Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:48

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
4 of 2 banden vervangen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 4 of 2 banden vervangen?
De achterbanden van mijn 3.2 zijn door een (waarschijnlijke) noodstop van de vorige eigenaar van een plat (slijt)vlakje voorzien. Profiel is nog ok op zich, maar het geeft een wat hinderlijk geluid bij lage snelheden.

Nu is mijn vraag, als ik de achterbanden vervang, moeten de voorbanden dan ook worden vervangen? Of is dat een omzetverhogend fabeltje van de garages? :wink:

16 jan 2005 13:51
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Volgens mij gewoon alleen achterbanden vervangen. Wel bij voorkeur 4x hetzelfde fabrikaat laten monteren. Iig altijd zorgen dat je voor twee dezelfde banden hebt en achter ook.

16 jan 2005 14:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Heb wel eens gezien dat ze banden weer rond kunnen krijgen d.m.v. afdraaien, klinkt onwaarschijnlijk maar het bestaat.

16 jan 2005 14:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
nee als voor prima is kan je het laten zitten, wel belangrijk: ZELFDE type en merk voor, achter, links en rechts. Anders kan rem/bochten/regen-gedrag onvoorspelbaar worden.
Al die 231 pk's moeten via paar kleine stukjes rubber en zelfde stukjes rubber moeten jouw 911 op de weg houden. Dus besparen op banden kan heel vervelend uitpakken :arrow: geen goedkope taiwanband uit een elastiekfabriek die ook weleens een band maakt :wink:

16 jan 2005 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera 1989 997 Carrera S 2004
Amsterdam
Bericht 
Thanx voor de input.
Er werd overigens nix over de voorbanden gezegd, waarvan je zou verwachten dat daar ook een slijtplek op zou zitten...even navragen.

Afslijpen klinkt erg interessant. Vooral omdat het profiel nog best goed is. Scheelt ook weer wat nieuwhollandsche eurodukaten.

PS 't was vandaag weer heeeeerlijk (rij)weer!
Toch weer heel even die 220 km/h gehaald 8)
En onszelf daarna uit laten waaien op het strand.

16 jan 2005 20:26
Profiel
PorscheForum Rookie
boxster... some day...
GENT
Bericht 
Zoals Jeff zegt : niet besparen op banden , goedkope banden in combinatie met Hollandse zuinigheid :) (waar niets mis mee is) kan je héééél duur te staan komen... Blikschade of erger is wel wat duurder dan een stel bandjes....
Wat maken die paar honderd euro nog uit als je in een wagen rijdt die 20 euro benzine zuipt op 100 km/... ???
Maar ja, is een typische menselijke reactie... banden zijn gewoon "een noodzakelijke, vervelende kost", en een low-interest product bij de meeste mensen.

16 jan 2005 20:37
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Geert schreef:
Er werd overigens nix over de voorbanden gezegd, waarvan je zou verwachten dat daar ook een slijtplek op zou zitten...even navragen.

Inderdaad :roll: , een plat vlak op de achterbanden vanwege een noodstop, maar niet op de voorbanden :?: :!: :shock: ..... of zijn de voorbanden sindsdien al vernieuwd :idea: :?: wellicht om kosten te besparen. :wink: :lol:

Zoals gezegd hoeft het geen probleem te zijn om alleen de achterbanden te vervangen, zolang het geheel met de voorbanden maar een goede match is (merk/type). Als de voorbanden echter van een "dubieus" merk zijn :uh:, zou ik meteen een goede set van 4 banden monteren :!:

16 jan 2005 23:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]