Auteur |
Bericht |
zino
|
een echt probleem - 996 c4 1998
porsche 996 c4 1998 bij porsche geraken ze er niet aan uit nu met het warmere weer heb ik dit voor wanneer de porsche goed warm staat en ik de motor stilleg en terug wil starten wil hij niet meer. wanneer ik hem probeer te starten moet ik flink gas bijgeven of hij wil niet blijven draaien wanneer ik hem dan in drive zet valt de porsche gewoon stil (soms wel soms niet) er gaat geen engine lampje branden en de foutcode was de lamdasonde van bank 2 dus hebben ze deze eventjes allebij uitgetrokken en normaal zou dan het engine lampje moeten branden en dat doet hij niet. de eerste dag zonder de lambdasondes reed de porsche echt ongelooflijk goed maar nu heeft hij het weer en de lamdasondes zijn nog steeds niet aangesloten wie weet raad EDIT: Type & Bouwjaar aan topictitel toegevoegd O.
|
16 apr 2009 22:22 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: een echt probleem
dusss, een belgische 3.4 tip met ? km die als goed warm niet wil starten. wel gewoon rijden? en het is niet de cat. 1e motor nog?
_________________________________________ oud is beter
|
16 apr 2009 22:30 |
|
|
zino
|
Re: een echt probleem
kmstand 210000km motor is wel reeds aangepast en inderdaad tip dus het is nog een euro3motor
|
16 apr 2009 22:55 |
|
|
zino
|
Re: een echt probleem
uitlezen komt er niets op en ja zeker bij een dealer die reeds 35jaar porsche doet
|
16 apr 2009 23:12 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: een echt probleem
Ik ga mee met gast. Dit is een electronisch probleem. Als eerste zou ik zeggen Lambda sondes en luchtmassameter. Maar die moeten een foutmelding achterlaten in de BC als je ze verwijderd of stuk zijn. Ook de temperatuursensor van de inkomende lucht zou misschien nog kunnen maar daar geloof ik niet direct in met deze klacht. Daarna blijft eigenlijk alleen de ECU, het motormanagement over. Dat intepreteerd de waarden van sensoren schijnbaar verkeerd. Dat is overigens met de juiste meetapparatuur heel goed uit te lezen. Zou de dealer moeten kunnen voor je.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 apr 2009 23:19 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Als hij warm word blijft hij wel gewoon lopen. Of slaat hij zelf af bij stationair??
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
17 apr 2009 14:42 |
|
|
Bert928
928S4/GTlandgraaf
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Kunnen hiet niet nadruppelende injectoren zijn. Als die een beetje vervuild zijn en ze sluiten niet goed meer krijg je een soortgelijk gedrag. Vooral starten bij warme motor gaat dan slechter. Als je dan wel gas geeft bij het starten slaat hij meestal wel sputterend aan.
groet Bert928GT
|
17 apr 2009 15:20 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Misschien dat het volgende helpt. Ik herken het probleem, had het lange tijd met een andere auto (saab) maar met een vergelijkbaar injectie systeem. Symptonen waren identiek al ging het check-engine lampje bij die auto wel aan. Uitlezen (bij diverse dealers) gaf onveranderlijk een defect aan in de Lambdasonde. Vervanging daarvan hielp niet of tijdelijk. Uiteindelijk bleek het defect in de Hall-sensor te zitten, vraag me niet hoe dat kon, maar na lang zoeken vonden we de oplossing in een draadje op een alfa-site. Na vervanging heeft het probleem zich nooit meer voorgedaan.
|
17 apr 2009 17:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Hall-sensor zou kunnen maar dan zou hij ook bij een koude motor slecht moeten starten volgens mij. En als de Hall sensor niet goed is zou de motor zowieso niet zo mooi lopen, het ding houd de toeren van de motor in de gaten als input voor de ECU. Maar ja niks is uit te sluiten, meten is weten
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 apr 2009 23:05 |
|
|
dennis-b
Porsche design waterkoker en stofzuigerDrenthe
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
misschien een rare vraag maar gaat je check engine lampje wel branden als je de auto op contact zet? (ze willen het lampje er nog weleens uittrekken...)
_________________________________________ 535PS
|
18 apr 2009 23:25 |
|
|
dennis-b
Porsche design waterkoker en stofzuigerDrenthe
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
heeft zo,n ding eigenlijk een extra injector voor koude start?
_________________________________________ 535PS
|
18 apr 2009 23:26 |
|
|
PSNH
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Ik zou beginnen met benzinedrukken te meten. En dan vooral de restdruk. Na plm. 30min moet de druk nog 2,5bar zijn. Als dat niet zo is krijg je vapour-lock in de inspuitgalerij en dan start 'ie niet. Bepalen waardoor het komt, drukregelaar of benzinepomp en het onderdeel vervangen.
Succes, Ronald.
|
20 apr 2009 18:48 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
waar hebben ze de electronica uitgelezen . via de diagnose stekker in de auto of aan de ecu zelf ?. de meeste bedrijven doen dit alleen via de diagnose stekker terwijl via de ecu nauwkeuriger is
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
20 apr 2009 18:56 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Klopt helemaal. Op een vorige auto zat een anti-terugloopklep op de tank, die onder bepaalde (warme)omstandigheden niet afsloot, door vervuiling/ouderdom. De benzine liep dan terug naar de tank en er was bij een (door-)start geen/te weinig benzine in de leiding, wat leidde tot langdurige startpogingen. Daardoor raakt de lambdasonde van streek, wat weer leidt tot onterechte foutmeldingen van dat apparaat, check-engine meldingen etc.. Starthulp hielp wel, maar verziekte de uitleesgegevens van de lambdasonde nog meer. Geen idee of er op een 911-tank ook zo'n ventiel zit. Probleem is verholpen door een reinigingaddictief in een volle tank, de klep werd daardoor weer gangbaar.Baat het niet? Schaden doet het ook niet.
|
20 apr 2009 20:35 |
|
|
PSNH
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Nee, helaas geen los klepje in de pomp. Je moet de gehele pomp vervangen, en die zit onder in de tank. Het is raadzaam om de tank leeg te rijden tot aan reserve, anders zit je tot onder je oksel onder de benzine.
Succes, Ronald.
|
21 apr 2009 8:27 |
|
|
zino
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
het probleem is blijkbaar opgelost hij rijd terug normaal heb de indruk dat er een probleem is met de benzinetank ontluchting want wanneer ik de auto stil leg doet deze een raar geluid zoals pfuiw. nu heb ik de benzinedop een kwartslag los gedraaid en het geluid is weg,wat ik wel hoor is dat de benzinepomp veel lawaai maakt en de auto wel soms naar benzine ruikt
|
21 apr 2009 22:49 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
ha! je zuigt je tank vacuum.
_________________________________________ oud is beter
|
21 apr 2009 22:52 |
|
|
zino
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
en waar zit de ontluchting ????? of hoe werkt het systeem ?????
|
21 apr 2009 23:05 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
geen idee.
_________________________________________ oud is beter
|
21 apr 2009 23:10 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Hoe simpel kan het soms zijn. Helemaal vergeten maar inderdaad kan het ook nog je brandstofpomp zijn of inderdaad de ontluchting.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
21 apr 2009 23:11 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: een echt probleem - 996 c4 1998
Wellicht defekte tankdop...
|
22 apr 2009 9:23 |
|
|