Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wie zegt dat dat ongehoorzaam is ... even de bijsluiter lezen
|
11 maart 2009 21:46 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
@ Jacco, niks 1 op een emmer, gewoon 1:2,5
Vorig weekend nog een driftwedstrijd gereden op circuit Zandvoort.
Die zondag 140 km gereden waarvan minimaal de helft volgas gedrift. Begon met een volle tank, en na 140 km begon het reserve lampje alweer te branden.
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
11 maart 2009 21:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
11 maart 2009 21:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Maandag-ochtend wel
... maar laten we On Topic blijven ... je hebt toch geen zin om te komen
|
11 maart 2009 22:23 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Wat klaag ik dan,..........kom niet lager dan 1 op 2,6..........
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
11 maart 2009 22:37 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Iemand nog een setje 15" velgen liggen voor weinig? Evt in ruil voor een setje banden (ex-voorkant) met veel profiel maar wel uit 2000 o.i.d. -Edit- Leen een setje van een mede-forummer!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 13 apr 2009 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 maart 2009 22:40 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
We hebben al een aardig clubje bij elkaar. Verder nog liefhebbers
_________________________________________ Rebel engineering
Laatst bijgewerkt door Renntech op 14 apr 2009 21:05, in totaal 5 keer bewerkt.
|
15 maart 2009 14:26 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb vande week nog geoefend met de c4 op een terrein met van die betonplaten.
Eerste paar keer ging het echt niet, later wel maar wel moeilijk om uit die onder stuur over te gaan naar over stuur.
Nu is alleen de linker kant vuil van de auto
Ik doe het maar niet met de C4, heb wel getwijfeld.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
15 maart 2009 14:34 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Maar met een BMW dan
Als ik moest kiezen tussen een feestje en een dagje spelen met een achterwielaangedreven Porsche ( of wat anders) op een asfalt vlakte........feestjes kunnen altijd nog
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
15 maart 2009 14:52 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
I'm in !
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
15 maart 2009 16:36 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Heb 2 afspraken proberen te verzetten,ben helaas verhinderd.....................
baal er wel van,ging zo lekker vorig jaar.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
16 maart 2009 9:34 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
968 cab of gt3
@ erwin
Gezien de gerucht dat het met de GT3 (zeker als beginnend drifter) wat lastiger zou zijn is het misschien slim eerst een x met de 968 cabrio te gaan (heeft ook een sper). Ik heb alleen wel het gevoel dat ik het groene oudje dan een beetje mishandel en het gebruiksdoel van beide autos aan het omdraaien ben.
|
16 maart 2009 12:00 |
|
|
Wimpie77
|
Mijn ouwe deed het vorige keer ook top! En dit keer weer!
_________________________________________ * * *
|
16 maart 2009 12:02 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 968 cab of gt3
Het driften met de 968 zal eenvoudiger zijn.
Maar als je met de GT3 kunt driften, dan beheers je het al aardig.
Als je met een 968 kunt driften, dan wil dat niet zeggen dat je het ook automatisch met de GT3 kunt.
Beide auto's zijn erg leuk.
Als je nou een bijrijder meeneemt, kom je met beide auto's en wissel je een beetje af en beoordeelt zelf wat de fijnste is.
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
16 maart 2009 12:53 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Cursus Driften 19 April
Hé Wimpie, volgens mij zijn de 2.7's zondag in de meerderheid.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
13 apr 2009 22:19 |
|
|
frank 964
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!Groningen
|
Re: Cursus Driften 19 April
lelystad is gewoon te klein om te driften, veel te veel wacht tijden, ben er op uit gekeken, ga toch liever met de gasten van www.driftdagen.nl naar Papenburg, dat is wel even andere koek..sorry..
_________________________________________ 964 WTL verkocht circuit auto bmw e36 321 pk M3 Freude am Fahren......
|
13 apr 2009 22:59 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: Cursus Driften 19 April
Denk dat de organisator van deze dag, redelijk goed weet waar hij mee bezig is wanneer het om driften gaat...
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
13 apr 2009 23:06 |
|
|
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Re: Cursus Driften 19 April
...en als ik geen andere verplichtingen had op de 19e, dan was ik er zeker nog eens bij
|
13 apr 2009 23:57 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Re: Cursus Driften 19 April
Lijkt mij ook. Dit circuit is voor een beginnende drifter best leuk om te doen.... De epozie circel vond ik al erg leuk 2 jaar geleden tijdens een anti slip cursus. Ik had me al door Reinder laten overtuigen dat het weinig kwaad kan voor de auto..... De kriebels zijn hier nu redelijk aanwezig nu ik zeker weet dat ik dan thuis ben.... Hangt nu nog even van een setje wielen af / of dat ik op mijn eigen 2e setje met oude winterbanden kan volstaan. Ik ga niet weer een setje goeie conti's opschroeien...
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
14 apr 2009 1:42 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Cursus Driften 19 April
Je hoeft je niet te verontschuldigen, maar dit evenment is bedoelt voor mensen met een ander niveau en dat weet je volgens mij zelf ook. Ik ga het nu voor de derde keer doen en ik ben er nog niet op uitgekeken maar ik kijk er juist naar uit Erwin, om 10h de baan op dat betekent hoe laat verzamelen ?
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
14 apr 2009 21:21 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Re: Cursus Driften 19 April
Ik heb 3 vragen:
1. Is er nog plek? 2. Is er ook voor mijn 993 S een set huur wielen met drift banden beschikbaar? En iemand om ze ter plekke te monteren? 3. Beetje te doen met een tiptronic?
_________________________________________ Ben ff weg....
|
14 apr 2009 21:31 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Cursus Driften 19 April
Pentar, ik zou dan kiezen voor de huur BMW en volgens mij is er nog 1 plekje over
|
14 apr 2009 21:33 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Cursus Driften 19 April
Morgen weet ik of er nog plek is. Ja, ik heb nog wielen. Tiptronic .........ik denk dat dat wel gaat, zie wel eens vaker mensen met een automaat driften, zelfs tijdens driftwedstrijden. .
_________________________________________ Rebel engineering
|
14 apr 2009 21:36 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Re: Cursus Driften 19 April
Het lijkt mij niet echt fijn met/voor de tip namelijk... Eerst maar een turbo/handbak kopen dan.
_________________________________________ Ben ff weg....
|
14 apr 2009 21:50 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Cursus Driften 19 April
Frank, je bent een beste kerel maar ik vraag me af wat je met zo'n post wilt? Het RDW terrein is niet te klein om te driften. De oppervlakte van de halve cirkel waar we driften is net zo groot als het hele Midland circuit waar de NPC altijd de slalomwedstrijden organiseert. En wat is veel wachten? Als je op een circuit raced, dan rij je veel meer dan met het driften. Het is op zijn tijd ook wel lekker even de auto aan de kant te zetten, beetje te kletsen met een andere forummer en eens te kijken hoe het andere vergaat op de natte baan. Maar stel nu eens voor dat je met het driften helemaal niet zo hoeven te wachten. Ik heb wel eens van dat soort dagen gehad. De hele dag rijden tot je kotsmisselijk van je eigen rijden wordt. Da's ook niet leuk. En als je niet hoeft te wachten, en achter elkaar door kunt rijden, hoe zal dat dan met de banden gaan? 3 setjes nodig op een dag? Als je daar genoeg aan hebt. Verwar het driften bij 'echte' driftdagen niet met een dag zoals a.s. zondag. Dan gaat het niet alleen om het driften, ........het leren autorijden op een andere manier, de gezelligheid en ontspanning en lol staan voorop. Papenburg is geweldig, maar niet voor de groep van a.s. zondag. Op Papenburg rij je makkelijk schade, en het niveau ligt veelal hoger. Wat dat betreft kun jij ook beter zondag beter ook nog even met ons komen oefenen, of durf je jouw BMW nu op Assen al wel helemaal dwars te zetten. Ruimte genoeg om te driften op het RDW terrein. Ja, toch Anne
_________________________________________ Rebel engineering
Laatst bijgewerkt door Renntech op 14 apr 2009 22:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 apr 2009 22:06 |
|
|