Auteur |
Bericht |
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Spijker !
Ik heb een (kleine) spijker in mijn Pilot Cup band achter op de RS zitten, en hij loopt dus ook langzaam leeg. De spijker zit redelijk midden op het loopvlak. Heeft iemand ervaring met het schieten van een propje ? Ik heb laatst met de spijker nog op Zandvoort gereden en nergens last van gehad. Brengt een propje mogelijk gevaar op hoge snelheid of het circuit ? Ik heb niet echt zin weer 2 achterbanden te vervangen !
_________________________________________ "Racing is life, anything that happens before or after is just waiting"
|
11 apr 2009 16:22 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Spijker !
Band er af, parapluutje van binnenuit laten zetten, en gasgeven.
|
11 apr 2009 16:25 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: Spijker !
Ik zou toch gaan voor een nieuwe band, maar ik ben misschien te voorzichtig.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
11 apr 2009 16:27 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Re: Spijker !
Ik zal maandag eens even bij Prins langs gaan - kijken wat hij zegt. Is er nog verschil tussen een "parapluutje" en een "propje" ? De banden zijn nog redelijk nieuw, in elk geval qua kilometers dus het is een beetje zonde ze zomaar te vervangen...
_________________________________________ "Racing is life, anything that happens before or after is just waiting"
|
11 apr 2009 16:30 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Spijker !
parapluutje mag niet meer....prop wordt een met het materiaal... zelf . ................vervangen
|
11 apr 2009 17:12 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Re: Spijker !
Propje bij 200+ .......No way
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
11 apr 2009 17:19 |
|
|
Patrick
|
Re: Spijker !
Dat is ook mijn gedachte. Ik zou zelfs twee nieuwe achterbanden nemen.
|
11 apr 2009 17:23 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Spijker !
Met mijn rooie propje in band en vanaf Venlo tot Duisburg 225 op de klok gehad. Soms kun je ook te voorzichtig zijn.
|
11 apr 2009 18:09 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Spijker !
denk dat parapluutje beter is dan een propje. Zou er zelf geen moeite mee hebben en indien de band nog goed is gewoon laten zetten...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
11 apr 2009 18:39 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Spijker !
Parapluutje is een soort van plakker/sticker? Heb me door de bandenboer laten vertellen dat een prop officieel niet meer mocht (maar nog wel gedaan wordt), band moet eraf en van binnenuit geplakt worden. Zou ik iig ook gewoon doen.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
11 apr 2009 19:00 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Spijker !
Er is al veel over geschreven, met diverse meningen ! viewtopic.php?t=10201viewtopic.php?t=6394
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
11 apr 2009 19:37 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Spijker !
Ik zou hem gewoon laten dichten met een plug die van binnen uit wordt gezet (paraplu?). Wel na laten kijken of het een zuiver gat is waarbij het karkas niet beschadigd is. Dat is wat ik van mijn bandenboer 2x eerder heb gehoord bij spijkers in de banden van mijn vorige auto's.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
11 apr 2009 22:48 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Spijker !
Paraplu, prop of pleister... de belangrijkste voorwaarde is dat het karkas niet beschadigd is. Dan moet je zowieso een nieuwe band hebben. En prop of parapluutje zal er ook bij 250+ echt niet uit schieten en als het gebeurd loopt de band gestaag leeg maar zul je nooit een klapband krijgen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 apr 2009 23:34 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Re: Spijker !
Niks proppie of pluutje, gewoon nieuw. Geen risico
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
12 apr 2009 2:21 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Spijker !
Niks grote, kleine of jaarbeurten, gewoon elk jaar een nieuwe auto. Geen risico Je kunt het ook overdrijven, mensen...
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
12 apr 2009 10:09 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Spijker !
Volgens mij is het omgekeerd.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
12 apr 2009 10:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Spijker !
De vraag is en blijft of het karkas beschadigd is of niet. Om dat te weten moet de band er vanaf en worden gecontroleerd. Als het karkas een beschadiging heeft is er een verhoogd risico op een klapband.
Bij twijfel: vervangen.
|
12 apr 2009 10:30 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Re: Spijker !
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar als ik onderstaande lees dan lijkt het me niet overdreven om voor een nieuw exemplaar te gaan. WASHINGTON, Feb. 28 /PRNewswire/ -- Knowing the difference between a proper tire repair and an improper repair could be critical to vehicle safety. A tire industry study showed that nearly 88 percent of tire repairs are performed improperly. An improper tire repair could pose a safety hazard to you and your family and could also affect a tire manufacturer's warranty. A 2006 tire industry review of more than 14,000 scrap tires showed 17 percent had been repaired and of that number, 88 percent of repairs were done incorrectly. Improperly repaired tires can fail while in service, such as by tread-belt separation, which may result in an accident causing serious personal injury or death.
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
12 apr 2009 10:41 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Re: Spijker !
Devil's Son - ik ben het met je eens en ook met de opmerkingen over slechte reparaties. Ik ga dinsdag even bij Ben Prins langs en laat de band eraf halen en inspecteren. Als er iemand een band kan evalueren en repareren is het wel bij Prins. Het lijjkt een klein spijkertje te zijn, aan het kopje gezien maar 2 mm of zo, dus ik hoop dat het mee zal vallen..
_________________________________________ "Racing is life, anything that happens before or after is just waiting"
|
12 apr 2009 10:53 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Spijker !
Gelukkig uit onpartijdige bron het 'feit' dat grote aantallen onjuist gerepareerde banden zelfs niet tot ongelukken hebben geleid. Het 'onderzoek' is immers onder alle versleten banden gedaan en niet onder die van auto's met ongelukken. Maar koop gerust en vooral alles nieuw en schrijf met gulle hand af, anders was er geen goed tweedehands spul meer te krijgen.
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
12 apr 2009 10:56 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Spijker !
Tja, je hebt spijkers en spijkers. Maar als de kop 2mm is, zal de spijker zeker geen doorsnee hebben van 5mm, maar eerder van 1 tot 1,5 mm. Wouw, wat een gat, volgens mij moeten we Mike er even bijhalen.
|
12 apr 2009 11:18 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Spijker !
Je lijkt helemaal gelijk te hebben. Wel eens gehoord van rampzalig slecht gemonteerde nieuwe banden die tijdens de vakantietour een klapband gaven in Frankrijk 100% zekerheid is niet te koop Goed laten controleren, aan de binnenzijde dus, en dan eventueel een parapluitje. Dat gebeurt althans met mijn banden. En die komen dan niet uiteindelijk op de bandenstapel met een sticker slecht gerepareerd
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 apr 2009 11:19 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Re: Spijker !
de spijker is 2 a 3 mm dik denk ik, aan het kopje te zien wat misschien 4 mm is..
_________________________________________ "Racing is life, anything that happens before or after is just waiting"
|
12 apr 2009 11:25 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Re: Spijker !
Tyres are the bit that keep you on the road (track) and if you dont compromise on quality when choosing which tyre you buy why would you compromise now? http://www.fulda.com/fulda_home_en/test ... /index.jspIf it was my dd then i would have it repaired, just my 2pence. P.S. nice collection of cars
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
14 apr 2009 21:26 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Spijker !
er is nix mis met een prop.ik heb zelf zoeen setje.als ik elke keer een nieuwe band moet omleggen bij een spijker,kom op dat slaat nergens op.je kan ook overdrijven en zoeen prop komt er zelfs bij 300 km nog niet uit.
gr anton964
|
14 apr 2009 23:32 |
|
|