Auteur |
Bericht |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
3.2 ; super auto; een van de weinige die opschrijving heeft...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
03 apr 2009 13:53 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Een grote beurt voor een 964 of 993 voor 6k? Heb ik nooit gehad...
|
03 apr 2009 14:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
6K Voor 1 grote beurt aan een 964/993? Verwijt echter niet een ander dat ze onjuiste argumenten gebruiken of hypen om vervolgens zelf met drogredenen te komen .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 apr 2009 14:37 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Dan heb je wel een goeie beurt gehad ja 959,000 hits. Is dat een teken
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 apr 2009 14:53 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Reactie overbodig...
|
03 apr 2009 16:20 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Schijnen toch ernstige problemen te kunnen hebben met een roestige carrosserie. Ik heb er al een aantal gezien met vuistdikke gaten. Verder kunnen ze allemaal problemen krijgen met gebroken tapeinden in de motor. Dure reparaties.
|
03 apr 2009 16:24 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
klopt ! de nette exemplaren zijn echter flink gestegen in waarde de afgelopen 3-5 jaar,, grapppig om te zien..
onderhoudskosten zijn zeer wisselend qua omvang, moet je een beetje mazzel mee hebben ...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
03 apr 2009 16:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
De vraag is dus wanneer een uitwas geen uitwas meer is
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 apr 2009 16:40 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Kijk en dit herken ik heel goed . In mijn geval , wilde zeker een 911 en een modern interieur . Blijft alleen de 996 over , en toen was een 3.4 financieel de max voor mij ,omdat mijn 3.2 uit ´83 na 2 maanden een motorschade had van 25.000 (toen nog guldens). Dus als de centjes niet verder gaan dan een 3.4 , kan je bij een a.k.k. specifiek vragen stellen (bij de porschespecialist) over het plofrisico van desbetreffende auto.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 apr 2009 18:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
..... maar hoe goed ik ook zou zoeken, het aantal grote beurten bij een 964/994 van ± €6K zal nooit in de buurt komen van ±18% (bijna 1 op 5) van alle uitgevoerde grote beurten .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 apr 2009 19:02 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Sorry dat ik het nogmaals moest quoten , maar vind persoonlijk dat meningsverschillen per P.B. moeten gaan En niet OFF TOPIC in een topic . SORRY.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 apr 2009 19:48 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 apr 2009 20:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Reputaties zijn soms vreemd. Nu zijn er mensen die ruim 10K extra willen betalen voor een 3.6 omdat deze niet ploft. Terwijl je voor dat geld een nieuwe motor in je 996 legt...
en tot op heden het probleem niet is opgelost (dus ook niet bij de 997), ook al is het minder slecht dan bij de 3.4.
Verder moet iedereen de auto kopen die hij wil.
|
04 apr 2009 9:54 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Voor die 10k krijg je niet alleen een motor die minder snel ploft, maar ook een later bouwjaar en vaak (dus) ook een lagere km-stand. De waarde van de hele auto die je koopt ligt dus een stuk hoger. Je kunt dus beter 10k meer aan een auto uitgeven die 10k meer waard is dan aan een te vervangen motor. My 2 cents.
|
04 apr 2009 10:19 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Volgens mij bedoelt DS te zeggen dat die 3.6 dan niet 10k meer waard is. [s]Devils son is ook niet van gisteren[/s]
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 apr 2009 10:24 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Ik zie dit Porscheforum als een forum waar betrokken Porsche rijders (of wannabees) ervaringen, meningen en observaties kunnen uitwisselen; het is nog verdraaid leuk en leerzaam ook. Daarbij vind ik het teleurstellend dat sommigen enerzijds aanspraak maken op hun vrijheid van meningsuiting, maar tegelijkertijd anderen die oprecht ook hun bijdrijge leveren vrij aggressief van repliek dienen omdat dat niet HUN mening representeert. Daarmee kom je in een soort "vrijheid van meningsuiting zolang het maar mijn mening betreft" . Dat is misschien erg "in" in sommige kringen maar dat moeten we hier niet laten gebeuren mannen en vrouwen. @ 3.2/964/993/996/997: Statistiek gaat om analyse op grote getallen. Uit een grote bak met auto's gaan er sommigen kapot, anderen houden het lang vol. Als je een goeie hebt ben je blij, als je een foute hebt dan baal je. Dat is op individueel auto nivo. Maar het zijn vooral de handelaren en onderhoudsbedrijven die al die auto's voorbij zien komen en dus gevoel krijgen voor verhoudingen. Stel je hebt een heel slecht ontwerp waarvan 1 op de 4 voortijdig ploft. Het is voor een handelaar niet te doen om bij 25% van de verkochte auto's de motor te moeten wisselen onder garantie; dat snapt iedereen. Tegelijkertijd rijdt toch 75% van de eigenaren happy rond. Ik bedoel maar: het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 apr 2009 11:00 |
|
|
Theo Jansen
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Naar aanleiding van deze discussie het volgende: de 996 3.4 motor koste vroeger slechts €6.500,- inmiddels €13.000,- ter vergelijking de 997 motor kost slechts €8.500,- wij verlenen geen garantie op deze 2 996's niet omdat de auto's slecht zijn maar om een scherpe aanbieding te kunnen doen. Inmiddels hebben wij de prijs wat verhoogt en verlenen wij er gewoon weer garantie op. Als een 964 of 993 uit elkaar moet dan is dat meestal vanwege olielekkage en zijn de kosten nog enigzins in de hand te houden. Echter een 996 blok kun je niet reviseren dus ben je gehouden aan een ruilblok. Voor de dealer was dat altijd makkelijk omdat die de auto's altijd in de fabrieksgarantie konden onder brengen tot een leeftijd van 9 jaar. Dus die liepen veel minder risico. Denk hierbij ook aan de (lekkende) 964's als die door de dealer verkocht werden voor garantie verpakt dan wel gemodificeerd werden, maar als ze door de specialist of handelaar verkocht werden kon die zelf voor de kosten opdraaien. Naar mijn mening had de fabriek in beide gevallen de verantwoording op zich moeten nemen en alle 964's moeten reviseren en elke 996 motor die ploft moeten voorzien (wellicht tegen een gereduceerd tarief) van een ander blok. Het is inderdaad zo dat de meeste wel heel blijven, maar het risico van €13.000,- aan garantie staat in geen verhouding tot de winst marge. Overigens hebben wij voor garantie ook al 2 maal een 996 3.6 motor en al 3 maal een 997 blok moeten vervangen. In het geval van de 997 kregen wij uit coulance een ruilmotor zonder daar kosten aan verbonden waren. Verders vind ik dat iedereen een beetje gelijk heeft en zonder geluk vaart niemand wel.
Prettig weekend!
Theo Jansen
Laatst bijgewerkt door Theo Jansen op 04 apr 2009 21:11, in totaal 2 keer bewerkt.
|
04 apr 2009 17:17 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Verhelderend!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
04 apr 2009 19:12 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Vraag is nog wel waarom 996 motoren niet gereviseerd kunnen worden. Onderdelen niet leverbaar?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 apr 2009 19:24 |
|
|
Patrick
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
En de vraag wat het kost om een 997 motor in een 996 te zetten. Of kan dat uberhaupt niet ?
|
04 apr 2009 20:23 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Niet makkelijk dacht ik.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 apr 2009 20:35 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Tja ondertussen dankzij de zoveelste discussie over de 3,4 motoren een prijsverhoging van € 3.000 voor een grijze 996 bij TJ. Het zijn mooie en dure auto's waar kopers niet alleen moeten denken aan de aanschaf maar ook aan mogelijke reparaties. Zullen we de motoren met een gevoelige IMS lager en kappers auto's een keer laten rusten. Ieder moet gewoon genoeg lezen over de auto die hij wil hebben en afwegen wat dit mogelijk kan kosten(incl. mogelijke seperts). Ik sluit mij aan bij Devils son. Koop de auto die je wilt en bij je past ook qua budget.
_________________________________________ Last Rat standing
|
04 apr 2009 21:00 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Dankzij? Dat staat nergens geloof ik....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
04 apr 2009 21:36 |
|
|
Patrick
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Wist je dat niet ? Iedere keer als TJ hier een berichtje plaatst gaat een 996 3.4 drie ruggen omhoog.
|
04 apr 2009 21:42 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: waarom zijn de 911 3.4 ±1999 relatief zo veel goedkoper
Met zo'n topic titel als waarom zijn ze relatief goedkoper breng je wel e.e.a in beweging. De zilvergrijze 996 uit 1999 stond zonder garantie te koop voor € 32.500 tot ik dacht 2 dagen geleden. Vandaar mijn gedachte dankzij.
_________________________________________ Last Rat standing
|
04 apr 2009 22:30 |
|
|