Auteur |
Bericht |
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Verschil tussen lange en korte "G krul/pijp"
Op mijn 964 is al een cat. vervanger en een cup pijp gemonteerd, nu ben ik toch benieuwd hoe het klinkt met boven genoemde krul.
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de twee versies? (los van de lengte en de betere bevestiging )
Wellicht dat de kortere meer herrie maakt dat dan de lange?
Alvast bedankt.
|
23 maart 2009 12:53 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
volgens mij de tegendruk door de lengte.
maar vind het een aardig prijs verschil, en zal wel niet merkbare pk leveren.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
23 maart 2009 13:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 maart 2009 14:47 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Eric,
Bedankt voor de reactie, ik heb alleen niet het verschil tussen tussen de de twee versies van de G-pijpen kunnen vinden (misschien maakt het ook wel niks uit).......ik heb overigens wel kunnen lezen dat een cup pijp icm met een bocht toch eigenlijk iets te veel van het goede is
|
23 maart 2009 15:35 |
|
|
horn
PF #57
|
wat míj betreft wel, maar dat is voor iedereen anders (ook afhankelijk van je buren ). er zijn mensen die een cuprohr icm een g-pijp een prettige combi vinden (de Joyman bijv., maar die woont ook in het rustieke Friesland). Heb nooit eerder gehoord van twee verschillende formaten g-pijp. Maar ik heb altijd begrepen dat it's not the size that matters...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 maart 2009 15:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dan heb ik je blijkbaar verkeerd begrepen. Mij zijn geen verschillende versies van de G-pijp bekend. Misschien maken afbeeldingen het duidelijk(er) wat je bedoelt?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 maart 2009 15:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De langere schijnt wat meer vermogen op te leveren. Geluid is redelijk gelijk.
|
23 maart 2009 15:50 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Als ze dat tegen je zegt terwijl ze je bemoedigend op de schouder klopt, zou ik me écht zorgen gaan maken
|
23 maart 2009 16:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
23 maart 2009 17:04 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Maar dus wel verschil in vermogen?!
|
23 maart 2009 17:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... niet zoveel dat jij wat gaat merken
|
23 maart 2009 17:41 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Het 'lange' model ziet er zo uit.
van Design 911 UK. FVD heeft er ook zo een, die lijkt meer op de beschrijving van Olaf.
Door de grotere lengte van het totale systeem krijg je m.i. een andere
basistoon in het geluid met deze iets langere bocht. Resonantie vindt op
een lagere frequentie plaats dan bij het korte G-pijpje. M.a.w. als er al
hinderlijke dreun is, dan is die er met de langere bocht op een lager toerental.
Kan dus m.i. heel veel uitmaken tussen de twee G-pijpjes.
BTW, ik heb zelf alleen een CUP rohr en vind dat mooi zat.
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
23 maart 2009 18:19 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Ik ben toch wel benieuwd hoe het klinkt met zo`n lange G-krul....ik ga maar eens voorzichtig op zoek (ebay etc.)
Bedankt voor de input!
|
26 maart 2009 19:57 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Heb inmiddels alle varianten geprobeerd om een iets sportiever geluid dan standaard te krijgen.
sportcat + rest origineel
sportcat + G bocht (kort en lang)
sportcat + G en Cup (herrie!!!!)
sportcat + cup rohr
De laatste is wat mij betreft het mooiste. Ik vond de beide G bochten een echt hinderljke resonantie hebben tussen 1500-2800 rpm. ook omstanders vinden de G bocht niet mooi.
ik rijd wel met een konisch luchtfilter en een powerbox! het luchtfilter maakt boven 5500 een mooi geluid en geeft nog een duwtje in de rug!
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
27 maart 2009 20:37 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Re: Verschil tussen lange en korte "G krul/pijp"
Ik had vroeger de cup rohr, nu vervangen door de lange G-bocht + een sportkat en het geluid is echt veel vetter, maar ook een stuk luider. Ik wil niet meer terug. In mijn album vind je een afbeelding van deze g-bocht. Misschien kunnen 2 filmpjes dat qua geluid duidelijk maken (zelfde auto): http://www.youtube.com/watch?v=5jO8k5PdBBQ (cuprohr) http://www.vimeo.com/3832400 (g-bocht + sportkat)
|
28 maart 2009 15:46 |
|
|