Auteur |
Bericht |
Bimmer
993 4S ('97)Sant Pere de Ribes, Spanje
|
In de war......
Eind dit jaar kom ik terug van Spanje naar Nederland en ik heb het idee om hier een Porsche te kopen aangezien dat in prijs toch wel scheelt, zeker omdat ik nog een half jaar hier blijf wonen en zo de BPM kan omzeilen.
Omdat het budget ook niet oneindig is ben ik eerst gaan kijken naar een 986S uit 2003, 2004 en een paar mooie gezien (o.a. een 50th anniversary met 19k op de teller). Maar jullie weten hoe dat gaat: met een paar duizend meer kun je ook een 987 kopen en soms zelfs een 987S.
Vandaag echter een supermooie 996 Cabrio uit 2000 gezien met alle opties, boekjes, in onberispelijke staat, met 54k op de teller en een hele goede prijs (33k is vraagprijs). Ik was op slag verliefd maar ben toch wel geschrokken van de negatieve verhalen over de 3.4l motor van de 996.
Moet ik de 996 uit mijn hoofd zetten en zouden jullie dan een 986S kopen of een 987 (een 987S is iets boven budget alhoewel ik nog hoop en tijd heb)? Bedankt!
|
03 apr 2009 20:13 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: In de war......
Ik zou altijd een paar duizend euro achter de hand houden als ik jou was. Ongeacht het model Porsche wat je wilt aanschaffen. Altijd een Aankoopkeuring door een Porschespecialist laten doen voor aanschaf. Wat betreft de 996: gebruik de zoekfunctie maar eens. Daar is namelijk al heeeeel veel over geschreven Succes!
|
03 apr 2009 20:19 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Re: In de war......
uitspraken doen over riskantheid 3.4 is inmiddels navenant riskant op dit forum . Deze 3.4 staat bekend als een motor die meer risico dan gemiddeld heeft op kapot te gaan. Maar dat risico is wel beperkt tot 'enkele procenten' van totale 996 3.4 populatie. Als je dan ook nog een tiptronic overweegt, schijnt het risico aanzienlijk kleiner te zijn. Ik denk dat het een kwestie is van of je enig risico wilt nemen. Ik vind zelf de 996 cabrio ook erg mooi (en voor mij zou de overweging ook zijn, dat er een acherbankje in zit). V.w.b. Boxster denk ik dat een 986S een hele leuke is, met wat geld acher de hand voor onvoorzien. Succes!
|
03 apr 2009 20:30 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: In de war......
Inderdaad heel veel over geschreven, ook recent (lees: vandaag/gister/etc) nog: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=22544&start=0Trouwens wel een koopje, dus kijk uit voor de addertjes, en altijd AKK laten uitvoeren.
|
03 apr 2009 20:30 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: In de war......
De keuze tussen een 986 , of 7 en een 996 is enorm . Zal persoonlijk altijd voor de 911 gaan . Een a.k.k. is altijd meer zekerheid , en vragen bij een a.k.k. is toegestaan .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 apr 2009 20:35 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: In de war......
Als je de muntjes er voor hebt zou ik gaan voor de 987s. Zo niet, dan zou ik doorsparen. De 987s is de meest moderne auto van allemaal. Qua techniek, uiterlijk en zeker qua interieur is de nieuwste generatie flink vooruit gegaan t.o.v. de 986 en de 996. Het nieuwste is toch het beste.
Jouw geld, jouw keus, veel wijsheid (en zoekplezier)
|
03 apr 2009 20:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: In de war......
Ga eens in beide zitten én rijden. Een 996 en een 986(S) of 987 verschillen in de praktijk meer dan dat ene cijfertje , dus wellicht krijg je dan (van)zelf hét antwoord op jouw vraag. Wat een ander persoonlijk zou doen ..... is persoonlijk, dus maak zelf maar uit wat jou dat waard is.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 apr 2009 20:47 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: In de war......
Ik vind de 996 cabrio een prima auto, maar als het dan toch een cabriolet moet worden, dan een boxster, want die is ontworpen als cabrio. De lijn van de auto klopt, die van de 996 cabrio is wat gemaakt, maar dat is puur subjectief.
Ook over de motor van de 996 moet je je ook weer niet te druk maken, procentenwerk inderdaad, gewoon de auto laten keuren en de auto nemen die je het mooiste vind, binnen je budget!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
03 apr 2009 23:02 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: In de war......
Offtopic: iedereen is discussiemoe en houdt zich enorm op de vlakte...
|
03 apr 2009 23:14 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Re: In de war......
daar ben ik het volstrekt mee oneens en pas op, anders zet ik er een flinke boom over op .On topic: keuze 996 of Boxster blijft idd echt persoonlijk, zijn toch wel echt andere auto's wat mij betreft. Bij twijfel een keer proefrijden dus bij een adres die beide verkoopt!
|
03 apr 2009 23:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: In de war......
Als je de achterbank niet nodig hebt (kids, golftassen etc) zou ik voor de 987 gaan. Wel de grootste motor nemen die je je kan veroorloven. Hoe meer pk's hoe meer lol
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 apr 2009 23:51 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: In de war......
Hangt natuurlijk ook af van de leeftijd, de laatste 987's leveren een zelfde aantal pk's dan eerdere 986S'en
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
04 apr 2009 0:20 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: In de war......
Je bedoelt de laatste 987 levert dezelfde PK's als de eerste 986 S. Vergelijken we 986 S met 987 S dan levert de laatste toch echt meer!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 apr 2009 9:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: In de war......
volgens mij schrijft hij dat de huidige 987 (non-S) net zoveel pk's levert als de oude 986S'en. Tenminste, zó lees ik het.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 apr 2009 9:18 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: In de war......
@horn, je hebt gelijk, nog niet helemaal wakker!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 apr 2009 10:28 |
|
|
Lydia
|
Re: In de war......
Ik zou lekker voor de 996 gaan voor het échte 911 gevoel knuppel hoenderhok
|
04 apr 2009 10:30 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: In de war......
Ook ik zou voor de 996 gaan en proberen nog wat geld achter de hand te houden voor "calamiteiten".
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
04 apr 2009 10:45 |
|
|
Bimmer
993 4S ('97)Sant Pere de Ribes, Spanje
|
Re: In de war......
@ allen: bedankt voor jullie feedback en ik ga de 996 uit mijn hoofd zetten (althans, degene die ik gister heb gezien). Voor een evt. doorverkoop later wordt dit wsl een moeilijk verhaal zeker omdat hij niet origineel Nederlands is. Heb net bij de 986S 50th Anniversary gekeken en de man die hem verkoopt heeft een hele goede deal gemaakt: 30k euri en een AKK bij de officiele Porsche dealer hier met een jaar garantie. Deze auto is echt in nieuwstaat en heeft maar 19k op de klok. Hij gebruikte hem als derde auto en was duidelijk een liefhebber met een giga garage waar de auto altijd in heeft gestaan.
Voor ongeveer hetzelfde geld kan ik ook een 987 kopen maar de 987S is iets buiten budget. Dus de vraag: een 987 (zonder S) of de hierboven beschreven 986S?
_________________________________________ Wie remt, verliest......
|
04 apr 2009 11:52 |
|
|
Patrick
|
Re: In de war......
Wat vind je zelf het belangrijkste ? Het motorvermogen of de looks van een nieuwer model ?
|
04 apr 2009 11:55 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: In de war......
+1!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 apr 2009 12:20 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: In de war......
De 986 zal in dit specifieke geval waarschijnlijk luxueuzer uitgevoerd zijn; blijft persoonlijke smaak uiteindelijk en gewoon proberen welke het prettigst rijdt!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 apr 2009 15:21 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Re: In de war......
Helemaal eens met bovenstaande. Persoonlijk (en dus N = 1 ) zou ik, indien ik de keus had, waarschijnlijk voor een 987 gaan. Het zijn beide moderne auto's en in dat geval koop je een auto die nog langer nieuw is en het verst is doorontwikkeld. Maar het moet gezegd, dit is denk ik in de eerste plaats een luxeprobleem, want ook met de 986S koop je een super auto!
|
04 apr 2009 20:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: In de war......
wat mij betreft de 986 +1 (987 dus)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 apr 2009 9:28 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: In de war......
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 apr 2009 9:45 |
|
|
Bimmer
993 4S ('97)Sant Pere de Ribes, Spanje
|
Re: In de war......
Afgelopen weekend en vandaag weer op jacht geweest en totnutoe zit het niet mee. De auto's waar ik mijn zinnen op had gezet waren toch niet zo onberispelijk als dat ik dacht en/of de prijs was onvoldoende onderhandelbaar. Vanmiddag ga ik bij een 2001 911 Cabrio kijken met de 3.6L motor. Ik begrijp dat deze motor beter en meer betrouwbaar is dan de 3.4L waar ik mijn verhaal mee begon. Klopt dit?
_________________________________________ Wie remt, verliest......
|
06 apr 2009 14:10 |
|
|