Auteur |
Bericht |
raman
Boxster 2.7 2006
|
Hoe TomTom te bevestigen in Boxster?
Wat is de beste manier is om een TomTom te bevestigen in een Boxster ? Na alle verhalen over inbraak in wagens met een duidelijke cirkelvormige GPS afdruk op de voorruit heb ik geen zin om mijn dak te laten opensnijden voor een GPS van 300 €.
De bovenkant van het dashboard lijkt mij te veel profiel hebben om de zuignap betrouwbaar op vast te zetten. Rechts van het stuur heb je wel een klein en tamelijk vlak paneeltje, maar je kijkt dan wel door het stuur naar het scherm. Misschien bestaan er korte zwanenhalsjes met een zuignap die je hier kunt op bevestigen, zodat de GPS meer naar rechts komt, voor de linkse kant van de radio.
Er lijken op internet nogal wat accessoiremerkjes te bestaan met rare tussenstukjes en gadgets, maar je weet pas wat ze waard zijn als je er eentje in huis hebt.
Enige suggesties ?
|
06 apr 2009 15:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: TomTom
Kijk eens bij Brodit. Ik heb prima ervaringen met de bracket voor mijn Tom Tom in de BMW. Keurig aan de het middelconcole bevestigd met voeding ingebouwd.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 apr 2009 15:45 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: Hoe TomTom te bevestigen in Boxster?
+1, maar dan in de 3.2 Gaat prima.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 apr 2009 17:10 |
|
|
Patrick
|
Radio en ECC unit naar beneden en in een twee DIN frame op de plek van de radio en de ECC unit ?
|
06 apr 2009 19:02 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Edit: Als je reageert op een post die meteen erboven staat, hoef je niet te quoten. Dat leest lastig en je reactie is logisch genoeg. Volledige quote van de post hierboven verwijderd.Goed idee, ook voor mij, maar wat mag dat kosten? Zo'n frame zeker aanschaffen bij de dealer? (koste?) en dan een goede PCM? Zou een dubbeldin navi/radio van Sony ook goed werken? Ik vind het wel super mooi staan
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
08 apr 2009 17:58 |
|
|
LuckyLuke
Ex 996 C4 Tip 1999Eindhoven
|
Reken op tussen de €400-€1000 voor een dubbeldin radio met navi. ik heb zelf de Pioneer F900BT er ingebouwd, leuk projectje was dat (hele zondag mee bezig geweest zowat)
|
08 apr 2009 18:50 |
|
|
RRW
BoxsterCannes
|
De goedkoopste en beste oplossing;
ik heb aan de achtekant van mijn tom tom kleine reepjes (zwart) klitteband geplakt zodanig dat je ze niet op de speaker plakt.
Dan op de telefoon console ook reepjes klitteband van de zelfde grote geplakt (op corresponderende afstanden van de 2 reepjes op de tom tom natuurlijk)
Het enige wat je ziet als je tom tom eruit is zijn dus twee zwarte reepjes op je telefoon console, niemand die dat in verband brengt met een tom tom.
Zit als een huis, en je kunt de voedingsdraad/stekker mooi weg werken vanuit het contact in de passagiers voetenruimte zodat niemand dat ziet. Ik laat de voedingskabel gewoon zitten (weggewerkt in de ruimtes van de losse delen van het midden console) en je laat genoeg draad vrij zodat je de stekker naar je toe haalt als je de tom tom aansluit.
Hij zit bijna op de zelfde hoogte als het scherm van mijn standaard Navi/PCM, dus is rijtechnisch net zo veilig (of onveilig zo je wilt).
Werkt perfect en kost je alleen een rolletje klitteband.
Succes.
Bob
_________________________________________ 'Veni, vidi, en geniet'
|
08 apr 2009 20:52 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Na vandaag wel Maar wel een goede en doeltreffende oplossing inderdaad als je een telefoon console hebt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 apr 2009 22:35 |
|
|
RRW
BoxsterCannes
|
met "niemand" bedoel ik kwaadwillende dakopensnijders op zoek naar een tom tom, en die zijn er niet op dit forum ........ toch??
|
08 apr 2009 23:07 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Niet als forumlid lijkt me zo maar wel als lezer
|
08 apr 2009 23:31 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Ik vraag me dan weer af wat je met een tomtom moet in een 987 met pcm?
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
09 apr 2009 18:13 |
|
|
RRW
BoxsterCannes
|
Tja, op deze vraag zat ik al te wachten......... Simpel, de tom tom is dagelijks gebruik voor in de leasebak maar gebruik hem ook wel eens in de P omdat je complete tour-routes kunt downloaden van het internet en weer uploaden in je tom tom, en dat lukt niet in mijn PCM
|
09 apr 2009 21:06 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Hoe doe je dat
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
09 apr 2009 22:00 |
|
|
RRW
BoxsterCannes
|
Op bijvoorbeeld www.anwb.nl zoek je op tomtom en dan ga je naar; AUTO-Toeristische auto routes voor uw navigatie systeem. Daar kies je een route en vervolgens kies je voor Downloaden via TOMTOM Home. Uploaden doe je met je tom tom onder; Reisplanner -> Opties -> Laad ReisplanNatuurlijk wel eerst even je tom tom aansluiten op je PC/MAC. Succes.
|
10 apr 2009 0:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Goeie tip Dit is niet porscheforum.be hoor
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 apr 2009 6:18 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
RRW bedankt
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
10 apr 2009 9:43 |
|
|
RRW
BoxsterCannes
|
Dacht, ik zal maar zo volledig mogelijk zijn.....
|
10 apr 2009 12:22 |
|
|