Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:38

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Proefrijders 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupé
Strijen
Bericht Proefrijders
Sinds de aanschaf van mijn cayman, waar ik enorm tevreden over ben, had ik besloten mijn verzameling nog verder te verkleinen. Heb op marktplaats toen mijn boxster 2.5 te koop gezet. Daarbij nog een boxster die ik via mijn werk aan een niet betalende klant had overgehouden (heb overigens geen autobedrijf). Heb een hele avond besteed aan een stukadoor uit Tilburg. Koffie gezet, auto's tot in detail bekeken en uiteindelijk proef gereden. Prijs afgesproken en ik zou zorgen voor een versnelde APK en een nieuwe accu. Volgende ochtend werd ik gebeld door dezezelfde heren, auto is verkocht! Bankrekeningnummer doorgegeven en afspraak gemaakt voor de eerstvolgende zaterdag om de auto over te dragen. Twee dagen later werd ik weer gebeld of het toch wel door ging want men was zeer blij met de koop. APK en accu uiteraard geregeld en hopelijk voor de heren mooi weer op de afleveringsdag. Daarna nooit meer iets gehoord! Van de aardbodem verdwenen! Geen antweoord meer op ingesproken berichten, diverse malen gebeld zonder nummerherkenning kortom niets!
Ik heb geen zin om er verder nog werk van te maken of er achter aan te gaan. Ik wil alleen maar mensen waarschuwen voor dit duo proefrijders die zogenaamd al heel lang op zoek zijn naar een boxster! :go:

18 apr 2009 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
Bericht Re: Proefrijders
Ik sta hier niet meer van te kijken !

Bij het verkopen van mijn auto's heb ik al van alles meegemaakt.
Zeker als je je auto via Marktplaats aangeboden hebt, moet je er rekening mee houden, dat 9 van de 10 bellers/kijkers NIET serieus zijn. Is gewoon zo.

Bij het maken van een deal weet je pas zeker dat je auto verkocht is als je samen met de koper bij de postkantoor het kenteken hebt overgeschreven en je het geld aldaar geteld hebt.

Ik heb overigens je advertentie gezien, maar volgens mij stond er toch ook iets in dat je de 2 Boxsters samen wilt inruilen op 1 andere auto ?

18 apr 2009 10:00
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
LUAP schreef:
...duo proefrijders...
En die gaan dan effe lekker over de dijk rossen op een verloren namiddag.
Tja, het kan ons allemaal overkomen. :mrgreen:

18 apr 2009 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Strijen
De advertentie was inderdaad het liefst ruilen voor een cayenne, maar eventueel ook los te koop. De snelste reactie was dus van iemand die één van de twee wilde kopen. Daar ben ik op ingegaan omdat het inruilen op een cayenne makkelijker gaat met één dan met twee auto's.

18 apr 2009 10:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Irritant verhaal op zo'n manier,

Aan de andere kant: voordat ik uiteindelijk mijn 3.2 kocht heb ik ook 4 andere auto's serieus bekeken en uiteindelijk om verschillende redenen toch laten staan; niet kopen betekent niet dat je niet serieus bent.

18 apr 2009 10:48
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Het verschil is alleen waarschijnlijk dat je ook niet hebt gedaan alsof je de auto wilde kopen na 'm bekeken/gereden te hebben. Dat is (samen met zinloze biedingen) een beetje de ziekte van marktplaats.

18 apr 2009 10:57
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Het hoort er gewoon bij. De reden van niet kopen kan van alles zijn, Toch geen lening kunnen krijgen, het niet durven uiten van kritiek aan eigenaar etc. Ik ben ook bezig geweest met verkoop van mijn G en had al reparaties moeten uitvoeren afspraken moeten maken maar laat dit mooi over aan evt kopers je bent immers geen autobedrijf.

18 apr 2009 10:59
Profiel
981 Boxster GTS
Gewoon ouderwets handgeld vragen.

Is op zich niets mis mee en geeft wellicht een beetje meer zekerheid tussen beide partijen.

Wil een "geinteresseerde" koper hier niet op in gaan, dan is deze hoogstwaarschijnlijk "niet geinteresseerd" en voor jou dus oninteressant en zonde van je tijd.

18 apr 2009 12:40
Profiel
Moderator
PF #57
Nine-eleven schreef:

Mijn idee. Zij weten toch wel waar je woont, dus gewoon 500 of 1000 euro aanbetaling vragen. Als ze dan niet komen opdagen heb je tenminste de koffie en koekjes eruit. En ach, 20x niet komen opdagen en je kan de Boxster gratis meegeven aan nr 21. :wink:

18 apr 2009 12:46
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
:lol: :lol: :lol: (Kees opmerking.)

Ja er lopen een hoop van die pannenkoeken rond in ons landje.

Slikke en doorgaan.
Oh ja: laat mij de nummer 21 dan maar zijn. :wink:

18 apr 2009 13:58
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Porschûh
horn schreef:
Nine-eleven schreef:

Mijn idee. Zij weten toch wel waar je woont, dus gewoon 500 of 1000 euro aanbetaling vragen.

Kan je dat eens toelichten? Voordat ze überhaupt hebben proefgereden?

18 apr 2009 19:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
GerbenJ schreef:
Voordat ze überhaupt hebben proefgereden?

Je kan het altijd vragen... :mrgreen:

18 apr 2009 20:50
Profiel
Moderator
PF #57
GerbenJ schreef:
horn schreef:
Nine-eleven schreef:

Mijn idee. Zij weten toch wel waar je woont, dus gewoon 500 of 1000 euro aanbetaling vragen.

Kan je dat eens toelichten? Voordat ze überhaupt hebben proefgereden?

Nee. Als je met hen overeenkomt dat je je auto aan hen verkoopt :idea: . Als je een auto verkoopt, krijg je mensen die willen proefrijden. Wil je dat niet, auto niet verkopen :idea: . Of in consignatie bij een dealer/handelaar neerzetten :idea: . Of aangeven dat jíj rijdt en hij mee mag rijden. Gebeurt ook nog wel eens.

19 apr 2009 8:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
.. er zijn er die maken 'n proefrit van 'n week :mrgreen:

19 apr 2009 8:16
Profiel WWW Facebook 
Omg. Amsterdam
Beetje jammer van zulke figuren, maar ze zijn er blijkbaar nog steeds. En zeker via marktplaats ed. kun je snel in contact komen met een particuliere verkoper.

Zulke figuren zijn gewoon testrijders die naar mijn idee helemaal geen auto willen kopen maar alleen willen rossen! :drive: :pale:

19 apr 2009 8:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Een auto is pas verkocht als de centjes op de bank staan.

19 apr 2009 19:01
Profiel WWW
Moderator
PF #57
ach, cash in de achterzak telt voor mij ook al... :wink:

19 apr 2009 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Porschûh
horn schreef:
...Als je een auto verkoopt, krijg je mensen die willen proefrijden. Wil je dat niet, auto niet verkopen...
Inderdaad, maar hoe filter je de nono's eruit die alleen maar willen scheuren in jouw Porsche en niet willen kopen? Lijkt me lastig.

20 apr 2009 11:53
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Nine-eleven schreef:

Mijn bovenbuurman had ooit zijn Alfa drie keer verkocht, met handgeld, aan drie mensen die vervolgens niks meer lieten horen. Heeft 'm bijna de restwaarde van dat hok opgeleverd, de vierde die 'm uiteindelijk kocht had het vrij makkelijk met de onderhandelingen en het ding heeft toch nog een leuk bedrag opgeleverd. :)

Nog meer marktplaats-hilariteit: mijn broer verkocht zijn Nissan 200SX via marktplaats. De tweede geïnteresseerde was nog geen 18 en mocht dus nog niet rijden. Hij nam zijn ouders mee maar die durfden niet te rijden in zo'n snelle auto, dus mocht mijn broer zelf de proefrit doen. Verrassing: de auto beviel 'm goed. :mrgreen:

20 apr 2009 15:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Strijen
Eind goed al goed, vandaag opnieuw de boxster verkocht. Nu echter met 2K cash handgeld. Al doende leert men.

26 apr 2009 20:13
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Goed gedaan hoor. :wink:

27 apr 2009 10:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Strijen
Jij ook trouwens. Lekker hèh die rust weer aan het verkoop, cq inkoopfront!

27 apr 2009 11:55
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Da's genieten. :D

27 apr 2009 14:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Strijen
Inderdaad ik heb er nog één over en dat is de blauwe. Ik wil de auto wel verkopen echter ben wel even genezen van marktplaats. Ben gisteravond door een handelaar telefonisch nog bedreigd omdat hij beweerde dat hij de eerste was die belde en dat we een afspraak hadden. Affijn dat is achter de rug. Ik zie wel of er via via mensen geïntereseerd zijn in mijn Boxster (zie Album). En anders rijden we van de zomer nog lekker cabrio! Overigens heeft mijn boxster ook wel eens via dit forum te koop gestaan echter toen zonder succes.

27 apr 2009 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Strijen
Oh ja, sorry nog een antwoord op je vraag. Nu is het wat makkelijker om naar een cayenne op zoek te gaan. Deze staat allang op ons lijstje maar dan moeten we ook nog even onze RAV4 uit 2003 verkopen. Dus de Cayenne komt er wel maar wanneer? Er is namelijk nog een bijzonderheid bij, mijn vrouw wil er het liefst één met schakelbak! Ze zijn er wel maar de keuze is niet groot.

27 apr 2009 15:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende