Re: PFT 55, locatie bekend. Wie gaat 'm halen ?
Toelichting :
Deze HUNT had ik al eerder een keer min of meer uitgewerkt, maar toen kwam ik niet tot het ophalen van de Trofee. daarna kon het niet omdat NH niet mocht, of omdat ik geen tijd had.
Nu kwam het wel uit, en dus na wat wikken en wegen toch weer een Noord-Holland-Hunt.
Alle begin is moeilijk, ook hier waren aanvankelijk wat hulphintjes nodig, maar in de 2e helft liep ie gesmeerd. Respekt voor de volharding van Sigrid. ( ’t Leek af en toe wel een prive-chat ) Ik werd gestalkt. Ze hield zelf in de gaten of ik wel op het goede forum of on-line was
Nee, echt top hoor !
Het Land was geen probleem,
Deel vh land, westelijk gaf al wel gesputter. Tja gokken mag niet, en er waren meer keuzes.
Zeeland hoort ook bij het westelijk deel. We moeten streng doch rechtvaardig zijn....
Daarna op zoek naar de provincie :
De schilder…. dat de Bergense school niet werd gevonden zonder extra hulp was een beetje jammer.
2 werken van P. v Wijngaerdt, een "school" een hint "stroming" bracht zelfs Rembrandt
De hint Beekse-Bergen werd naderhand opgepakt.
Den Helder/Kooij ging gesmeerd.
Vanaf Den Helder / de Kooij is de “rode draad” de te volgen route onmiskenbaar het Noord-
Hollands kanaal. Later in de hunt werd die draad wel opgepakt, en ging het af en toe bijna te snel.
Niet alle hints zijn juist opgepakt.
Walvis : Is een NOORD-KAPER. De Helft is Noord-……
Boom is HOL
Land in zicht is LAND
Jaap kwam onverwacht snel met St-MaartensVlotbrug, als oplossing van die Rebus.
De stolp, het kaasdragershoedje en de muizeval wezen naar Alkmaar.
Egmond ad Hoef. : grootste aantal gebruikers on-line in PF-Album haha….
Steigbeugel / aambeeld + hoefijzer-magneet …. moeilijk. Maar een plaatje van Luca Prins
gaf snel de oplossiing.
Spijkerboor. Zal ik niet snel vergeten. het was toch zo logisch…Hotel ’t Spijker staat zelfs op de foto. Olaf is grof misbruikt om tot “boor“ te komen. Heb wel lol gehad hierover.
“boring”….. losse flodder, was een extra hintje, en gaf de doorslag.
De videohint sloeg op water / wateren
De geluidshint ( serenade ) was de openingsmuziek van de Waterland-tourrit 2008.
Kijk het filmpje nog maar eens…
Het amfibi-autootje bracht de oplossing > Water – Land = Waterland.
Watergang was snel gevonden, en Broek in Waterland ( water in Broek-land op de foto )
ook.
Monnickendam was een makkie.
De Zeedijk is gevonden, maar niet via de hint : hartjesdagen op de zeedijk amsterdam.
Vanaf de zeedijk ging het vlot, en nu ligt dat pijpje te wachten in de berm naast de vluchthaven.
Vishaak = paternoster = kruisteken.
Dan via de zeedijk richting Marken. *Jaap had gelijk de EB-1 op de foto is een oude Elburger, geen Enkhuizer (EH) :
Schip: EB 1 Type: Botter Eigenaar: Botterstichting Elburg Gebouwd door: Kok Gebouwd te: Huizen
Bouwjaar: 1890 [color=#FFBF00]Eerste naam: MK 81Type visserij: Hoekwant, Wetenswaardigheden: In 1922 gekocht door de Gebr. Zeeman uit Ransdorp.
In 1939 bij Balk op de helling en voor 827 gulden aan vertimmerd. In 1992 voor 15.000 gulden aangekocht door de stichting. [/color]
Storm / tekening was idd vluchthaven de Nes.
So far so good.
Leuk eens te doen, het opzetten / uitzetten van een hunt.
Ben benieuwd hoe het de Trofee zal vergaan....
enne... mensen,
ophalen is echt de moeite waard hoor, gewoon doen voor het hoogwater is....