Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:37

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
olie buiten via luchtfilter 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht olie buiten via luchtfilter
Ik ben bezig aan een 2.7 die zijn olie buiten 'pompt' via de luchtfilter.

Olie staat op peil. Trechtertje zit in de buis naar de luchtfilterbehuizing.

Wat me opgevallen is dat de presure relief valve van het nieuwe type is en de veren van het oude type (veren zijn nieuw).
Zou dit daardoor kunnen komen dat de motor de olie buiten smijt?

30 maart 2009 20:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 1974
Bericht Re: olie buiten via luchtfilter
Bij te veel olie gooit hij het er via de carterontluchting-slang (van olie tank naar luchtfilterhuis achter het luchtfilter) uit.

Ik bleek een verkeerd type peilstok in de tank te hebben hangen.... waardoor te veel olie.

Ik zou zeggen... probeer eens met een laag olie pijl... kijken of dat verbetering geeft.
Zo niet... dan kun je dat uitsluiten.

(O... ja... wel op je juiste mannier olie peilen.... daar is op dit forum al veel over gezegd (maar het gaat nog vaak verkeerd))

Succes!

Coen.

30 maart 2009 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Oliepeil is goed. Het peilen ben ik ook gewoon geworden met de 911jes :wink: Vroeger nooit problemen gehad maar sinds de revisie loopt alles in het honderd. Motor draait nu goed na de benzineverdeelkop vervangen te hebben maar mijn verbruik ligt nog steeds op +- 35-40 liter en mijn olie vliegt er langs de luchtfilter uit. Raar maar waar de motor draait deftig. Juist krijg ik de wagen ook niet boven zijn 70 graden terwijl ervoor ik steeds na een 40-50 km aan zijn 85-90 graden kreeg

30 maart 2009 21:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
KEV-911 schreef:
sinds de revisie loopt alles in het honderd

Denk je dat het daar aan ligt? Wie heeft hem gereviseerd dan?

31 maart 2009 16:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
een belsj :?: :mrgreen:

31 maart 2009 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S2 en 944 N/A Sky Limit 2.5 liter klasse racer
Nijmegen
Eigenlijk kan je olie alleen via je carterontluchting in je luchtfilter terecht komen. Het lijkt wel of je enorme overdruk in je carter hebt...

31 maart 2009 17:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944/ ex 914-6 / ex 911 T
Rotterdam
Drewster schreef:
Eigenlijk kan je olie alleen via je carterontluchting in je luchtfilter terecht komen. Het lijkt wel of je enorme overdruk in je carter hebt...

Hmm 2,7.
Dan zou ze bij het oliepeilen ook olie uit de vuldop moeten persen?
Heeft de motor lang stil gestaan? Is het mogelijk vervuiling / dichtslippen van oliekanaaltjes ?

http://www.docu-check.nl

01 apr 2009 14:38
Profiel WWW
Even carter ventilatie nakijken, en pijpje achterop nakijken of dit niet verstopt zit. :idea:

01 apr 2009 14:49
PorscheForum Rakker
944 S2 en 944 N/A Sky Limit 2.5 liter klasse racer
Nijmegen
Guardian schreef:
Drewster schreef:

Hmm 2,7.
Dan zou ze bij het oliepeilen ook olie uit de vuldop moeten persen?
Heeft de motor lang stil gestaan? Is het mogelijk vervuiling / dichtslippen van oliekanaaltjes ?

Carterontluchting zit toch lager dan de vuldop?
Het is dat of via het inlaatkanaal, lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij wel goed loopt. Andere wegen naar het luchtfilter heb je niet...

01 apr 2009 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
de 'darmpjes' zijn nieuw. Ik ben vandaag achter een nieuwe oliethermostaat geweest en nieuwe overdrukpistons + veren.
Tevens een nieuwe luchtfilterbehuizing meegebracht voor de k-jet voor het geval daar ergens een klein lek inzit voor het serieuze verbruik dat ik momenteel heb met die blok

03 apr 2009 20:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
KEV-911 schreef:
de 'darmpjes' zijn nieuw. Ik ben vandaag achter een nieuwe oliethermostaat geweest en nieuwe overdrukpistons + veren.
Tevens een nieuwe luchtfilterbehuizing meegebracht voor de k-jet voor het geval daar ergens een klein lek inzit voor het serieuze verbruik dat ik momenteel heb met die blok

Goede avond Porsche liefhebbers,

Ik heb eigenlijk een soortgelijk probleem. Tijdens het rijden totaal geen olieverbruik. Bij hert stiltaan en stationair lopen ook niet, maar op het moment dat je de motor uit zet begint hij te lekken, en gooit hij de meerolie die erin zit eruit.

Wat kan dat zijn?
Ook verkeerde oliepijlstok en hoe weet ik dat ik de verkeerde heb ? Lengte ?
Overdruk
Stoomt de olie niet genoeg naar voren.
Waar gooit ie het eruit etc etc.

Ik heb als de motor draait :
Geen overdruk bij de olievuldop.
Geen overdruk uit het peil gat.
Geen blauw of zwarte rook uit dfe uitlaat.
Motor draait edn start prima.

Wie kan me helpen wat zou het kunnen zijn.

Erwin

06 jun 2009 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bij een garage een compressiemeting laten doen. Als er een bougie zwart van de olie uit komt en die cillinder geen compressie heeft heb je de bron gevonden.

07 jun 2009 1:23
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
mijn probleem is opgelost. De benzineverdeelkop was versleten (3 verschillende geprobeerd die al een tijdje opzij lagen) en blijkbaar staken die teveel benzine waardoor de benzine bij de olie terecht kwam en het oliepijl steeg. Als het oliepijl steeg duwde de motor de olie via de luchtfilter naar buiten.

Nieuwe verdeelkop en mijn verbruik is gedaald van +-40l naar 12l/100km en mijn olieprobleem is daarmee ook opgelost :ba:

advies :D koop steeds een nieuwe benzineverdeelkop want die oude zijn meestal kapot van in aanraking met de lucht te komen.

07 jun 2009 10:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
KEV-911 schreef:
mijn probleem is opgelost. De benzineverdeelkop was versleten (3 verschillende geprobeerd die al een tijdje opzij lagen) en blijkbaar staken die teveel benzine waardoor de benzine bij de olie terecht kwam en het oliepijl steeg. Als het oliepijl steeg duwde de motor de olie via de luchtfilter naar buiten.

Nieuwe verdeelkop en mijn verbruik is gedaald van +-40l naar 12l/100km en mijn olieprobleem is daarmee ook opgelost :ba:

advies :D koop steeds een nieuwe benzineverdeelkop want die oude zijn meestal kapot van in aanraking met de lucht te komen.

Hoe heb je dit getest. Waar zit de benzineverdeler en hoe kwam je erachter dat er benzine bij de olie kwam.

Tevens waar uit zie je de olie vias het luctfilter naar buiten lopen. Met andere worden hoe kan ik checken dat de olie via het luchtfilter naar buiten loopt.

Merci,

Erwin

07 jun 2009 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bij de k-jet zit de benzineverdeelkop rechts achteraan de luchtfilterbehuizing.
Hoe heb ik het verbruik getest. Door met de wagen te rijden en als je +-200 km doet met een volle tank van +80 l dan weet je het vrij snel :wink:

Mijn oliepijl dat steeg. Wel de CO van mijn wagen was goed maar het verbruik bleef hoog + mijn oliepijl steeg constant + rook naar benzine. Dus de logica is vrij snel gemaakt. Waarom de benzineverdeelkop de oorzaak was. Ik heb heel mijn injectiesysteem volledig tot de luchtfilterbehuizing systematisch vervangen door nieuwe onderdelen en alles bleef redelijk gelijk tot dit stuk vervangen is geweest dan was alles opeens opgelost :D

09 jun 2009 22:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Edit: Als je reageert op een direct daarboven staande post, hoef je deze niet te quoten.

Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken of dat bij mij ook zo is.

11 jun 2009 10:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]