Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:35

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Porsche hoes 993 - voor buiten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht Porsche hoes 993 - voor buiten
Wie heeft er een originele Porsche (voor een 993 cabrio) hoes voor buitengebruik, en wil deze verkopen?

Mocht iemand een adres hebben waar ze kwalitatief hoogwaardige autohoezen verkopen (ipv originele Porsche) dan is die info ook zeer welkom! Heb al heel wat gegoogled, maar kan niet oordelen of de hoezen die aangeboden worden oke zijn.

Bedankt voor je reactie!

26 apr 2009 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
993T varioram, ex 912T '69
Wassenaar
Bericht Re: Porsche hoes 993 - voor buiten
Beste Maxfli,

Kan je niet helpen aan een hoes maar heb wel ervaring met een hoes van de Halfords voor een barchetta. Dat werkte in ieder geval niet. Ik begrijp je wens volkomen (heb er zelf ook 1 gekocht) maar beetje storm en hij ligt in de tuin. Als je gereden hebt en de auto is nat, wat doe je dan? Met regelmaat heb ik dus de auto niet onder de hoes gehad omdat of de auto of de hoes nat was. Ook heb ik met argusogen gekeken naar restjes van zand/aarde die mogelijk op de auto zitten/in de hoes zitten als je hem eroverheen "schuift".

Kortom, heb het zo'n twee/drie weken volgehouden en toen was het over.... hij ligt nu een hoek en ik vermoed dat hij snel de bak in gaat. Hoes is te klein voor een 911 overigens.

Suc6 in ieder geval!

26 apr 2009 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Misschien kan Lydia je hierin wel voorzien, ze heeft een internet 911 shop.
Een pb kan geen kwaad lijkt me.

26 apr 2009 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Ik heb nog wel een universele hoes liggen (zat over de 944) die voor een zeer klein prijsje weg mag. Kun je het iig eens proberen.
Komt hier vandaan. http://www.autohoezen.com/buitenhoes%20tyvek.htm

26 apr 2009 11:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Geen hoes voor buiten gebruiken. Het middel is erger dan de kwaal. Wagen blijft vochtig onder de hoes en zand en vuil schuurt op de lak.

26 apr 2009 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Als je echt een buitenhoes wilt gebruiken hou dan rekening met het volgende:

- neem een waterdichte met zachte gewatteerde binnenkant (geen gladde stof aan binnenkant) om evt krassen door vuil te voorkomen
- ademend materiaal vind ik niet nodig omdat je de auto droog eronder zet en er toch altijd lucht onder komt, liever dan even laten luchten bij langer gebuik
- gebruik hem alleen als de auto superschoon is en droog
- liever alleen gebruiken in noodgevallen en bij extreme vervuiling bijvoorbeeld nu met al dat stuifmeel, of als de vogels er steeds op poepen
- schud de hoes na en vóór ieder gebruik schoon (twee man nodig)
- denk met het eromheen leggen erom dat de buitenkant vuil is, doe dit ook liefst met twee man. Als je het alleen doet schuif je vaak met de buitenkant van de hoes over de lak.
- neem niet een te grote hoes daar komt steeds de wind onder
- neem liever een goedkope hoes die iig zacht van binnen is en vervang die regelmatig (wassen is moeilijk)
- gebruik de hoes niet direct na het rijden, laat motor en uitlaat eerst goed afkoelen,
- klinkt raar maar spuit de hoes ook af en toe schoon terwijl deze op de auto zit om vogelpoep, modder etc eraf te spoelen, niet boenen want dan maak je misschien krassen op de lak.
- zorg bij oprollen/vouwen van de hoes dat de vuile buitenkant niet met de schone binnenkant in aanraking komt.
- bij harde wind niet gebruiken

Enfin heel gedoe dus eigenlijk zo'n hoes maar bij verstandig gebruik niet perse slecht voor de lak. Bij een Cabrio denk ik dat het meer voordelen heeft (geen schurend zand in het canvas, minder UV, vogelpoep) dan bij een coupe.

Bij Brezan hebben ze wel redijk goede hoezen voor weinig, als je geen korting krijgt stuur maar even een PM dan kan ik misschien wel iets regelen.

26 apr 2009 17:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bedankt voor jullie reacties en vooral de tips. Komt nogal wat bij kijken om zonder veel kans op lakschade zo een ding te gebruiken. Wordt dus of de garage opruimen....of een hoes kopen voor over alleen de kap+ramen.

26 apr 2009 20:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]