|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
Schroef in band, wat is wijsheid?
Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Schroef in band, wat is wijsheid?
Wanneer het loopvlak los laat kunnen er twee dingen aan de hand zijn. - Binnen en buitenband zijn niet goed gevulcaniseerd. - Band is oververhit geraakt (Te lage bandenspanning of te hoge snelheid voor de bandcatagorie)
De leeftijd heeft in dit geval er niet veel mee te maken. Oudere banden 5+ verliezen hun souplesse en kunnen daardoor wel problemen geven.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
18 apr 2009 23:49 |
|
|
Patrick
|
Ik heb afgelopen vrijdag nieuwe voorbandjes laten monteren. Ze waren ruim vijf jaar oud maar hadden nog redelijk profiel. De bandenboer kende het Porsche advies van vijf jaar niet. Hij zei dat de banden er nog goed uitzagen en vermoede dat het Porsche advies vooral opgaat als je je auto aan extreme omstandigheden blootstelt en minder op gaat als je je Porsche veel binnen stalt. Desalniettemin, zeker na het verhaal van Dennis B te hebben gelezen, ben ik blij dat ik toch maar twee nieuwe banden heb laten monteren.
|
18 apr 2009 23:59 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Welk merk & type band? Vorig jaar namelijk hier ook al iemand gebeurd....
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
19 apr 2009 0:01 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Mooi gedaan, wel enorm schrikken. Ik heb het zelf enkele jaren terug met de motor gehad. Achterband waar bij rond de 200 km/u eenderde deel van de achterband ineens loopvlak kwijt was. Ben me kapot geschrokken. Beek na onderzoek een combinatie van te hoge snelheid op een te lage bandenspanning. Wel keurig opgelost trouwens, kreeg uit coulance een nieuwe achterband van Conti.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
19 apr 2009 0:06 |
|
|
dennis-b
Porsche design waterkoker en stofzuigerDrenthe
|
verdomd! dat lijkt mijn band wel.
had meen ik een klein stukkie minder eraf, maar komt sterk overeen.
meen dat het goodyear banden waren.
_________________________________________ 535PS
|
19 apr 2009 0:53 |
|
|
dennis-b
Porsche design waterkoker en stofzuigerDrenthe
|
Nog ff nagekeken: Dunlop sportbanden 235x40x18
_________________________________________ 535PS
|
19 apr 2009 0:57 |
|
|
horn
PF #57
|
die van de foto hierboven waren bridgestones.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 apr 2009 7:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Potenza S-03 zo te zien...
|
19 apr 2009 10:18 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Misschien ook de reden waarom de S03 niet of nauwelijks meer te verkrijgen is
|
19 apr 2009 10:29 |
|
|