Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:54



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
een echt probleem - 996 c4 1998 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht een echt probleem - 996 c4 1998
porsche 996 c4 1998
bij porsche geraken ze er niet aan uit

nu met het warmere weer heb ik dit voor

wanneer de porsche goed warm staat en ik de motor stilleg en terug wil starten wil hij niet meer.

wanneer ik hem probeer te starten moet ik flink gas bijgeven of hij wil niet blijven draaien

wanneer ik hem dan in drive zet valt de porsche gewoon stil (soms wel soms niet)

er gaat geen engine lampje branden en de foutcode was de lamdasonde van bank 2 dus hebben ze deze eventjes allebij uitgetrokken en normaal zou dan het engine lampje moeten branden en dat doet hij niet.

de eerste dag zonder de lambdasondes reed de porsche echt ongelooflijk goed

maar nu heeft hij het weer en de lamdasondes zijn nog steeds niet aangesloten

wie weet raad

EDIT: Type & Bouwjaar aan topictitel toegevoegd :idea: O.


16 apr 2009 22:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: een echt probleem
dusss, een belgische 3.4 tip met ? km die als goed warm niet wil starten. wel gewoon rijden? en het is niet de cat. 1e motor nog?
_________________________________________
oud is beter


16 apr 2009 22:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: een echt probleem
wolf schreef:
dusss, een belgische 3.4 tip met ? km die als goed warm niet wil starten. wel gewoon rijden? en het is niet de cat. 1e motor nog?


kmstand 210000km motor is wel reeds aangepast en inderdaad tip dus het is nog een euro3motor


16 apr 2009 22:55
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: een echt probleem
gast schreef:
Jouw probleem heeft geen ruk met 3.4 "probleem" te maken als wel iets electronisch. Het uitlezen geeft geen uitkomst zeg je? Lijkt me vreemd. Ben je wel bij een dealer met je auto geweest?



uitlezen komt er niets op en ja zeker bij een dealer die reeds 35jaar porsche doet


16 apr 2009 23:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: een echt probleem
Ik ga mee met gast. Dit is een electronisch probleem. Als eerste zou ik zeggen Lambda sondes en luchtmassameter. Maar die moeten een foutmelding achterlaten in de BC als je ze verwijderd of stuk zijn. Ook de temperatuursensor van de inkomende lucht zou misschien nog kunnen maar daar geloof ik niet direct in met deze klacht.
Daarna blijft eigenlijk alleen de ECU, het motormanagement over. Dat intepreteerd de waarden van sensoren schijnbaar verkeerd. Dat is overigens met de juiste meetapparatuur heel goed uit te lezen. Zou de dealer moeten kunnen voor je.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


16 apr 2009 23:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Als hij warm word blijft hij wel gewoon lopen. Of slaat hij zelf af bij stationair??
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


17 apr 2009 14:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Kunnen hiet niet nadruppelende injectoren zijn. Als die een beetje vervuild zijn en ze sluiten niet goed meer krijg je een soortgelijk gedrag. Vooral starten bij warme motor gaat dan slechter. Als je dan wel gas geeft bij het starten slaat hij meestal wel sputterend aan.

groet Bert928GT


17 apr 2009 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 c4
hoogvliet
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Misschien dat het volgende helpt.
Ik herken het probleem, had het lange tijd met een andere auto (saab) maar met een vergelijkbaar injectie systeem. Symptonen waren identiek al ging het check-engine lampje bij die auto wel aan. Uitlezen (bij diverse dealers) gaf onveranderlijk een defect aan in de Lambdasonde. Vervanging daarvan hielp niet of tijdelijk. Uiteindelijk bleek het defect in de Hall-sensor te zitten, vraag me niet hoe dat kon, maar na lang zoeken vonden we de oplossing in een draadje op een alfa-site. Na vervanging heeft het probleem zich nooit meer voorgedaan.


17 apr 2009 17:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Hall-sensor zou kunnen maar dan zou hij ook bij een koude motor slecht moeten starten volgens mij. En als de Hall sensor niet goed is zou de motor zowieso niet zo mooi lopen, het ding houd de toeren van de motor in de gaten als input voor de ECU. Maar ja niks is uit te sluiten, meten is weten :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 apr 2009 23:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche design waterkoker en stofzuiger
Drenthe
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
misschien een rare vraag maar gaat je check engine lampje wel branden als je de auto op contact zet? (ze willen het lampje er nog weleens uittrekken...)
_________________________________________
535PS


18 apr 2009 23:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche design waterkoker en stofzuiger
Drenthe
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
heeft zo,n ding eigenlijk een extra injector voor koude start?
_________________________________________
535PS


18 apr 2009 23:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Ik zou beginnen met benzinedrukken te meten. En dan vooral de restdruk.
Na plm. 30min moet de druk nog 2,5bar zijn. Als dat niet zo is krijg je vapour-lock
in de inspuitgalerij en dan start 'ie niet.
Bepalen waardoor het komt, drukregelaar of benzinepomp en het onderdeel vervangen.

Succes,
Ronald.


20 apr 2009 18:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
waar hebben ze de electronica uitgelezen . via de diagnose stekker in de auto of aan de ecu zelf ?. de meeste bedrijven doen dit alleen via de diagnose stekker terwijl via de ecu nauwkeuriger is
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


20 apr 2009 18:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 c4
hoogvliet
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Citaat:
Ik zou beginnen met benzinedrukken te meten. En dan vooral de restdruk.
Na plm. 30min moet de druk nog 2,5bar zijn. Als dat niet zo is krijg je vapour-lock
in de inspuitgalerij en dan start 'ie niet.
Bepalen waardoor het komt, drukregelaar of benzinepomp en het onderdeel vervangen.


Klopt helemaal. Op een vorige auto zat een anti-terugloopklep op de tank, die onder bepaalde (warme)omstandigheden niet afsloot, door vervuiling/ouderdom. De benzine liep dan terug naar de tank en er was bij een (door-)start geen/te weinig benzine in de leiding, wat leidde tot langdurige startpogingen. Daardoor raakt de lambdasonde van streek, wat weer leidt tot onterechte foutmeldingen van dat apparaat, check-engine meldingen etc.. Starthulp hielp wel, maar verziekte de uitleesgegevens van de lambdasonde nog meer.
Geen idee of er op een 911-tank ook zo'n ventiel zit. Probleem is verholpen door een reinigingaddictief in een volle tank, de klep werd daardoor weer gangbaar.Baat het niet? Schaden doet het ook niet.


20 apr 2009 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Nee, helaas geen los klepje in de pomp.
Je moet de gehele pomp vervangen, en die zit onder in de tank.
Het is raadzaam om de tank leeg te rijden tot aan reserve, anders zit je
tot onder je oksel onder de benzine.

Succes,
Ronald.


21 apr 2009 8:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
PSNH schreef:
Nee, helaas geen los klepje in de pomp.
Je moet de gehele pomp vervangen, en die zit onder in de tank.
Het is raadzaam om de tank leeg te rijden tot aan reserve, anders zit je
tot onder je oksel onder de benzine.

Succes,
Ronald.


het probleem is blijkbaar opgelost

hij rijd terug normaal

heb de indruk dat er een probleem is met de benzinetank ontluchting

want wanneer ik de auto stil leg doet deze een raar geluid zoals pfuiw.

nu heb ik de benzinedop een kwartslag los gedraaid en het geluid is weg,wat ik wel hoor is dat de benzinepomp veel lawaai maakt en de auto wel soms naar benzine ruikt

:roll:


21 apr 2009 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
ha! je zuigt je tank vacuum.
_________________________________________
oud is beter


21 apr 2009 22:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
wolf schreef:
ha! je zuigt je tank vacuum.


en waar zit de ontluchting ?????

of hoe werkt het systeem ?????


21 apr 2009 23:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
geen idee.
_________________________________________
oud is beter


21 apr 2009 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Hoe simpel kan het soms zijn. :lol:
Helemaal vergeten maar inderdaad kan het ook nog je brandstofpomp zijn of inderdaad de ontluchting.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


21 apr 2009 23:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht Re: een echt probleem - 996 c4 1998
zino schreef:
wolf schreef:
ha! je zuigt je tank vacuum.


en waar zit de ontluchting ?????

of hoe werkt het systeem ?????


Wellicht defekte tankdop...


22 apr 2009 9:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], MSN [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.