Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 3:24

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Benzinetank vervangen van een 911 uit 1978 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht Benzinetank vervangen van een 911 uit 1978
EDIT: Hoofletters in originele topictitel vervangen door kleine letters :idea: O:

Beste forum leden,

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een benzine tank in een 911 uit 1978 ? , het probleem is gisteren begonnen, heb de auto uit de winterstalling gehaald met Pasen en nadien 50 km met de oude brandstof van vorig jaar gereden, ben gisteren 40 liter super 98 ( zeker geen diesel ) gaan tanken en na 4 km viel de auto stil, de wegenwacht heeft hem getakeld en naar huis gebracht, toen de auto van de takelwagen schuin naar beneden werd gebracht startte deze weer tot hij horizontaal stond, er zit hoogst waarschijnlijk troep in m, n tank die na het bijtanken is gaan circuleren en als bezinksel op het laagste punt is terecht gekomen, heeft iemand hier ervaring mee en een oplossing, dacht zelf aan de tank en de filter te vervangen.

Alvast bedankt voor jullie reactie, grts Chris
:drive:

19 apr 2009 17:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: BENZINE TANK VERVANGEN 911 VAN EEN UIT 1978
Ik heb dacht recent ook super 98 te hebben getankt, maar de vrachtrijder had de diesel bij het tankstation in de 98-tank gestort.

19 apr 2009 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Jep op de brandstofbon staat super 98 , morgen bellen ze van het tank station of er daar iets mis is gegaan , denk zelf aan
troep in de bezine tank die is gaan zweven :?:

19 apr 2009 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
P 944 MK II, P 993 C2, Audi TT, VW T2
Nicolò schreef:
Ik heb dacht recent ook super 98 te hebben getankt, maar de vrachtrijder had de diesel bij het tankstation in de 98-tank gestort.

Wat gebeurt er in zo'n geval met de schade eigenlijk?

19 apr 2009 20:21
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Benzinetank vervangen van een 911 uit 1978
v0xjns4 schreef:
... uit de winterstalling gehaald met Pasen en nadien 50 km met de oude brandstof van vorig jaar gereden, ben gisteren 40 liter super 98 gaan tanken en na 4 km viel de auto stil ... toen de auto van de takelwagen schuin naar beneden werd gebracht startte deze weer tot hij horizontaal stond ..

Zo te lezen heb je 'm niet met 'n volle tank in de winterstalling gezet :bang:

... check het filter :arrow: ... er zou weleens heel veel water in je benzine kunnen zitten (condens).

Tanks spoelen en filter vervangen kan misschien wel genoeg zijn om het probleem te verhelpen :idea:

19 apr 2009 20:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Dus als ik het goed begrijp is het aan te raden om de auto in de winterstalling weg te zetten met een volle benzine tank, mijn probleem zou nu kunnen zijn dat de benzine boven op het water drijft omdat het lichter is , maar dan begrijp ik niet dat het probleem pas begon 4 km nadat ik 30 liter had bijgetankt en daarvoor al 50 km zonder probleem had gereden;

Hoe haal ik m,n tank leeg en hoe spoel ik deze het best ? :shock:

19 apr 2009 21:20
Profiel
Vincent Vega schreef:
Nicolò schreef:

Wat gebeurt er in zo'n geval met de schade eigenlijk?

De schade is door het tankstation, hoogstwaarschijnlijk voor rekening van de oliemaatschappij, volledig vergoed.
Van de wegenwachter die mij hielp hoorde ik dat dit soort stortfouten vaker gebeurt.
Het wordt pas echt vervelend als je diesel rijdt en benzine tankt.
En als Porscherijder kun je daar over een tijdje ook last van krijgen.
:wink:

19 apr 2009 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Ter info,

Ik heb zojuist geprobeerd te starten na gisteren avond, de 911 startte in een keer draait mooi beetje witte rook bij koude start , maar na ongeveer 1 minuut vanzelf uitgevallen en daarna niet meer te starten, ben zeker dat ik over een paar uur probeer dat ze weer vanzelf start; iemand deze ervaring

Ja wat ze bij de maatschappij verprutsen weet ik niet maar die sleepwagen ( WW ) voor 7 km en m,n tip van 20€ voor die gozer wegens de goede service kosten toch al rond de € 350,- en dan heb ik het nog niet gehad om de tank leeg te zuigen

19 apr 2009 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Conclusie is - Moet formulier van het tank station invullen, tank ticket opsturen, de bevinding van m, n garage houder en een staal van 250 ml brandstof met speciaal transport naar de hoofdzetel in Brussel sturen, dan moet ik via analyse aantonen dat de brandstof vervuild, is een hoop shit en uiteindelijk geen resultaat, ga eerst eens proberen de benzine tank leeg te pompen, probleem is dat overhevelen bijna niet lukt omdat de benzine tank van de 911 zo laag zit, heb nu 8 liter eruit en deze ziet er redelijk wit uit, ga morgen een beter pompje halen en dan de benzine ( +/- 60 liter ) nafilteren voor de grasmaaier gebruiken ( tractor ) . :shock:

Daarna filter vervangen tank uitbouwen steentjes erin aan de zijkant van m,n betonmolen rond draaien voor een 15 tal minuten, goed spoelen en de tank binnen in behandelen met 2 componenten epoxie hars, iemand een ander idee ? nieuwe tank kost € 900,-

20 apr 2009 22:47
Profiel
als het probleem inderdaad je tank is

20 apr 2009 23:13
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Schijnt beregoed spul te zijn....

Afbeelding
http://www.por15.nl/

21 apr 2009 0:06
Profiel
Gebruikte tank er in; kostte mij in 2005 ca. € 250.

21 apr 2009 6:57
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
De tank is nu bijna leeg ( lampje brand ) maar vlgs mij was het water of zo, alles over gegoten ( met trechter en filterdoek ) in bussen, moet nu de tank lang onder proberen leeg te halen en ga het brandstoffilter vervangen, het rare is dat de auto na een tijdje stil hebben gestaan gewoon mooi start en draait voor een 30 seconden en valt dan af en is niet meer te starten, als het geen water is dan zou het misschien de brandstof pomp kunnen zijn die af en toe werkt ? aan de buitenkant ziet de tank er overal perfect uit en de opgezogen brandstof heeft een normale kleur

24 apr 2009 15:56
Profiel
ik heb er geen verstand van maar misschien dme relais onder de stoel? misschien dat anderen je verder kunnen helpen.

24 apr 2009 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Over DME relais heb ik al meer gelezen, dit zegt me echter niets wat met mijn probleem te maken kan hebben, kan iemand hier in helpen ? :? , thx Chris

24 apr 2009 22:53
Profiel
je moet cabriowim even vragen...

24 apr 2009 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
v0xjns4 schreef:
als het geen water is dan zou het misschien de brandstof pomp kunnen zijn die af en toe werkt ?

Die hoor je toch echt wel janken hoor met het contact aan......

25 apr 2009 2:11
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Vandaag de brandstof tank leeggepompt via de vlotter opening in de koffer, de benzine zag er vrij normaal uit echter, dacht er het gras mee af te kunnen rijden in m,n tractor maar dat viel effen tegen, de grasmaaier startte ook niet op die shit, en heb toen de tank leeggepompt en gespoeld met water en droog geblazen met de luchtdruk compressor, vervolgens aan de 911 begonnen brandstof filter vervangen in de tank gekeken via de vlotter opening in de koffer, geen roest gezien zag er netjes uit, kon het laatst uit de tank niet opzuigen en heb 15 liter nieuwe benzine op gegoten , ik kon helaas niet bij de onderkant om de slangen los te maken en alles te spoelen, dit blijkt echter nodig te zijn omdat als de auto start nog sneller afslaat als voordien ( 15 seconden ) , vervolgens wacht ik een uurtje en dan start en loopt ze weer voor 15 seconden; ga maandag 2 krikken kopen zodat ik bij de bodem plaat kan ( auto ligt te laag boven de grond om met m,n dikke kop eronder te kunnen ) ;-) :drive:

25 apr 2009 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Vandaag een krik gekocht wagen opgekrikt en de 911 aan de voorkant op blokken gezet , had gelezen in de 911 PET dat er een leeglaat met filter onder op de tank zit, dit is een inbus van 22 mm en je kan deze met een pijpsleutel buitenmaat 22 losmaken, vervolgens het laatste van benzine uit de tank gelaten en in de tank gekeken met een led lenser T7 ( daglicht ) gekeken via de opening van de standmeting en geconstateerd dat er midden in de tank een grote filter zit van ongeveer 20 cm rond en 10 cm hoog die van boven open is ( hadden ze beter helemaal dicht gemaakt ) daar zat inderdaad een beetje vuil in, ik heb een 22mm koperen buis ( koper vonkt niet ) genomen en op lengte gezaagd vervolgens schuin via de standmeting in de kofferbak in het midden van de filter geschoven en een keer of 3 met benzine doorgespoeld dan nog met de compressor luchtdruk in het hart van de filter geblazen door de koperen buis en zo nog wat vuil eruit gekregen.

Denk dat de troep gaan zweven is nadat ik bijna vol getankt had en de troep zo langs boven in de eerder omschreven filter is kunnen dwarrelen, waarom maken ze die filter niet gewoon van boven dicht ?

Zou ik de 80 liter tank een paar keer volledig tot boven vullen en met water en spoelen,en droogblazen met lucht ?? , of moet ik de tank uitbouwen en ronddraaien ? iemand ervaring ?

Alvast bedankt Chris

26 apr 2009 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
10 X Tank gespoeld met zuivere bezine en filter vervangen , motor loop weer mooi , afwachten op reactie van het tankstation :mrgreen:

Ter info / vlgs. mij kun je een 911 tank niet met coating binnen in behandelen , er zit namelijk een grote ronde filter element in waar je niet aan kan

28 apr 2009 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Citaat:
Vandaag een krik gekocht wagen opgekrikt en de 911 aan de voorkant op blokken gezet , had gelezen in de 911 PET dat er een leeglaat met filter onder op de tank zit, dit is een inbus van 22 mm en je kan deze met een pijpsleutel buitenmaat 22 losmaken

Dit kan ook met een bougie sleutel worden gedaan, het moet dan wel zo een buis sleutel zijn, ben blij voor je dat alles terug in orde is! veel plezier ermee

01 mei 2009 0:17
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
thx for help grts Chris :ba:

01 mei 2009 22:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]