankelijk genoeg is, dus nu moeten de Golf GTI rijders aangesproken worden. Van zodra dat deze zo goed als binnen zijn, is het de tijd voor...........
Een van de iconen van Porsche, de Speedster word hier gewoon verkracht.
De Speedster heeft men inderdaad ook op de markt gezet om open te breken op de Amerikaanse markt en zo te bouwen aan hun exclusief merk. Nu kunnen ze enkel maar minder en minder exclusief worden. Ze gaan dus de Speedster gebruiken om ongedaan te maken wat zijn voorganger heeft opgebouwd.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 maart 2009 13:58 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Nostalgie, romantiek, hang naar vervlogen tijden, vroeger was alles beter, individualiteit en zo kan ik nog wel meer verzinnen.
Geef Porsche eens ongelijk dat ze refereren aan een icoon als de 356 Speedster! (die nota bene alleen in de VS op de markt is geweest...)
Maar of het een terechte referentie is...?
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
26 maart 2009 14:15 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
+1
Net zoals de 550 met die belachelijke Boxster '550 uitvoering' (en zo zijn er recent nog wel wat voorbeelden op te noemen)
Bovendien moet je wel een erg grote debiel zijn als je een auto met middenmotor gaat vergelijken met een 356 (speedster)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 maart 2009 16:30 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
dit is toch het debielenforum toch jatochjeweettogggg
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
27 maart 2009 18:13 |
|
|