Re: 986 2.5 houdt in na grote beurt / praktijktips
Spoedservice is altijd duur
!
Praktijktips voor de toekomst (of voor anderen die het nog moeten laten doen) :
Via Ebay heb ik vorig jaar een originele Boxster-LMM voor Eur 199,= gekocht...........(voor Eur 150,= krijg je die echt niet, dat kun je vergeten). Inderdaad slechts 10 minuutjes werk.
En die lambdasondes zijn -als je even de moeite neemt om te zoeken-ook zo duur niet.
Maar ja, bij het Porsche Centrum ben je al minimaal Eur 500,= - 550,= kwijt voor het vervangen van de LMM.........
Heb je ook de bobines laten nakijken ? Als dat nog de eerste zijn, kom je die binnenkort toch te vervangen. Kun je makkelijk zelf nakijken : zijn ze erg verroest c.q. de beschermkapjes al opengescheurd dan zou ik ze maar (laten) vervangen. Heb vorig jaar voor 6 z.g.a.n. originele bobines Eur 65,= incl. verzendkosten bij Ebay betaald. Kost bij Porsche natuurlijk een veelvoud......
Gewoon eerst even op het forum om raad vragen : die specialisten kennen het klappen van de zweep veel te goed
Wat heb je eigenlijk voor de reguliere onderhoudsbeurt moeten betalen ??
Een tip voor de mensen die in de buurt van een Duitse Pit Stop wonen : oliewissel met Mobil1 0W40 kost Eur,= 159,= (wel zelf een origineel oliefilter ad Eur 19,= bij het Porsche Centrum kopen en zelf meenemen). En remvloeistofwissel voor Eur 19,95 !
Die van mij gaat a.s. vrijdag naar Pit Stop.
Overigens moet de oliewissel bij CarWash.de nog goedkoper zijn ! Helaas zitten die maar op een paar plaatsen in D. en er komt geen Mobil, maar Shell olie in.
O ja, de filters wisselen is echt een fluitje van een cent : gewoon de originele spullen bij Porsche kopen en zelf doen. Voor de twee luchtfilter (motor en interieur) ik dacht iets van totaal Eur 70,=.
Bougie's kosten rond de Eur 6,= per stuk en zijn ook door "niet-monteurs" makkelijk te vervangen.
Een Boxster is ook maar een auto !