Volgens de verschillende lijstjes is een gemiddelde (redelijke) 911T uit 1973 ergens tussen de 10 en 15,000 euro waard, een goede zo tussen de 15 en 25,000 en een extreem goed exemplaar ergens tussen de 20 en 30,000 euro.
Targa Florio heeft er een in bovengemiddelde staat van 36,5K terwijl er ook nog een bij Erpa staat voor 45K.
(echter, het feit dat die bij Erpa er al meer dan 2 jaar staat, zegt mij dat de vraagprijs niet een reeele waarde vertegenwoordigd....)De prijzen zijn echter het afgelopen jaar wat gezakt, dus of je ook krijgt wat je ervoor vraagt is iets anders.
Verder maakt de mate van originaliteit en uitrusting nogal wat uit; een gewilde kleur, opties als open dak, LSD, 6" fuchsen, airco en een bekende ex-eigenaar drijven de waarde meestal wat op, terwijl een andere motor en/of tupperware de prijs negatief beinvloeden.
Prijzen van targa's schijnen ook nog iets lager te liggen dan die van een coupe, al weet ik niet waarom dat is.
Persoonlijk vind ik het vreemd dat mensen bij een auto van meer dan 30 jaar zoveel waarde hechten aan de kilometer-stand en boekjes. Er zijn er zelfs die nog de originele lak verwachten
Recente rekeningen en een duidelijke overeenkomst tussen kilometerstand (die toch maar tot 99,999 gaat) en staat van de bekleding zeggen mij veel meer over de geloofwaardigheid van de aangegeven gereden kilometers en hoe ie behandeld is.
Aan de hand van je gegevens is niet heel veel over een vraagprijs te zeggen, maar als ie 'goed' is (bijna geen roest begrijp ik) in een courante kleur met een goed werkende (niet originele) motor, schat ik dat je er ergens tussen de 10K en 18K voor kan vragen.
Dat is een brede band, maar een taxateur of expert kan je aan de hand van een taxatie of duidelijke foto's vast een meer complete uitkomst geven.
Succes!
PS: Het kan op zich wel weer iets unieks zijn, want ik heb altijd gehoord dat de rijkspolitie altijd 912 targa's in dienst had.