Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:41

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
968 tiptronic Vs mannual 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 968 tiptronic Vs mannual
In men zoektocht naar mijn ideale 968 ben ik nu een tiptronic tegengekomen. Men eerste gedacht was ... "misschien toch liever een handbak" na het lezen van enkele roadtests ben ik toch niet echt overtuigd van de tiptronic (de enne vond het zeer goed, da andere weer niet) De tiptronic doet er maar liefst 2 seconden langer over van 0 naar 100km/h! Zelf heb ik de tiptronic nog niet geprobeerd maar misschien zijn er hier enkele 968 tiptronic rijders die hun bevindingen hier willen neerpennen?

30 maart 2009 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: 968 tiptronic Vs mannual
ik zou even op zoeken kijken.. dan heb je wel wat meningen..

persoonlijk ben ik geen liefhebber van de tip, maar het hangt sterk van je gebruik af.. plezier kilometers geen tip.. alle dagen rijden en veel randstad / file heb je een reden om de tip te nemen.. maar liever niet..

30 maart 2009 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Wat wel leuk is aan deze tiptronic is de mogelijkheid om te schakelen net zoals bij moto's door gewoon de pook naar boven of beneden te duwen om respectievelijk op of terug te schakelen.

30 maart 2009 11:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
toch doe je dat niet.. had knopjes op het stuur.. waren nieuw.. gebruikte ik ook niet..

30 maart 2009 11:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Als ik in het stadium zit dat ik niet meer kan schakelen/koppelen :drive: ga ik kijken voor een tippie

30 maart 2009 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik had dezelfde scepsis als jij toen ik mijn 968 kocht. Gebruik hem nu dagelijks voor woon werk verkeer. Daarvoor is de tip super. De kickdown geeft een super geluid en scherpe acceleratie. De acceleratie van 0 naar 100 vind ik niet zo spannend. Ben de tijd voorbij dat ik puistrige pubers in een Golf GTI naar huis wil rijden. Zou ik de 968 als pure funauto voor de zondagmiddag willen zou ik een handbak kiezen. Voor mijn gebruik zou ik geen handbak willen. Inhalen kan heel snel met de kickdown. Vraag me af of dat met een handbak sneller gaat. Als ik met mijn 993 in de file sta (handbak) word ik niet echt blij!

Jos993

30 maart 2009 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Jos993 schreef:
Ik had dezelfde scepsis als jij toen ik mijn 968 kocht. Gebruik hem nu dagelijks voor woon werk verkeer. Daarvoor is de tip super. De kickdown geeft een super geluid en scherpe acceleratie. De acceleratie van 0 naar 100 vind ik niet zo spannend. Ben de tijd voorbij dat ik puistrige pubers in een Golf GTI naar huis wil rijden. Zou ik de 968 als pure funauto voor de zondagmiddag willen zou ik een handbak kiezen. Voor mijn gebruik zou ik geen handbak willen. Inhalen kan heel snel met de kickdown. Vraag me af of dat met een handbak sneller gaat. Als ik met mijn 993 in de file sta (handbak) word ik niet echt blij!

Jos993

Dat is goed omschreven! Men aanstaande 968 zou zeker niet voor woon werk verkeer gaan dienen maar eerder als "fun wagen". Daarom ook had ik deze bedenking, net zoals jij hier zegt.
Die versnelling is natuurlijk niet alles maar vind het toch wel belangrijk, zeker in het opzicht dat het een plezierwagen is. Dagelijks in de fille zal hij zeker niet gaan staan.

01 apr 2009 0:50
Profiel
Volgens mij komt de mindere acceleratie tijd deels doordat de tip in auto mode altijd in z'n twee optrekt en pas teruggaat naar een mbv de kickdown. Heb gelezen dat je dit natuurlijk kan opvangen door de handmatige mode te gebruiken of de automaat in 3 te zetten waardoor je wel in z'n een kan wegrijden. Ook blijkt de tip bij trackdays niet veel langzamer te zijn doordat minder gevorderde bestuurders zich niet met het op het juiste moment schakelen bezig hoeven te houden maar kunnen concentreren op gas, remmen en sturen.

jaap

01 apr 2009 13:23
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Op de 986 tiptronic kan je nog met de tiptoetsen terug naar z'n een om start vanuit de twee te voorkomen. Maar de 968 had de tiptoetsen op het stuur nog niet, toch?

01 apr 2009 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Paulie schreef:
Maar de 968 had de tiptoetsen op het stuur nog niet, toch?

Nee die had hij inderdaad nog niet

05 apr 2009 18:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
jaap schreef:
Volgens mij komt de mindere acceleratie tijd deels doordat de tip in auto mode altijd in z'n twee optrekt en pas teruggaat naar een mbv de kickdown. Heb gelezen dat je dit natuurlijk kan opvangen door de handmatige mode te gebruiken of de automaat in 3 te zetten waardoor je wel in z'n een kan wegrijden. Ook blijkt de tip bij trackdays niet veel langzamer te zijn doordat minder gevorderde bestuurders zich niet met het op het juiste moment schakelen bezig hoeven te houden maar kunnen concentreren op gas, remmen en sturen.
jaap

Heeft een tiptronic dan dezelfde prestaties in manuele mode dan een volledig hand geschakelde bak?

05 apr 2009 18:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]