Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:24

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
17 jaargangen Auto Motor und Sport 112 nummers Porsche tests 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S 2004
Zutphen
Bericht 17 jaargangen Auto Motor und Sport 112 nummers Porsche tests
Ik ben een beetje aan het opruimen, en ik heb 17 jaargangen Auto Motor und Sport doorgebladerd. Ik heb 112 complete nummers (in 3 dozen) waarin Porsche tests staan. In totaal zijn het 135 artikelen, vanaf 1979 tot en met 1995. Allerlei typen Porsches zitten hier natuurlijk bij, zoals 924, 944, 968, 911 in allerlei variaties en generaties, 928, 959, ook wat race- en rally-auto's. Ik wil deze verzameling compleet verkopen, voor de schappelijke vaste prijs van 135 euro, dat is slechts 1 euro per artikel. Wel zelf even ophalen, omgeving Tiel in de Betuwe. Als je dat nu eens over een week of twee/drie doet, kun je gelijk de mooie bloesem in de Betuwe bewonderen, en er een ritje aan vastknopen.

De nummers zijn in redelijke staat, soms zijn de omslagen wat geschaafd of de nietjes iets uitgescheurd, maar de artikelen in de bladen zijn gewoon netjes. Ik heb er een briefje tussen gestoken, dus je kunt de artikelen snel vinden.

Ik hoor het wel, Hugo van der Vlist, 0344-604274.

Laatst bijgewerkt door Hugo44 op 02 apr 2009 17:20, in totaal 1 keer bewerkt.

01 apr 2009 15:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 17 jaargangen Auto Motor und Sport 125 nummers Porsche tests
Welkom hier,

Wellicht dat je iets meer zou kunnen vertellen dan alleen jouw tijdschriften verhaal.
Wat is je Porsche verhaal ?

Succes met de verkoop en vergeet de donatie niet na verkoop via dit forum. :wink:

01 apr 2009 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2004
Zutphen
Hoi Patrick, mijn Porsche verhaal is nog niet zo uitgebreid. Ik heb ooit eens een keer in een Boxster gereden, via Autovisie. Ik overweeg nu een Boxster S aan te schaffen, maar ik moet eerst een Mini Cooper kwijt, of een Audi oerquattro 20v, die heb ik ook te koop (advertentie staat op www.acgn.nl en marktplaats).

Gisteren had ik een serieuze kijker voor de Mini, dus wie weet komt die Boxster er snel. Ik was totnutoe veel met Audi's bezig, dat blijf ik ook doen, maar ik vind het wel aardig om eens wat andere merken uit te proberen. Dan ligt Porsche wel voor de hand. Ik heb trouwens al wel een Porsche produkt gereden, een Audi RS2 Avant, een Audi S2 die met hulp van Porsche nog wat extremer was gemaakt. Die RS2 verkocht ik een maand geleden, en zo kwam ik aan de Mini Cooper. Leuke auto, een Park Lane uitvoering met weinig kilometers, maar ik hoef hem niet te houden.

Die donatie zal ik aan denken, als tenminste iemand hier die tijdschriften koopt...

Hugo.

01 apr 2009 19:02
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Heb je deze te koop staan?

Afbeelding

Ik ben erg geinteresseerd in de bladen uit 88 en 89...

01 apr 2009 19:47
Profiel
Dat is een andere rad911. :idea: :wink:

Maar even iets anders Hugo44, is een mooie en aparte Audi die oer quattro, maar je bedrag om deze volledig te laten overspuiten voor 3000 euro met de plekken die je op gedetailleerde foto's laat zien. :roll:
En volgens mij is hij al een keer her of bij gespoten. :idea:

Maar succes en hoop dat je snel een Porsche kan verwezenlijken. 8)

01 apr 2009 21:34
Timeless
@Hugo , als het nou een sport oer quattro zou zien , dan had de Boxster S erg snel op het grind pad gestaan :wink:

blijven iconen de oer Quattro's , succes :!:

01 apr 2009 21:46
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Dan was het waarschijnlijk een 997 geworden voor hem na verkoop :!: :wink:

01 apr 2009 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2004
Zutphen
@Cabrio wim: wat wilde je zeggen over die 3000 euro? Ik begreep het niet helemaal. Een kennis van mij, die al vaker voor mij auto's heeft gespoten, en ook oerquattro's kent, heeft die prijsopgave gedaan. Ik hoef dan zelf niets te doen, dus afbouwen en opbouwen doet hij ook. Dat is bij zo'n auto aardig wat werk, de bumpers moeten er ook af, die zijn voor en achter in 2 delen, en moeten ook los gespoten worden. Alle ruiten gaan er uit en er zit een kanteldakje in. Verder zit bij de prijs in het ontroesten van de subframes en aandrijving, en tectyleren. Leek mij niet te duur.

Een 20-klepper is een stuk duurder dan een 10-klepper, die je meestal ziet. Er is momenteel nog een 20-klepper te koop, daar wordt 32000 voor gevraagd. Die heeft wel een ton meer gelopen, maar hij hoeft niet overgespoten te worden. Dat is een zwarte, ik vind zelf een witte veel mooier.

Hugo.

01 apr 2009 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2004
Zutphen
@Rad911: ja, het probleem is dat als ik alles ga splitsen ik nog van alles over houd en het is veel meer werk. Voorlopig verkoop ik alles samen. Het kost niet veel, toch? Er wordt voor losse nummers al snel 3 euro per stuk gevraagd.

01 apr 2009 22:37
Profiel
Hugo44 schreef:
@Cabrio wim: wat wilde je zeggen over die 3000 euro? Ik begreep het niet helemaal. Een kennis van mij.

Dat het erg goedkoop is omdat er veel werk aanzit.
Maar wat je nu nog allemaal opnoemt voor datzelfde bedrag. :shock:
Maar zie het al. :wink:

01 apr 2009 22:45
718 Cayman S
Loosdrecht
Hugo44 schreef:
@Rad911: ja, het probleem is dat als ik alles ga splitsen ik nog van alles over houd en het is veel meer werk. Voorlopig verkoop ik alles samen. Het kost niet veel, toch? Er wordt voor losse nummers al snel 3 euro per stuk gevraagd.

Hmmm... het is niet echt duur, maar mijn vrouw ziet me al aankomen met zo'n stapel papier. :(

01 apr 2009 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2004
Zutphen
Het is minder dan een meter in de boekenkast. Als je de artikelen er uit zou halen past het in een map. Maar sommige 'verzamelaars' houden er van om het hele nummer te bewaren. Dus daarom heb ik de artikelen er niet uitgehaald.

02 apr 2009 9:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2004
Zutphen
@cabrio wim: die kennis van mij die de auto kan overspuiten doet dat deels in zijn eigen tijd, dat scheelt een stuk. Als ik het gewoon bij een willekeurige spuiter zou vragen kost het al snel het dubbele, en ze maken van alles kapot bij het demonteren.

Die roest aan de onderzijde is niet ernstig, is eenvoudig te behandelen met Fertan en dan te tectyleren. Deze auto is nu ruim 18 jaar oud, zo zien de meeste oerquattro's er uit als er in die tijd niets aan gedaan is. De eerste types van 1981 en 1982 waren pas echt slecht met roest. Dan moet je meestal wel aan de carrosserie lassen.

Die 20-klepper kan er dus voor 30000 euro weer pico bello bij staan, technisch is er niet heel veel werk aan, remmen, banden, een radiateurtje, dat is het wel zo ongeveer. Nieuw kostte deze auto in 1990 al 160000 gulden. Ik denk dat het wat zeldzamer is dan een mooie Porsche 911 uit 1990...

02 apr 2009 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2004
Zutphen
Bericht Re: 17 jaargangen Auto Motor und Sport 112 nummers Porsche tests
Prijsverlaging, nu 112 nummers Auto Motor und Sport met Porsche tests voor 125 euro, en dan krijg je er nog wat Porsche tijdschriften bij, wat persfoto's en een modeloverzicht-folder. Wie?

21 apr 2009 12:50
Profiel
Hugo44 schreef:
@cabrio wim: die kennis van mij die de auto kan overspuiten doet dat deels in zijn eigen tijd, dat scheelt een stuk. Als ik het gewoon bij een willekeurige spuiter zou vragen kost het al snel het dubbele, en ze maken van alles kapot bij het demonteren.

Die roest aan de onderzijde is niet ernstig, is eenvoudig te behandelen met Fertan en dan te tectyleren. Deze auto is nu ruim 18 jaar oud, zo zien de meeste oerquattro's er uit als er in die tijd niets aan gedaan is. De eerste types van 1981 en 1982 waren pas echt slecht met roest. Dan moet je meestal wel aan de carrosserie lassen.

Die 20-klepper kan er dus voor 30000 euro weer pico bello bij staan, technisch is er niet heel veel werk aan, remmen, banden, een radiateurtje, dat is het wel zo ongeveer. Nieuw kostte deze auto in 1990 al 160000 gulden. Ik denk dat het wat zeldzamer is dan een mooie Porsche 911 uit 1990...
Hangt ervan af welke 911..

21 apr 2009 15:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster S 2004
Zutphen
Heeft er eigenlijk wel iemand interesse in testverslagen uit Auto Motor und Sport???

11 mei 2009 12:03
Profiel
Dat lijkt me een inkoppertje.................
Afbeelding

11 mei 2009 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 2004
Zutphen
ja dat kan altijd nog.

11 mei 2009 21:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]