Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:32

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Complete poetsbeurt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Complete poetsbeurt
Ik heb onlangs mijn auto laten wassen/poetsen door een goede vriend van mij; Peter Feenstra.

Peter Feenstra heeft een passie met Porsche en gaat er uiterst voorzichtig mee om.
Voor een relatief laag bedrag (vergeleken met anderen die exact hetzelfde doen maar zo 800,- Euro vragen) doet Feenstra dit ook nog op locatie. Dit alles is in +/- 7-8 werkuren door hem gedaan.

Hieronder de werkwijze zoals door hem geformuleerd;

De werkwijze :

Als eerste wordt uw auto met een krachtig werkende shampoo ingespoten waarna deze alle vuil zal losweken, en word nagespoeld met de hogedrukreiniger. Tevens worden de wielkasten en de schanieren grondig gereinigd met diezelfde shampoo.
Vervolgens word uw auto gewassen en gedroogd met een zeemleer en microvezeldoeken.

Nu is het moment gekomen dat de auto met een speciale lakgum word behandeld om alle verontreiniging van de lak af te halen en de lak weer in z’n oorspronkelijke gladde staat terug te brengen, en word uw auto nogmaals gewassen.

Vervolgens word de auto in drie stappen geheel op glans gepolijst waarbij in elke stap een fijner polijstmiddel word gebruikt en steeds tussen de stappen nieuwe poetspads worden gebruikt om de krasjes optimaal te verwijderen. Kleine krasjes of beschadigingen worden naar wens vol gelegd met lak en worden weer glad geschuurd om vervolgens ook weer in 3 stappen gepolijst te worden.

Na deze behandeling word de High Definition Wax van Autoglym aangebracht op het lakwerk aan de buitenzijde en de schanieren / sponningen, en moet vervolgens minimaal 2 uur inwerken om een optimaal resultaat te verkrijgen.
High Definition Wax is een extra harde waslaag op basis van carnauba olieen. Deze grondstof staat garant voor een extra harde toplaag, dus hebben de verontreinigingen (vogelpoep,hars,teer,verkeersaanslag ) minder kans om zich aan de lak te hechten.

Ook worden de velgen grondig schoon gemaakt en word er een beschermlaag aangebracht, maar mochten uw velgen dusdanig aangetast zijn, bestaat de mogelijkheid om ze te laten repareren c.q. spuiten op gewenste kleur.

Het interieur kan nu grondig aangepakt worden en alles word weer op kleur gebracht zoals de wens van de klant is. Voor de een kan dit sterk glimmend zijn en voor de ander een matglanzende afwerking. Ook het lederen interieur word eerst met een leathercleaner behandeld en daarna afgewerkt met leather care cream,een product ter bescherming van het leer. Vanzelfsprekend worden de ramen, rubbers, de motorruimte en het bagagecompartiment niet vergeten.

Zodra de binnenkant klaar is, kan de auto van de buitenzijde en schanieren worden uitgepoetst. Ook de kunstof delen en de banden worden in een speciale kunstof conditioner gezet om deze te beschermen. Als de behandeling bijna ten einde loopt word de auto nog een keer geheel nagelopen en de spreekwoordelijke puntjes op de i gezet. En kunnen wij met een voldaan gevoel zeggen dat wij al het mogelijke gedaan hebben om uw trotse bezit weer in nieuwstaat af te leveren.

Dit was een uitleg over het complete reconditionerings programma om uw auto weer in nieuwstaat te krijgen.
De prijzen zijn vanaf € 349,- incl. btw

Peter Feenstra
Aenwirderweg 312
Tjalleberd
Tel: 06-25044650

Echt dit is de moeite waard !!

16 apr 2009 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Complete poetsbeurt
tja,allemaal wel leuk maar praten kunnen we allemaal.

foto's willen we zien.8 uur voor een hele auto weer tip top temaken is wel een beetje snel.

gr anton964

16 apr 2009 23:43
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Gewoon lekker zelf doen. Is nog leuker ook en je houdt geld over om zelf wat poetsspullen aan te schaffen. :wink: Ik bestel mijn spulletjes altijd bij Carclean. Hebben ook een heel informatief forum. En nee, ik heb geen commerciële belangen bij dit bedrijf maar ben gewoon erg te spreken over Tim en zijn bedrijf.

17 apr 2009 0:13
Profiel
M140i
Ja, foto's zeggen heel wat meer dan mooie praatjes :| En die prijs van 800 euro die de concurrent zou vragen is ook uit de lucht gegrepen. Ja, soms worden die prijzen gevraagd, maar dan krijg je ook de duurste waxen die er zijn en wordt er ongetwijfeld meer aandacht aan je auto gegeven dan bij een behandeling die 7-8 uur duurt.... Alle waar naar zijn geld. Een Rolls Royce is ook twee keer zo duur als een Mercedes S600. Toch is er verschil, en alleen de kenner ziet dat aan bepaalde details. De poetsers die 800 euro vragen hebben bovendien ook arrangementen van 400 euro, en ook die kunnen wel wat langer dan 7-8 uur duren.

Al met al:

1. Een vergelijking maken met poetstarieven van 800 euro is niet eerlijk. Je zegt dat ze "exact hetzelfde" doen, maar is dat wel zo? Ben je in staat de beslissende details te onderscheiden? Sommigen zeggen ook dat Skoda "exact dezelfde kwaliteit" biedt als Audi, maar dat is ook nonsens :scratch:

2. Jouw goede vriend Peter Feenstra kan zeer wel goed werk afleveren tegen redelijke prijzen, maar praatjes vullen geen gaatjes. Ik ben niet overtuigd.

17 apr 2009 0:59
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
7-8 uur over 1 wagen is redelijk, en dan 349 euro, is een uur tarief van 50 euro/uur, dat is ook redelijk normaal als daar ook nog wat materiaal bij komt. Al bij al lijkt het me een gewone deal.....van een autopoetser mag je uiteindelijk verwachten dat hij geen advocaten tarieven hanteert...maar meer in de range van de onafhankelijke vakman zit (timmerman, loodgieter, etc etc).....

17 apr 2009 8:05
Profiel
PorscheForum Rakker
als je een filmpje wil zien hierover kun je op youtube met zoekterm autoglym een goede indruk krijgen.

Wat je erover wilt denken moet ieder voor zich zelf weten, ik weet dat dit een topproduct is voor een lage prijs.

17 apr 2009 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Je schrijft "op locatie", betekent dat alles rond 25 km van Tjalleberd of komt hij ook buiten Friesland je wagen poetsen?

17 apr 2009 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Hij komt overal, maar zijn meeste clientele zitten in het Noorden.

17 apr 2009 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
Nou, als hij voor dezelfde prijs helemaal naar Den Haag wil komen, dan lijkt het me wel wat.

17 apr 2009 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
964 M700
For the boys with the big $bucks$

17 apr 2009 15:58
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
precies, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar of hij het hele land 'doorcrosst' 8)

17 apr 2009 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
moet je hem bellen, weet je het.

17 apr 2009 16:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]