Auteur |
Bericht |
LeoH
Amsterdam
|
Zoektocht 944 ..... met Succes !
*&$%# Martijn..... 23 jaar, student, en een Porschefreak als vader. Resultaat : na 1 jaar pogen hem ervan te weerhouden gaat meneer op zoektocht naar een 944. Het moet zeer goedkoop ivm studenten-crisis, met garantie, maar technisch hoogstaand, bomvol opties, gave wielen, nieuwe banden, gave lak en bekleding, liefst een cabrio, minstens een open dak, kortom een nieuwe Ik kan er niet veel van maken, de verschillen in de types 944. ( 1, 2, S, Turbo .... ) Iemand die kort en bondig de kenmerken/verschillen kan aangeven binnen de 944-serie ? Waar bij aankoop op te letten enzo... Zoekfunctie geeft veel losse info, maar niet overzichtelijk. Wil hem langs deze weg een beetje wegwijs maken en helpen bij z'n zoektocht naar het lekkere gebakje. Alvast dank
Laatst bijgewerkt door LeoH op 22 apr 2009 22:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 apr 2009 21:37 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Re: Zoektocht 944
Budget? Voordat hij zometeen lekker gemaakt wordt met een 951 turbo etc etc
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
15 apr 2009 21:52 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Zoektocht 944
type2 heeft een veel mooier/moderner dashboard, meer weet ik er niet van
_________________________________________ Got coffee?
|
15 apr 2009 21:56 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Zoektocht 944
Eerste stap van iemand die twee 944's heeft gehad. Ga zoeken naar een basis type II, geleverd vanaf modeljaar 1986 (dus na de zomer 1985).
Neem geen turbo (te gevoelige techniek en hogere kosten voor een student). Neem er één die in hoge mate origineel is, dus geen 25 inch wielen e.d. Vraag aan de verkoper of hij hem langer dan 3-4 jaar gereden heeft. Neem er een die uit Nederland komt vanwege de NAP gegevens.
Neem zo weinig mogelijk extra's, die gaan namelijk redelijk vaak kapot.
Topper: de 2.7 van modeljaar 1989.
Neem er een waar de leeftijd enigzins zichtbaar is (waskrasjes in de lak, van binnen lichte sporen van gebruik zichtbaar)
extra; er moet gewoon elk jaar bewijsbaar onderhoud aan gepleegd zijn; dus niet bij de kwikfit of andere fitter, maar gewoon bij de specialist of dealer, waar jaarlijks zeker een paar honderd euro aan is besteed.
Als laatste moeten er merkbanden op zitten; degene die slechte banden monteert is geen liefhebber.
Na aanschaf geld apart houden (ca 1500 euro) om distributie en spanrollen te laten doen.
heerlijke auto!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
15 apr 2009 21:58 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Zoektocht 944
Ouwe vissert, ik heb 'm voor jou al gewaarschuwd. als ie daaraan toe is krijg jij hem op bezoek budget vrij flexibel...tja ergens tussen 3,5 en 5,5 als ik de ads zo zie. Maar is voor ons meer afhankelijk van de staat. @Marco, gezien ja. vanaf wanneer type 2 ? Edit, af 1985 dus. Topper: de 2.7 van modeljaar 1989. Niet belastingvrij dus....( < 1984 ?) Thanks VB200
|
15 apr 2009 22:02 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Zoektocht 944
Dit is een goed voorbeeld: http://link.marktplaats.nl/221552038Succes! Type I; >1984 heeft echt meer probleem punteN! belasting vrij scheelt je 32 euro per maand, als het daarom gaat, geen Porsche kopen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
Laatst bijgewerkt door ver boven de 200 op 15 apr 2009 22:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 apr 2009 22:07 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Zoektocht 944
_________________________________________ Got coffee?
|
15 apr 2009 22:07 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Zoektocht 944
Ach, type 2 zal 't wel worden ja. De marktplp-ads hebben we allemaal ook al gezien. Zijn er ook nog 2 op het PF in de aanbieding. eerst maar beetje wegwijs worden.
|
15 apr 2009 22:18 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Zoektocht 944
Er staat ook een topper bij Wittebrug, daar in onderhoud geweest, cabrio S2, rood, echt goed, duurdere prijs, ca 12.750 vraag!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
15 apr 2009 22:28 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Zoektocht 944
Deze staat al tijden bij v.d. Gugten, misschien wil Johan er onderhand wel een keer vanaf. Geen idee wat zoiets daar moet kosten, alleen dat Johan betrouwbaar is tot op het bot.
|
16 apr 2009 8:29 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Zoektocht 944
Dan moet leoh wel een heel flex budget hebben, ik denk niet dat je deze voor onder de 10k hebt.
De S2 is langzamerhand ook aan het zakken dus misschien komen de eerste hiervan ook in zicht. De mijn staat op termijn ook op de nominatie, beetje afhankelijk wat de regering doet mbt bijtelling Technisch helemaal goed, hier een daar is de lak minder, recent getaxeerd op 7.5 met de opmerking dat je tevreden mag zijn wanneer je er 6k voor vangt op dit moment. Als je een dergelijk exemplaat voor 6k zou vinden, zou ik niet twijfelen over andere typen. Heerlijke motor, net even wat meer vermogen en imho mooier uitelrijk.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
16 apr 2009 9:00 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Zoektocht 944
Denis, jou 944 ken ik, is netjes. Budget....tja is meer "welwillendheid" dan strak begrensd..... belangrijker is een betrouwbare te vinden.
|
16 apr 2009 9:22 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Re: Zoektocht 944
anders ook nog even de topic bij het 944 forum bekijken
check of de matjes achter de achterstoelen vochtig zijn og zijn geweest evenals de zij bekleding dak bekleding
wanneer is de koppeling vervangen zit een rubber hart in welke kan scheuren dan doet de auto klak klak bij schakelen, hij rijdt dan wel maar de kopeling is dan defect
voor bij de pendalen checken op lekkage en bij de accu bak
altijd een extra DME relais mee nemen is gelijk aan 993 kost iets van 40 tientjes, jippie om hiermee te blijven staan
homikineten eens in de zoveeltijd opnieuw invetten, linker loop over de uitlaat (de aandrijf as dan) hierdoor wil de homokineten.
maar voor de rest fijne auto mosten tot nu toe in 2 jaar 1000 euro incl 2 nieuwe achterbanden 17 inch 245
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
16 apr 2009 9:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Zoektocht 944
Dan zou ik g e e n eens hier gaan kijken Er staan er momenteel 26 op Autotrader - maar ik neem aan dat die bij jullie de revue al gepasseerd hebben
|
16 apr 2009 9:38 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Zoektocht 944
300K km .... tja. oeps kleine lettertjes geven de verklaring van je post. Had zelf deze gevonden : 944-120K km met 3mnd garantie.... leek ons wel wat. http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=155849559
|
16 apr 2009 10:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Zoektocht 944
|
16 apr 2009 11:29 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: Zoektocht 944
Niet de goedkoopste en wellicht zit daar onderhandelingsruimte in. Als het recente foto's betreffen (ivm oude kentekenplaten) vind ik dit een mooi exemplaar http://link.marktplaats.nl/243400910
|
16 apr 2009 14:38 |
|
|
Martijn_H
944 type 2Amsterdam
|
Re: Zoektocht 944
Hier ben ik dan! Deze werd om 1200 uur vanmiddag verkocht, vlak voordat we een kijkje wilden nemen! At all: Bedankt voor het meespeuren en de tips! Persoonlijk vind ik de witte 944 uit Hellevoetsluis erg positief overkomen, vooral omdat bepaalde zaken recent zijn vervangen. Wellicht dat de komende kilometers grote reparaties, zoals b.v. vervanging distributieriem, remschijven, uitlaat, om die reden niet nodig zijn. Zou er graag eens een kijkje willen nemen! Wat veranderde er aan het type dan vanaf zomer 85? De 944 die TD(zonderI) aanhaalt is bijvoorbeeld van maart 85. Ik heb ook ergens gelezen dat de 2.7 motor al snel vervangen werd door de 3.0 vanwege bepaalde gebreken. mvg, Martijn
|
16 apr 2009 15:44 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Zoektocht 944
De 2.7 en 3.0 werden in het begin naast elkaar verkocht. Er doet een verhaal de ronde dat er betrouwbaarheidsproblemen optraden bij een aantal 2.7 motoren, waarbij deze door de fabriek naderhand zijn vervangen door 3.0 motoren. Anderen zeggen juist dat het om de 2.5 16V motor ging, waarbij soms problemen optraden. Geen van deze geruchten is ooit officieel bevestigd. Wél is bekend dat er een aantal "normale" type II auto's door de fabriek zijn voorzien van een 3.0 motor. Echter, bij de nu nog rondrijdende 2.7 en 2.5 16V motoren zijn geen problemen m.b.t. de betrouwbaarheid bekend. M.a.w., geen reden tot extra zorg. Voor verschillen tussen type I en II zie o.a.: http://www.944forum.com/types.php
_________________________________________ Tjolk.
|
16 apr 2009 16:16 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Zoektocht 944
Hallo Martijn, Mooie naam en een goede smaak van auto's, wat een start hier Heb zelf sinds begin dit jaar een 944 S2 cabrio, heerlijke auto, wel wat kosten aan gehad. Radiateur ging lekken en koppelingshart gescheurd. Is allemaal goed vervangen. Voor een 944 raad ik je idd aan ook een op het 944 forum te kijken, veel kennis van zaken daar. Succes met je zoektocht! Martijn
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
16 apr 2009 16:18 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Zoektocht 944
Belangrijke aanvullende punten die mij o.a. te binnen schieten: - plaatwerk onder en achter de deur moet keihard zijn (bekende probleempunten) - eventueel targadak moet absoluut lekvrij zijn (nieuwe rubbers zijn erg prijzig) - pas op met grote geluidsinstallaties in de achterbak (achterruit heeft de neiging daardoor los te trillen) - uitlijning voorschermen, koplampen en overig plaatwerk neusstuk (bijna allemaal wel een tikje gehad, maar sterk verschillende naden duidt op grotere schade en het wederom perfect krijgen is vaak schier onmogelijk) - rubberachtig gevoel bij koppelen duidt waarschijnlijk op gescheurd hart van diezelfde koppeling (vaak lang voordat de koppeling versleten is) door o.a. uitdroging, het begin van het einde, dus liefst recent vervangen - distributie liefst recent vervangen voor veilige kilometers - extra grote wielen zorgt meestal voor extra slijtage fusees, nieuwe draagarmen prijzig (dus liefst standaard maten wielen) - relatief veel trillingen duidt waarschijnlijk op kapotte motorsteun(en), normaal gesproken is de motor aardig trillingsvrij - specifiek bij de S2: glijplaatjes en kettingspanner liefst redelijk recent (bijv. <60k km) vervangen, anders een tijdbom - bij vervanging distributie liefst aantoonbaar ook spanrollen en riemen v/d balansassen meegenomen. Laatstgenoemde willen het anders nog wel eens begeven en kunnen bij loskomen de rest van de distributie ook in de soep draaien..
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 16 apr 2009 17:22, in totaal 2 keer bewerkt.
|
16 apr 2009 16:33 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: Zoektocht 944
Al eens aan een 924 S gedacht Was mijn eerste porsche, een witte 924 S, veel lol aan beleefd, erg goede auto met een heerlijk porsche blok er in. Deze bijv ? http://link.marktplaats.nl/195784142
|
16 apr 2009 16:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Zoektocht 944
Is hem met de paplepel ingegoten
|
16 apr 2009 17:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Zoektocht 944
Ja, of met de mattenklopper erin geramd...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 apr 2009 17:53 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Zoektocht 944
Tja... Je kunt je afvragen in hoeverre het "verstandig opvoeden" geslaagd of mislukt is...
|
16 apr 2009 18:13 |
|
|