Auteur |
Bericht |
Jort
Groningen
|
Alles leuk en aardig en natuurlijk kramen sommige medewerkers bij bandenspecialisten en fabrikanten wel eens onzin uit.. , maar ze zijn er ook om banden te verkopen i.p.v. goedkope plugjes.
Oftewel, ik heb m'n band op aanraden van Continental laten repareren en voel me er niet minder veilig bij. Of dat nu 100 is of 270. Éénieder die daar anders over denkt, of gewoon geld over heeft, moet doen waar hij/zij zin in heeft. Ik heb ook wel eens seks met een helm op. Ieder z'n ding.
_________________________________________ Tjolk.
|
19 sep 2006 2:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
With ze flying helmet and wet sellery?
|
19 sep 2006 7:14 |
|
|
Jort
Groningen
|
Flying helmet, egg whisk, wet celery and ze cuckoo clock.
_________________________________________ Tjolk.
|
19 sep 2006 11:44 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Deze laatste bewering (zin) wordt in dit artikel niet zo expliciet gedaan. Slechts dat reparatie is toegestaan, maar zonder in te gaan op de details.
En tussen prop en paraplu is nu juist dat hele grote verschil, waardoor ze beslist niet over 1 kam moeten worden geschoren
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 sep 2006 20:43 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Dat klopt, maar het is ook maar een verwijzing!
Ik weet uit ervaring (veel familie en kennissen in 'das Vaterland') dat beide reparatiemethoden zijn toegestaan...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
20 sep 2006 20:49 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Idd , zolang het lekin het loopvlak is mag het in Duitsland hersteld worden.
Is het lek in de wang is het verboden dit te herstellen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 sep 2006 11:47 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
That's correct!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
21 sep 2006 11:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
2 aanvullingen:
1. karkas niet beschadigd, vandaar de controle van de BINNENkant, en...
2. (dan dus automatisch en ALLEEN) reparatie van binnenuit met een paraplutje en dus geen prop van buiten er in rammen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 sep 2006 21:47 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Een prop van buitenaf erin slaan ? Gebeurt dat wel eens ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
21 sep 2006 22:02 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
paar weken geleden nog gezien, deed de WW bij de Voyager van mijn vriendin; is soort rubber wat zich uitzet (vulkaniserend)
_________________________________________ Got coffee?
|
21 sep 2006 22:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Sterker nog: ik heb een reparatieset waarmee ik de prop er zelf in kan mikken. Vooral omdat ik al eens met een thuisbrenger 80 km/u mocht rijden over de snelweg met een 255/40/17 wiel op de bijrijdersstoel...
Gelukkig was ik op weg naar kantoor en was het zondag, dus mocht ik mijn auto netjes in de parkeergarage achterlaten omdat je ook nog eens niet lange afstanden met de thuisbrenger af mag leggen. Die thuisbrenger ligt er bij mij nu alleen nog maar in voor een eventuele frontale botsing (of een klapband).
|
21 sep 2006 22:42 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ja en niet alleen bij het smart SZ , waar je je nog iets kan voorstellen bij: snel, goedkoop etc.
Maar ook bij een bandenbedrijf in Zwitserland waar ene R. uit R. met een lekke 996 cabrio sealgrau kwam en men zelfs de band niet wilde demonteren ondanks aandringen Maar uitsluitend de snelle flut plug van buiten en dus ook zonder de controle van het karkas.
Bij de officiele bandenbedrijven in NL is die methode binnen de organisatie niet meer toegestaan
Van beide banden is de prop daarna vervangen, na controle die geen bezwaren opleverde, door een paraplu. Je weet maar nooit met 135 km/h
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 sep 2006 10:34 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Daar moet ik toch werkelijk niet aan denken.... Met 'enigszins' sportief rijgedrag komen er volgens mij krachten op te staan waardoor die prop toch zomaar in een projectiel zou kunnen veranderen ? Ik had mij (in tegenstelling tot R. uit R.) niet laten wegsturen met een propje......
Is er misschien dan toch wat te zeggen voor die Run Flat Tires waar de autofabrikanten tegenwoordig zo dol (ruimtebesparing) op zijn ? OK, ze zijn wellicht wat stijf, maar als daar een propje uitschiet raak ik niet in paniek.....
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
22 sep 2006 19:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
R. heeft rustig gereden naar een ander adres en het daar laten corrigeren
De RF banden zijn zeker een oplossing.
Het komt echter zo weinig voor dat je een Plattfuss hebt waarmee je niet verder kunt rijden. Bedoel: een compressor aan boord?; op druk brengen en eerst maar eens kijken hoe lang het duurt. En bijna altijd is het dan lang
Want met een wiel binnen, dat is niet echt geweldig. Maar hoe groot is de kans
Niet teveel somberen is mijn credo
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 sep 2006 20:21 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Deze methode:
_________________________________________ NPC 0577
|
22 sep 2006 20:53 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
Ik heb dan geen schroef in mijn band, maar eieren op op de wang.
Ik heb laatst mijn zomerbanden over laten zetten op andere velgen, volgens de monteur zat er een ei (bult) op de voorband en is dus vervangen. Het verschil in profiel met de andre kant was nihil.
De set opgehaalt en nu zie ik dat er op de achterband ook een zit (binnenkant)
Nu zit er op de andere kant nog 5mm, wat is wijs andere kant ook vervangen of zou dit nog kunnen
En de nieuwe band die er omgelegd is is al 13 maande oud komt dit wel vaker voor? Een paar maanden lijkt me wel ok maar 13
|
24 maart 2009 23:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Met een ei op de wang van de band zou ik niet meer rijden. Duidt op een beschadiging in het karkas. Meestal het gevolg van een stoepje of iets dergelijks of over iets flinks een keer heengereden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 maart 2009 23:44 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
+1. Ik zou in dit geval geen enkel risico nemen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 maart 2009 16:31 |
|
|
Patrick
|
+ 1
Veiligheid boven alles. Ik had vorig jaar een schroef in één van de achterbanden. Hierdoor was een van de wangen aan de binnenzijde ook beschadigd geraakt. Ik heb de knip getrokken en twee nieuwe gekocht.
Kost wel wat, maar geeft wel weer een zeker gevoel.
|
25 maart 2009 16:52 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
ik zou het niet accepteren dat het een oude band is die er om heen gelegd word.
wat voor merk heb je er op laten leggen dan??
en welke dot code staat er op dan??
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
25 maart 2009 17:48 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad, enkele maanden is zeker acceptabel, maar ouder dan een jaar
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 maart 2009 17:49 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
zie je toch vaak als banden veel goedkoper aangeboden worden.
willen ze nog van de "oude" banden af.
en krijg je aanbiedingen met banden van een jaar oud maar dat word er dan niet bij vermeld.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
25 maart 2009 17:52 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Bij mijn BMW heb ik meerdere banden geperforeerd met een spijker of schroef. Heb ZR banden en er werd elke keer geadviseerd om band te vervangen (zowel bij de dealer als een bandenspecialist (Henze). Het argument was om (hoge snelheid) ZR banden niet te repareren ivm veiligheid.
|
25 maart 2009 18:02 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
nu zit ik allen nog met de achterband als daar aan 1 kant een nieuwe op komt dan heb ik 3mm verschil, zou toch moeten kunnen? een nog goede band weg doen is ook zo wat. of zou ik dan problemen krijgen met de wegligging? of gewoon proberen is het niks alsnog 2 nieuwe iemand een idee
Laatst bijgewerkt door porscherob op 31 okt 2009 21:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 maart 2009 23:44 |
|
|
dennis-b
Porsche design waterkoker en stofzuigerDrenthe
|
Re: Schroef in band, wat is wijsheid?
nogmaar een bandenvraag....
Had bij mij vorige auto op de autobahn bij 230+ een band waar het loopvlak vanaf knalde. (en dat geeft een serieuze klap in je wielkast...)
400 Km 's nachts met een thuiskomertje....... voor herehaling vatbaar, Terug in NL naar de profile geweest. conclusie: de band was te oud. (6jr)
de vraag dus wanneer is een band te oud.....
bedenk me dan ook dat een groot deel van de rijders hun porsches niet echt dagelijks gebruiken...
_________________________________________ 535PS
|
18 apr 2009 23:44 |
|
|