Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:32

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Zo, die garantie heb ik er ook weer uit... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Zo, die garantie heb ik er ook weer uit...
Ik hoor nogal eens dat de garantie van Porsche een duur geintje is, ik ben toch blij dat ik er de beschikking over heb:

Gisteren was het ideaal om even naar de Nordschleife te gaan (weer, avondopenstelling) en zo geschiedde. Bij Bedburg even VPower 100 er in gemikt en het viel op dat er wat stoom uit de motorruimte naar boven op steeg. Na het tanken de auto enkele meters verder gereden om nader te onderzoeken... en toen bleek de auto incontinent te zijn geworden, er lag een plas koelvloeistof onder de auto.

Een beetje onderzoek wees uit dat een slang het begeven had. Niet heel spannend, wel erg vervelend (het kost mij toch een paar uurtjes rijden op de Ring)...

Maar de garantie is er wel uit. Ik reken mee met dit toch niet spannende geval:

Slang vervangen (kennelijk minimaal 5 uur werk): min. 500 euro.

Huurauto voor 5 dagen (A4 met toeters en bellen en terug te brengen in NL): min. 500 euro.

Taxi naar huurbedrijf: 100 euro.

Autoambulance (geen idee wat dat moet kosten, maar die was lastig zat, de auto moet op een zeer speciale autoambulance en er zijn kennelijk 4 mensen voor nodig om dat zonder beschadigingen voor elkaar te krijgen, gelet op de bodemvrijheid), incl. terugbrengen naar NL: ruim voldoende om de rest van het garantiebedrag te dekken.

Overigens toont dit geval aan dat ik altijd gelijk had toen ik waterkoeling een ontwerpfout noemde. :twisted: Maar nu ik over ben naar de "dark side" zal ik het wel glashard blijven ontkennen. :mrgreen:

P.s. het zijn een stel ambtenaren bij Porsche Assistance (onbegrijpelijk over hoeveel schijven alles ging), maar je wordt wel uitstekend op de hoogte gehouden en men belt om het half uur of je wel bent gebeld door deze en gene, wat er met de auto gaat gebeuren, waar je auto op dat moment is, enz.

P.s.2 Murphy's law was wel van toepassing, want ook de ADAC had een speciale autoambulance, maar die ging dus stuk op het moment dat deze bij de auto aan kwam en kon de auto alleen nog maar naar de ADAC brengen. Onderweg naar de ADAC, enkele kilometers verder kregen we te horen wat: de remmen deden het zo goed als niet meer. :roll: Erg leuk als je in de autoambulance zit en je auto er op staat om te weten dat als er echt geremd moet worden dat een probleem wordt.

25 apr 2009 14:50
Profiel
Bericht Re: Zo, die garantie heb ik er ook weer uit...
gelukkig stond je stil, je weet niet wat er zou gebeuren als je 200+ rijd en de lampjes gaan branden...ben je nog even bezig om em stil te leggen....

25 apr 2009 14:57
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Er zit 28 liter in het systeem, het plasje onder de auto was nog geen liter. Ik heb wel eens rijdend meegemaakt dat een slang van het koelsysteem klapte (aanmerkelijk meer stoom dan nu) en dat was ook gewoon een kwestie van slang vervangen en weer rijden.

Alleen was die slang een stuk makkelijker te bereiken. :wink:

25 apr 2009 15:06
Profiel
Moderator
PF #57
was het op de heen of de terugweg? Indien op de heenweg - met de audi nog wat rondjes gedaan? :lol:

25 apr 2009 15:44
Profiel
Pfff

Heenweg. Helaas.

En nee, e.e.a. heeft zoveel tijd gekost dat we de Audi niet meer over de Ring konden jagen. Het is uiteraard wel overwogen! :twisted:

25 apr 2009 15:47
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Ik kan me voorstellen dat je blij bent met de garantie, die heeft nu z'n nut al bewezen.

25 apr 2009 15:53
Profiel WWW
Pfff

Gewoon bij de aanhechting gescheurd. En dat is niet vreemd hoor. Die slangen hebben niet het eeuwige leven.

25 apr 2009 16:49
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Sterk spul he, die waterkoelers.....

25 apr 2009 16:53
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Devils son schreef:
Die slangen hebben niet het eeuwige leven.

Maar na 6 1/2 jaar verwacht je zoiets nog niet door ouderdom. Zal waarschijnlijk door de belasting op dat specifieke punt komen? Ik ben benieuwd of hier meer gevallen van bekend zijn :?:

Goed geregeld, alle aan jou verleende service!

25 apr 2009 16:58
Profiel
alvin01 schreef:

Tsja, dat de luchtgekoelden geen problemen hebben met koelvloeistof begrijp ik wel... Maar ik heb bij mijn 964's toch wel eens een slangetje moeten vervangen.

25 apr 2009 17:16
Profiel
Rad911 schreef:
Maar na 6 1/2 jaar verwacht je zoiets nog niet door ouderdom.

Misschien niet, maar je weet ook niet waarom het gebeurd is. Ik weet nog bij mijn zwarte 964 dat de drukleiding van de stuurbekrachtiging het begaf. Bleek het gevolg van het laten zakken van de motor terwijl de leiding niet losgemaakt was.

Shit happens.

25 apr 2009 17:18
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Devils son schreef:
alvin01 schreef:

Tsja, dat de luchtgekoelden geen problemen hebben met koelvloeistof begrijp ik wel... Maar ik heb bij mijn 964's toch wel eens een slangetje moeten vervangen.

Ja, ik uiteraard ook bij mijn oude 3.2 :wink:
Succes man, zal wel weer goedkomen!

25 apr 2009 17:51
Profiel
Pfff

Daar maak ik mij ook niet druk om. Het is klote, zeker omdat het mij een paar uurtjes Ring heeft gekost en ik kom er zelden toe tegenwoordig, maar dat de auto begin komende week weer mij met warpspeed vooruit zal brengen staat wel vast.

25 apr 2009 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Citaat:
P.s. het zijn een stel ambtenaren bij Porsche Assistance (onbegrijpelijk over hoeveel schijven alles ging),

Het is gewoon de ANWB alarmcentrale. Maar voor dat die iets mogen doen hebben ze weer toestemming van Pon/dealer nodig....hier duurt het verrekte lang .En helemaal als ergens in die kabel een knik zit. Laatste keer twee uur gewacht :x

25 apr 2009 19:13
Profiel
Peperbus schreef:

Het is gewoon de ANWB alarmcentrale.

In Duitsland niet hoor... :wink:

Citaat:
Maar voor dat die iets mogen doen hebben ze weer toestemming van Pon/dealer nodig....hier duurt het verrekte lang .En helemaal als ergens in die kabel een knik zit. Laatste keer twee uur gewacht :x

De eerste persoon was er na ongeveer 5 minuten... Nou deed die niet meer dan mij vertellen dat ik gelijk had tav het probleem en vervolgens de autoambulance laten komen, maar toch.

25 apr 2009 19:48
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Devils son schreef:
Ik hoor nogal eens dat de garantie van Porsche een duur geintje is, ik ben toch blij dat ik er de beschikking over heb:...

Het IS een heel duur geintje :idea:

Bent u vandaag pleiter voor de P. AG heer D. :?: :mrgreen:

En natuurlijk ben je blij dat er dan eens iets gebeurt, dan krijg je het geld er weer uit :twisted: :wink:
Alleen jammer natuurlijk dat het nu niet gebeurde NA het rijden op de Ring en op de terugweg...
toen je thuis voor de deur staand de motor uitzettte.

25 apr 2009 20:10
Profiel
Paul van Engelen schreef:
Bent u vandaag pleiter voor de P. AG heer D.

Als ze mijn factuur willen betalen wel... :mrgreen:

25 apr 2009 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Devils son schreef:
Peperbus schreef:

Het is gewoon de ANWB alarmcentrale.

In Duitsland niet hoor... :wink:

ADAC dan? :mrgreen:

25 apr 2009 21:06
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Dat is flink pech hebben zeg. Maar ja inderdaad hebben ook die slangen niet het eeuwige leven.
Overigens was er ook niks aan de hand geweest als het met 200+ gebeurd was. Motor kan echt wel heel even doorlopen zonder oververhit te raken. Dus tijd om veilig te stoppen heb je altijd.
Overigens kosten de olieslangetjes van de luchtgekoelde versies ook bakken geld en die wil je zeker niet laten knappen bij een rijdende auto. Geeft echt een bende.

Maar hopen dat je weer snel turbo op de oprit hebt staan. Jammer van je dagje Ring.

25 apr 2009 22:43
Profiel WWW
Da's geluk bij een ongeluk. Jammer van je dagje RIng, maar aan de andere kant: het had ook OP de Ring kunnen gebeuren. En dan had je wel serieus een probleem gehad :!:

26 apr 2009 12:26
Profiel WWW Facebook 
Stijn van Kooten schreef:
maar aan de andere kant: het had ook OP de Ring kunnen gebeuren.

Dat geloof ik niet eigenlijk... Juist omdat je stil staat loopt de temperatuur even op en dus is het logisch dat op dat moment de boel stuk gaat.

26 apr 2009 14:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]