|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!
Auteur |
Bericht |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!
Even om af te maken. Waarom zit er een aarde draad aan de versnellingsbak naar de carrosserie? Omdat de motor (En startmotor) in het rubber hangt en nooit genoeg massa maakt. Dus als deze aarde strip niet goed vast zit, zal de aarde ook echt niet naar de andere aarde draden lopen. Dit zi simpelweg niet gelinkt.
Tevens hangen de klokken in rubber en daarom geen aarde met de carrosserie. Dat is de reden dat dan die sluiting alleen weg kan via de aarde draden met als gevolg hete draden.
Lessons learned zullen we maar zeggen. Check je bedrading voor je spanning op je auto zet als je niet eerder gereden hebt... Koste mij gelukkig alleen maar een uurtje zoeken en nieuw bedraden.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
24 apr 2009 12:32 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Re: Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!
Ik blijf er bij dat de conclusie van Lindemans mogelijk is en niet zomaar verworpen mag worden voorbeeld: Van de plus van de accu met de normale (dikke) draad naar de startmotor en de min van de accu op het normale massa punt van het frame van de auto, we vergeten de massakabel van de motor en versnellingsbak naar het frame. (zoals Lindemans stelt) Zoals al eerder is geschreven hangt de motor in rubber en heeft in dit geval dus geen directe massa. Aan de motor zitten diverse sensors zoals motortemperatuur, olietemperatuur etc. deze lopen met dunne draden naar de klokken maar het zijn er wel veel, van de klokken loopt een (1) dunne min/massa naar een massapunt op het frame. Als je probeert te starten gaat de startmotor misschien rond, de dunne draden naar de klokken worden warm en de ene dunne draad van de klokken naar de massa wordt heet. Inderdaad gaat de startmotor niet of niet op volle snelheid rond en voor de klokken is dit ook niet erg goed.
Met vriendelijke groet, Pepijn.
|
24 apr 2009 16:30 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!
Dus door het onderbreken van een massa komt er ineens iets in serie te staan met de start motor. Dit component heeft dan ook nog een zodanig lage weerstand dat het massa draadje daavan te dun is voor de hoge stroom. jaja Heren je kan tal van scenario's bedenken met componenten op de motor met een dun massa draadje enzo, maar dit kan niet. Elektrotechnici begrijpen dit wel.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
24 apr 2009 22:16 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!
Precies, beetje kennis van electro/electronica en de natuurkundige wetten en de theorie van lindemans wordt helaas onderuit gehaald. Ik snap wel dat men zo redeneert maar het is absoluut onmogelijk.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 apr 2009 23:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Gesmolten draden achter klokken bij cranken motor. WTF!!!!
Hier blijkbaar verder .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 apr 2009 21:10 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: MSN [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|