Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 18:35

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
alarm 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2
sittard
Bericht alarm
hallo allemaal.

in mijn porsche zit een gt alarm dat door porsche antwerpen is ingebouwd

in '94. Nu moet ik mij alarm scm laten keuren ieder jaar. Aangezien

het in belgie is ingebouwd wordt het niet goedgekeurd en moet ik

het alarm laten uitbouwen en een nieuws scm alarm laten inbouwen.

klopt dit? :shock:

27 maart 2009 19:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Re: alarm
Vanuit standpunt SCM lijkt me dit ook wel zo logisch... Er valt toch niet te zien of te controleren wat er in zit? Daarvoor moet je het op zijn minst uitbouwen. En dan is nog maar de vraag wat er in zit. Of kun je dit aantonen met Belgische papieren? Dat zou misschien mogelijkheden openen.

Als de bedrading van alle deurcontacten en naar het contactslot goed is dan is het misschien relatief eenvoudig om een nieuwe alarmcentrale (met bewegingssensor) aan te leggen. Maar dat zou je bij de installateur moeten navragen.

Bel anders eens met SCM = Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging Rietbaan 40-42 Postbus 393 2900 AJ Capelle a/d IJssel tel: 010 284 34 00

Laatst bijgewerkt door Anton op 28 maart 2009 10:47, in totaal 1 keer bewerkt.

28 maart 2009 10:44
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Hier kan je controleren of je GT systeem een typegoedkeuring heeft/heeft gehad: http://www.scm.nl/sites.php?mmid=7,22&desc=Systemen
Als je systeem op die lijst voorkomt, kan je vlgns. mij je alarm gewoon aanbieden voor een SCM-keuring/certificaat, ook al is het in Antwerpen ingebouwd .
Als je systeem niet op die lijst voorkomt ben je vlgns mij idd. de pineut en zal je aan een ander systeem moeten geloven.
Maar 100% zeker ben ik ook niet. :? (en terecht als ik onderstaande post doorlees) :roll:
Het riekt wel erg naar gedwongen winkelnering; slegs vir Nederlandsche Waar.

Had je dit recente topic al doorgelezen? viewtopic.php?f=17&t=7903&start=0&hilit=alarm+keuren
Staat redelijk nuttige info over wel/niet SCM keuren.

Laatst bijgewerkt door Airhead op 28 maart 2009 11:16, in totaal 2 keer bewerkt.

28 maart 2009 10:57
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
toettoet schreef:
Aangezien het in belgie is ingebouwd wordt het niet goedgekeurd en moet ik het alarm laten uitbouwen en een nieuws scm alarm laten inbouwen.

klopt dit? :shock:

Ja, helaas klopt dit. Ook als het een systeem is dat in NL SCM-goedgekeurd is!
SCM stelt niet alleen eisen aan het systeem zelf, maar ook aan de manier van inbouwen. Bovendien moet er een oranje SCM-sticker op de hoofdunit zitten en dat kan (uiteraard) niet bij een systeem dat in het buitenland is ingebouwd.
Aanpassing van het systeem door slechts de hoofdunit te vervangen door een nieuw exemplaar met sticker is vrijwel nooit een oplossing aangezien de manier van aansluiten (bedrading, verbindingen, plaats onderdelen, ...) meestal ook niet conform de eisen is.

Wat je wel zou kunnen laten doen is laten testen en verklaren dat het systeem SCM-gelijkwaardig is. Er zijn verzekeringsmij'en die daar gelukkig ;) genoegen mee nemen. Je zou ook een verzekeringsmij kunnen nemen die geen eisen stelt aan een alarm :idea: .

Been there, done that, got the solution! :wink:

28 maart 2009 11:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Ik heb voor een min of meer gelijke situatie gestaan. Dit heeft me inderdaad ook een nieuw alarm gekost.

28 maart 2009 17:29
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]