Auteur |
Bericht |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
03 apr 2009 0:37 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
ja, maar ik bedoel voor op de weg; daar wil je toch niet in een bmw gezien worden klopt, ik heb me niet ingeschreven voor het hele seizoen; mijn klasse is verdwenen en ik ben aan het bezinnen wat te doen dus dit jaar maar een paar losse races waarschijnlijk
_________________________________________ Got coffee?
|
03 apr 2009 7:40 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
De vraag van de topicstarter luidde: "waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper".
Ik denk dat hij inmiddels een mooi antwoord heeft gekregen.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
03 apr 2009 7:42 |
|
|
Patrick
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
En alle mening daarover. Maar ik denk dat hij wel voldoende info heeft om een afweging te maken en daar gaat het uiteindelijk om. Of de toon onderling altijd even aangenaam is geweest.............
|
03 apr 2009 8:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Dit is nou zo'n typische PvdA post. Mijn buurman is Marokkaan, hij is erg aardig en dus zijn alle Marokkanen aardig. En dus zijn alle negatieve verhalen racistisch en opgeklopt gel.l! Ik geniet ook van mijn 911. Maar als ik er een koop waarvan de motor na 2 maanden overleden is en ik vervolgens 12 mille mag betalen voor een nieuwe dan geniet ik niet. En DAT probeer ik dus te voorkomen.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 apr 2009 8:16 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
een collega van mij heeft er ook een een c2 cabrio uit 2000 met handbak, ca. 60k gelopen.. super auto en rijdt als een scheermes !!
toch is het vreemd wat de negatieve berichtgeving rond deze motor met je gevoel doet, want het blijft toch altijd door je hoofd spelen gek genoeg.....ik blijf erbij dat dit vanuit Porsche direct getackeld had moeten worden met een regeling om deze latente negatieve mind set weg te nemen...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
03 apr 2009 9:33 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Ja laten we hier maar stoppen. Binnenkort komt er vast weer een nieuw topic over de 996 3.4 en beginnen we weer met deze geweldige discussie. @ Marco: ga je het komende raceseizioen vast wel weer eens tegenkomen (jij op het podium ik op de tribune )
|
03 apr 2009 9:43 |
|
|
jervanwee
geen meer maar ze was een 911 3,2amsterdam
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
mijn dank is groot.
voor elke keuze, wel of niet, zijn er voldoende redenen.
Ik ga eens goed nadenken en mijn centjes tellen
_________________________________________ life is too short, play more
|
03 apr 2009 10:38 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
De problemen die er meet 964'ers en 993'en zijn daar wil niemand van weten. Ook die auto's hebben enorm veel problemen gekend (krukaslagers, kettingspanners, cylindertapeinden, olielekkages etc etc). En nog steeds is de achterwiel ophanging van een 993 bijvoorbeeld een zorgenkindje. Maar ja, daar mag niet over gesproken worden. En ook de nieuwere 996 3.6, 997 MKI en Boxster/Cayman is absoluut niet probleemloos. Ook daar zijn heel wat motoren van defect gegaan. Maar dat IMS probleem dat in al deze motoren zit waarbij de hele aslagering af breekt wordt allemaal op hetzelfde hoopje plof-motor gegooid of je hoort er niemand over. Pas sinds de 997 MKII heeft Porsche het ontwerp daarvan volledig aangepast. De motoren overigens die ruim de 150k zijn gepasseerd en open zijn geweest hebben echter laten zien dat de slijtage vele malen minder is dan bij de luchtgekoelde motoren. Dus alles heeft voor en nadelen. En zoals al eerder gezegd. Ga toch eens lekker genieten van je 911 wat voor bouwjaar het ook mag zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 apr 2009 11:47 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Volgens mij zijn daar juist voorbeelden genoeg van te vinden op het PF en wordt het door niemand ontkend. Ook wordt iemand die er vragen over stelt er steevast op gewezen. Dus Wat een verhitte discussie weer . Ieder heeft recht op zijn mening over de 996 3.4 en moet voor zichzelf uitmaken of hij het risico wil lopen en het uiterlijk op de koop toe wil nemen .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 apr 2009 13:22 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
_________________________________________ Got coffee?
|
03 apr 2009 13:35 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
gewoon dreizweier, niet Marco?
_________________________________________ oud is beter
|
03 apr 2009 13:49 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Briljant, dat kende ik nog niet!
|
03 apr 2009 13:51 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
3.2 ; super auto; een van de weinige die opschrijving heeft...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
03 apr 2009 13:53 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Een grote beurt voor een 964 of 993 voor 6k? Heb ik nooit gehad...
|
03 apr 2009 14:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
6K Voor 1 grote beurt aan een 964/993? Verwijt echter niet een ander dat ze onjuiste argumenten gebruiken of hypen om vervolgens zelf met drogredenen te komen .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 apr 2009 14:37 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Dan heb je wel een goeie beurt gehad ja 959,000 hits. Is dat een teken
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 apr 2009 14:53 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Reactie overbodig...
|
03 apr 2009 16:20 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Schijnen toch ernstige problemen te kunnen hebben met een roestige carrosserie. Ik heb er al een aantal gezien met vuistdikke gaten. Verder kunnen ze allemaal problemen krijgen met gebroken tapeinden in de motor. Dure reparaties.
|
03 apr 2009 16:24 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
klopt ! de nette exemplaren zijn echter flink gestegen in waarde de afgelopen 3-5 jaar,, grapppig om te zien..
onderhoudskosten zijn zeer wisselend qua omvang, moet je een beetje mazzel mee hebben ...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
03 apr 2009 16:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
De vraag is dus wanneer een uitwas geen uitwas meer is
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 apr 2009 16:40 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Kijk en dit herken ik heel goed . In mijn geval , wilde zeker een 911 en een modern interieur . Blijft alleen de 996 over , en toen was een 3.4 financieel de max voor mij ,omdat mijn 3.2 uit ´83 na 2 maanden een motorschade had van 25.000 (toen nog guldens). Dus als de centjes niet verder gaan dan een 3.4 , kan je bij een a.k.k. specifiek vragen stellen (bij de porschespecialist) over het plofrisico van desbetreffende auto.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 apr 2009 18:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
..... maar hoe goed ik ook zou zoeken, het aantal grote beurten bij een 964/994 van ± €6K zal nooit in de buurt komen van ±18% (bijna 1 op 5) van alle uitgevoerde grote beurten .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 apr 2009 19:02 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Sorry dat ik het nogmaals moest quoten , maar vind persoonlijk dat meningsverschillen per P.B. moeten gaan En niet OFF TOPIC in een topic . SORRY.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 apr 2009 19:48 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 apr 2009 20:40 |
|
|